Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gaustabl

#1
Lading av Tesla / Sv: TWC bug'en endelig fikset! 11kW@3fase/230V/IT nett
torsdag 22. september 2022, klokken 21:48
Tusen takk for svar, trodde muligens det var noe galt med laderen, eller koblingene.
Ikke alltid det er behov for å lade fort, men med to teslaer i husholdningen hender det at det haster litt:)
Mvh Lars
#2
Lading av Tesla / Sv: TWC bug'en endelig fikset! 11kW@3fase/230V/IT nett
torsdag 22. september 2022, klokken 16:42
Hei. Har akkurat koblet min twc på 230v 3 fas. Stemmer det at den har maks på 28 amp på trefas? På 1 fas laddr den på 32 amp. Nå får jeg maks 28 både på min x og kjærestens y. Hvis dette er «normalt» hvorfor er det slik, står jo i manualen 32 amp på grefas også?..... mvh Lars
#3
Model Y / Vinterdekk fra model 3 performance
fredag 10. september 2021, klokken 22:15
Hei.

Er det noen kyndige her som kan si om deg er ok å bruke vinterdekk fra min model 3 performance på model y?
mvh Lars
#4
Audi e-tron / Sv: e-Tron som hyttebil
onsdag 18. desember 2019, klokken 21:49
Hei.
Jeg tror dette bør gå bra, men ville muligens valgt moss - Horten for å være på sikre siden. Jeg bor i Tønsberg, og har kjørt tur retur med x90 (over tuddal, bolkesjø og Tinnsjøveien tar mere strøm) Men du bør nok starte fulladet for å ha det komfortabelt opp de siste 700 høydemeterne fra Dale til Svineroi.  Min x 90 bruker ca 60 % av batteriet fra fulladet til jeg parkerer på fjellet når jeg må via bolkesjø. Merker også stor forskjell på forbruket om jeg kjører via revetal, (ikke motorvei), eller Holmestrand (motorvei). Tidsmessig ca 3 minutter i fordel motorvei, men forbruk mye høyere.
mvh Lars
#5
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
onsdag 18. desember 2019, klokken 21:39
Sitat fra: HåkonE på onsdag 18. desember 2019, klokken 18:39
Man hørte de første årene fra kundene av et visst amerikansk elbil-merke at når de gikk over fra fossil så kjørte de plutselig så rolig. Men det er jo mulig at det var pga. all hjulstøyen, veistøv som slet opp lakken og ulike plastikkdeler som ristet seg løs - og ikke den langt dårligere rekkevidden enn de var vant til  ???

50 er kun ment som et alternativ for de som klarer seg uten rekkevidden til 55 (som slår siste Model X 100 på langtur). De fleste bilkjøpere kan nok lese, så tvilsomt at de kan skylde på "forumgutta" uten praktisk erfaring med bilen om noe skulle gå galt.   :)

Ble litt nyskjerrig nå, Når var det tron slår x 100 på rekkevidde?  Tror du mikser med x 75.
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
lørdag 02. november 2019, klokken 15:39
Planlagt avreise høres genialt ut hvis den også tar hensyn til lading  så batteri og bil er varmt, samt fulladet ved avreise.
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.3
fredag 25. oktober 2019, klokken 16:17
Tydelig at det er store forskjeller mellom bilene her, kjørte Tønsberg -Oslo idag, mest på acc, men litt på autopilot (ikke noa). Ingen nedbremsinger overhodet.
#8
Tesla SW og AP / 2019.32.12.3
torsdag 24. oktober 2019, klokken 14:49
Lastet inn denne i formiddag og kjørte en tur tønsberg - torp og tilbake. Lett regnvær. kjørte begge veier med ap på (bare på motorveien), og foretok endel filskifter. Alt fungerte helt smertefritt, bortsett fra en liten periode med begrenset sidesikt på kameraene.(antagelig vannsprut). Noen andre erfaringer ?
Bilen er forøvrig en x90d fra juni 2017, ap2 og fsd.

Mvh Lars
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32
fredag 30. august 2019, klokken 18:18
Sitat fra: Kim- på fredag 30. august 2019, klokken 12:22
Sitat fra: gaustabl på fredag 30. august 2019, klokken 12:13
Jeg fikk 2019.32 for 2 dager siden....model x 90 fra mai 2017.
Mvh Lars
Har du FSD?

Ja.
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32
fredag 30. august 2019, klokken 12:13
Jeg fikk 2019.32 for 2 dager siden....model x 90 fra mai 2017.
Mvh Lars
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2019.28.x
onsdag 07. august 2019, klokken 14:41
Hei.
kjørte motorveien ja, og fungerte bra. prøvde med NOA på veien hjem, men kom med en feilmelding vedrørende uken tunell e.l. der den skulle ta av, så NOA virket ikke på den avkjørselen. Har ikke prøvd noe mer.

mvh Lars
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2019.28.x
tirsdag 06. august 2019, klokken 17:19
Hei.
Fikk 2019.28.2 i går og testet den fra Tønsberg til Drammen og tilbake idag. Jeg klarte å kjøre hele strekningen t/r på autopilot, og uten en eneste fantombrems. Det var en liten antydning i holmestrand tunellen, men ellers helt fint. En annen positiv overraskelse var at regnsensoren nå virket helt perfekt for første gang for meg.
Jeg har en 2017 model x90 fra mai med hw 2.

mvh Lars
:+1: :)


#13
Model 3 / Sv: Kundeservice
lørdag 22. juni 2019, klokken 15:19
Jeg prøvde å ringe i går vedrørende en servicetime jeg ønsket å flytte. Var umulig å komme frem siden de bare henviste til appen. Ok, jeg får inn på avtalen i appen, legger inn problemstillingen i kommentar feltet, og lagret. I løpet av 60 sekunder ble jeg ring opp, og fikk ny time dagen etter. Dog slettet de en annen avtale i august istedenfor den som ble flyttet, så jeg får prøve igjen på mandag😄
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: "Hard" styring
torsdag 20. juni 2019, klokken 16:18
Var innom Tesla i Drammen igår, skal inn til uka for å bytte noe i styringen. Fikk alternativ tid allerede imorgen, men da hadde jeg desverre ikke anledning. Super service 1

:+1: :)
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: "Hard" styring
tirsdag 18. juni 2019, klokken 15:26
Hei. Rygget ut av garasjen idag, og merket det samme som dere andre, fikkny software for noen dager siden, kan det være noen sammenheng der?

Ellers så begynner dekkene å bli slitt, kan være noe der eventuellt?

Mvh Lars
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA