Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - emurof

Sider: [1] 2 3 ... 71
1
Er det bare 16A-stasjoner, eller er de lure nok til å sette opp 32A-stasjoner? Det er fullstendig håpløst å f.eks. kun kunne stå i tre timer og lade på 16A. Da får man jo knapt ladet i det hele tatt.

2
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
« på: I går kl. 13:54 »
Det er ønskelig at bilen låser opp selve ladekabelen når man låser opp bilen (så lenge den ikke lader, eventuelt et valg om at lading alltid stanses og kabelen løses ut når bilen låses opp).

3
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: I går kl. 13:51 »
Snart er det Tesla som blir den tyske bilindustrien.

4
Model 3 / Sv: Vi som bestilte bilen i August (og senere)
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 11:21 »
Fabrikken til Tesla i USA som produserer bilene er jo fullautomatisert.

Nei, det var jo det de ikke klart å få til. De måtte gå tilbake på det, og bruker i dag mye manuell arbeidskraft.

5
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 13:32 »
"Innen 2020" betyr før (og ikke inkludert) 01.01.2021. Altså før 2020 er over.

6
Elbiler i media / Sv: Ap vil ha et tak på momsfritaket for elbiler
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 11:51 »
Det spørs om det blir regjeringsskifte i 2021 med dieselpartiet SP, og AP som skal ta de "rike".
Da vil vi se en Danmarkifisering av elbilpolitikken med ditto resultat.

Det er helt greit å "ta de rike", men man må ikke ta dem på ting som går ut over for eksempel målet om å erstatte fossilbiler med elbiler.

7
Model 3 / Sv: Vi som bestilte bilen i August (og senere)
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 10:30 »
På ett eller annet tidspunkt blir de fleste nye biler elbiler, og da er ikke skiltserien som starter på E bærekraftig. Burde kanskje innført det tyske systemet hvor det føyes til en E til slutt i bilnummeret, så kunne det også vært B for bensin, D for diesel og H for hydrogen. Drivstoffet får jo mer og mer å si for bompenger etc.

Det blir dyrt å endre formatet på bilskilter, vil jeg tro. Antakelig er det mange gamle og utdaterte systemer der ute som er "hardkodet" til formatet vi bruker nå.

Når det er sagt, er det ingenting som tyder på at de faktisk ser på en mer permanent løsning på dette? Det bør være mulig å skille mellom elbiler og andre typer biler uten at man må binde seg til noen begrensede bokstavkombinasjoner.

8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 10:26 »
Gigafactory 4 legges til Berlin, kunngjorde Elon under en prisutdeling i Tyskland der Model 3 vant. Markedet reagerte vel ved å sende aksjen litt opp mot slutten av gårsdagen. Det blir interessant å se hva som skjer i dag.

Man visste jo at Tesla planla fabrikk i Europa, men nå er det kommet noe konkret på bordet.

9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: tirsdag 12. november 2019, klokken 08:42 »
Det var noen tweets fra musk ala "om folk ikke liker Cybertrucken vil vi også ha et mer konvensjonelt alternativ", men klarer ikke å finne den akkurat nå. Og jeg har hørt noen rykter, som jeg anser som troverdige.

Jeg tolket det som at de lager en "Cybertruck" i utgangspunktet, men hvis folk ikke liker den så vil de lage en mer tradisjonell utgave.

10
Model 3 / Sv: Test vinter rekkevidde.
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 13:04 »
Mister bilen mye rekkevidde per dag hvis den står uten å lade i minusgrader?

11
Model 3 / Sv: Key Fob anyone?
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 13:03 »
Jeg synes den som fulgte med Model S var unødvendig stor, i det minste nå som jeg er vant til å bare bruke mobilen og lommene mine føles herlig romslige når jeg har nøkkelknippet der.

12
Model 3 / Sv: Key Fob anyone?
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 11:29 »
Er den mindre enn den som følger med Model S?

13
Ser ut som den loven der er skapt for å skape dårlige naboforhold...
Jeg hadde vært lite villig til å betale/spleise på noe som helst for oppgradering av infrastrukturen for at to stykker skulle få lade elbilene sine (samme hvor hyggelig du måtte mene prisen var).

Da ser du bort ifra at etter hvert vil det kun være elbiler i sameiet eller borettslaget. Alle med bil vil etter hvert få behov for å lade. Da er det greit å tenkte langsiktig, slik at infrastrukturen er oppgradert og klar etter hvert som flere og flere bytter til elbil.

14
Oslo og Akershus elbilforening / Sv: For dyrt og vanskelig å lade i Oslo?
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 10:42 »
Nå er jo ordningen med betaling for lading på kommunale ladeplasser i Oslo etablert.

Hva er din erfaring? Er det for dyrt å lade? Hvordan fungerer tidspunktene og den tekniske løsningen?

Hvis man er begrenset til tre timer så er det tåpelig å samtidig være begrenset til lading på 16A. Det burde vært 32A. Av og til kan man lure på om de som setter opp disse tjenestene tenker gjennom hva de driver med.

15
Oslo og Akershus elbilforening / Sv: Turist i Oslo - hvor er det greiest å parkere?
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 10:38 »
Det er 32A i Vulkan P-hus, er det ikke?

Sider: [1] 2 3 ... 71