Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MikaelØ

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Charge Amps ladekabel Mode2 type 1
søndag 09. oktober 2016, klokken 19:35
Har solgt bilen, så jeg har ikke bruk for den ekstra ladekabelen lenger.

Brukt 3-4 ganger.

Kjøpt hos Torshov bilrekvisita (Har kvittering)

Betalte 5200,- Selges for 3500,- med frakt.

Link til kabel: http://www.torshovbil.no/bildeler/ladekabel-til-elbil/ladekabel-mode-2-type-1
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruk etter langtur med henger
fredag 19. august 2016, klokken 08:52
Bra det!  ;D
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Manuell eller auto?
onsdag 18. mai 2016, klokken 17:15
Hvordan får du den til å stå i manuell? Min spretter tilbake til automat når jeg slår av bilen.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Godt eller dårlig tilbud? Instyle+
torsdag 14. april 2016, klokken 21:33
Min kom på 500 000,- akkurat.

Instyle +
Metallic lakk
Vinterhjul 17" conti pigg
Hengerfeste avtagbart
bagasjeroms matte
takspoiler
gummimatter 

Er utstyrt jeg har valgt.

Jeg fikk 30 000,- i rabatt. Men vi kjører Mitsubishi i jobben, derfor fikk jeg "bedre" rabatt.

Jeg tenkte å kjøpe dekk via en tredjepart, men da blir det mye styr med felger og TMPS. Fant til slutt ut att jeg kunne spare 4-5000 på dekk og felg. Gjekk for orginalt pga kvalitet + att alt er ferdig kalibrert når jeg får bilen.

#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: test av Outlander PHEV
torsdag 10. mars 2016, klokken 20:42
Blir litt provosert over slike tester.

Det er en grunn for at den piper. Den piper for lite bensin og spylerveske, da er det vell bare og stoppe må nærmeste bensinstasjon og fylle begge deler? Den piper for sikkerhets belte og at brekket er på? Er det unormalt? Det tar 5 sekunder og ta på seg belte OG sjekke att brekket er skikkelig nede. Ser absolutt ikke problemet med det.
Feil gir lyden har jeg faktisk ikke lagt merke til.

Har akkurat de samme lydene i min tidligere bil, som var BMW. Jeg har det i arbeidsbilen min, en VW.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
torsdag 25. februar 2016, klokken 08:30
Det var ikke særlig imponerende  :-\
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
mandag 22. februar 2016, klokken 22:12
Hvor fant du styrestrømmen? Er det egen utgang i sikringsboksen?
#8
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Lading på hytta - Nissan Leaf
lørdag 20. februar 2016, klokken 20:31
Er vell ikke problem å få det til, men det vill koste litt.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Fjerning av woofer?
fredag 19. februar 2016, klokken 22:04
Har en 2016 PHEV på prøve i helga, ser ut som wooferen er støypt inn i "dekselet" på siden.
Tror ikke det blir så lett å fjerne den.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bensinforbruket
fredag 19. februar 2016, klokken 10:27
Sitat fra: aaa3 på søndag 14. februar 2016, klokken 21:35
Sitat fra: elbilist sørvest på fredag 12. februar 2016, klokken 22:34
En eller to ganger i året med campingvogn, er veldig usikker på hvordan den takler å dra campingvogn i lengre strekk, over fjelloverganger og opptil 50 mil pr dag. Vil dette bli for krevende montro?
Med et slikt bruksmønster som beskrevet her, er det fornuftig å satse på en Outlander hybrid?
PHEV'en er svært dårlig egnet til å trekke tunge hengere over noe særlig distanse. 1,4 t camingvogn over fjelloverganger kommer til å bli en dårlig opplevelse. Svært høye turtall og dårlig effekt.
Jeg har selv trukket ca 1 t båt på henger, i Østfold (=relativt flatt), over begrenset distanse (ca 80 km), og det gikk greit, men det var ikke noe å gå på.
Bilen er kjempefin hvis du hovedsakelig kjører korte distanser. Jeg er veldig fornøyd. Men jeg ville ikke begitt meg ut på den turen du beskriver.
Har du et alternativ? Låne en dieselbil?

Selger lovet meg att å trekke 1500kg skulle være aboslutt null problem med 2016 modellen. Skal bli spennende å prøve! Trekker biltralle med bil som veier totalt rundt 1450kg med min nåværende outlander (2011 Diesel) med null problem .
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
torsdag 18. februar 2016, klokken 10:32
Batteriet lades altså ikke vist bilen står i SAVE, og jeg kjører ned en bakke i B4. Bare som eksempel.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ladetid
torsdag 18. februar 2016, klokken 08:36
Ok!
Bilen blir ikke brukt daglig. Blir kun brukt til lengre turer, så det kan gå dager og faktisk uker mellom hver gang jeg bruker bilen.
Hvor lenge kan bilen stå vist jeg lader batteriet til fullt og trekker ut laderen? Tappes den langsomt, eller holden den godt på batteriet?

#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
torsdag 18. februar 2016, klokken 08:29
Jeg monterte Rigid Dually på min 2011 Outlander. Veldig små LED lykter med bra lys. Ser for meg att jeg tar dem av og monterer dem bak grillen ved skiltet når jeg får PHEVen. ¨



Link til lyktene
http://www.lysstyrke.no/produkt/ekstralys/rigid-e-merket/dually-og-d2-1/rigid-dually-sett
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøremønster
torsdag 18. februar 2016, klokken 08:22
Takk for nyttige tips!  ;D
Dette må testes når jeg får bilen.  ;D ;D
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ladetid
onsdag 17. februar 2016, klokken 22:38
Kan laderen stå i hele tiden? Bilen regulerer vell dette selv, når den er full ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA