Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Elgolferen

Sider: [1] 2 3 ... 8
2
Model 3 / Sv: "Drift mode"
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 01:05 »
Fordi det ikke er ett "tilgjengelig" valg via bilens kjøre moduser (?) jeg vet ikke selv om man mister garantien, men det skulle ikke forundre meg dersom det ikke er ment at kunder selv skal benytte seg av denne / tilsvarende moduser.

3
Model 3 / "Drift mode"
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 00:12 »
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-dyno-mode-how-to-drift-a-model-3-model-s

Leste denne I dag, regner med at garantien forsvinner hastig for de som velger å sette bilen i denne modusen.

4
Model 3 / Sv: eCall emergency call system needs service
« på: Torsdag 30. Januar 2020, klokken 11:33 »
Jeg fikk den meldingen selv, jeg bestilte time via appen og skrev hva problemet gjaldt, etter 15 min var timen avbestilt og fikk en mail/sms om fremgangsmåte fra tesla. (de avbestiller timen når de ser hva henvendelsen gjelder.) :+1:

5
Model 3 / Sv: "limited edition" Eller ikke?
« på: Tirsdag 28. Januar 2020, klokken 21:51 »
Enig i den, men her er mitt argument for.
Det jeg prøvde å forklare han, er at LR rwd ikke er en limited edition som sådan, men en "limited edition" da det ikke er mange å oppdrive i Norge, samt det ikke lenger kan bestilles, dvs at det kun er laget begrenset opplag før produksjon ble lagt ned.

6
Model 3 / "limited edition" Eller ikke?
« på: Tirsdag 28. Januar 2020, klokken 19:58 »
Hadde en diskusjon med en model X kollega av meg idag.

Ettersom produksjonen av LR rwd stoppet i fjor, og antallet LR rwd i Norge ifølge teslastats (med en klype salt) er 138 mot LR awd +-6500, var argumentet mitt at LR rwd i dag er å anse som en "limited edition" i Norge.

Han mener at for at det skal være limited edition, må bilfabrikaten selv kalle det en limited edition.

Er jeg helt ute å sykler her?

7
Model 3 / Sv: Model 3 - bakhjulsdrift og vinterføre?
« på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 20:24 »
Jeg har LR rwd og har kjørt både på snø, is og dårlig saltede veier på hakkapelita r3 piggfritt. Min erfaring er at den ligger veldig godt på vegen og (for min del) minimalt med sporing iforhold til f. Eks E-golf som var min forrige EV.

Har mistet grepet noen ganger i lav fart, men det ville nok de fleste andre også gjort i samme situasjon.
Angrer ikke ett sekund på å kjøpe rwd.

Rimeligere, mindre deler det kan gå galt med, og som ligger bra på vegen.
Som en lengre oppe nevnte, kan den slippe i rundkjøringer om du gir den lov, men bilen har for mitt vedkommende utført seg eksemplarisk, og er den beste bilen jeg har hatt noensinne punktum.

8
Model 3 / Sv: Chrome delete på deep blue M3. Noen erfaringer?
« på: ſøndag 19. Januar 2020, klokken 11:07 »
Ta kontakt med Christer Rasmussen og bilpleie experten, de holder til på Os. Han er en av Norges beste detailere, og jobben blir dokumentert med bilder. Anbefales på det sterkeste. (Jeg har vært der med min selv.)

9
Model 3 / Oppbremsing/redusere rust på bremser.
« på: ſøndag 05. Januar 2020, klokken 20:40 »
På fossilbilene jeg har hatt har jeg en gang i uken pleid å kjøre bil og bremser varm, for så å ta solide oppbremsinger for å rengjøre skivene for rust.
Er det noe som kan gjøres også med model 3?ser bare for meg at om jeg kliner bremsen inn, så går det varsellamper og tlf til alarmsentral og at bilen tror jeg har kollidert.


?

10
Model 3 / Åpning av dør i kulden..
« på: ſøndag 29. Desember 2019, klokken 18:56 »
Forleden skulle jeg åpne side dør bak. Det hadde blitt kaldt etter jeg var i besøk, så når jeg skulle åpne døren var det som kjent litt å jobbe med for å få dørhåndtaket opp da de var frosset.

Hadde ikke pose med varmt vann for hånden, så åpnet døren og da jeg lukket den igjen havnet ruten på utsiden av bilen, altså "bøyde" seg i toppen slik at øvre del ikke gikk i sporet igjen, slik at det oppsto en stor glippe på noen få cm.

Åpnet og lukket igjen og ruten gikk da inn i sporet som vanlig, men noen som har opplevd dette, og er dette noe jeg nå burde la tesla se på/følge opp?

11
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Fredag 20. Desember 2019, klokken 16:04 »
Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)

Og hvordan hadde ulykkesstatistikken sett ut da? Det er stor forskjell på å skru av all førerassistanse på en bensinbil med 150hk og på en elbil med 300/400/500hk.

Hvordan jeg skal svare på vegne av andre er vanskelig å si, men begrensningen ligger jo i selvinnsikt og kjøretekniske ferdigheter.

Ser selv at jeg som fører personlig, uten problem ville klart å håndtere dette og selvstendig kunne klart å tatt en vurdering på om det er trygt og forsvarlig å kunne slå av disse funksjonene på ett stort område uten trafikk og med god oversikt.

Men du har ett poeng der.

12
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Fredag 20. Desember 2019, klokken 13:59 »
LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Nedprioritert?

Du tror ikke det er så enkelt som at det ikke er mer effekt å ta ut (uten å ødelegge) av den ene motoren som sitter bak på RWD-modellen, mens det for AWD har vært potensiale for mer effekt siden det er to motorer å ta av?

Kan være riktig det du sier der!

Men fremdeles kan man undres over at man kjøper en bil til en halv mill som man ikke selv får bestemme hvor mye kjøreglede som kan hentes ut av. (mulighet for å slå av alle hjelpemidler)

13
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: Fredag 20. Desember 2019, klokken 09:32 »
LR rwd ser jeg ikke får muligheten til å oppgraderes, så det bekrefter enn så lenge min mistanke om at ettersom LR rwd ikke lenger blir produsert er de også nedprioritert.

Synes det er kult at de kommer med tilbudet om å kjøpe ekstra fart osv, men det hadde nok vært mer attraktivt om de la de ut som f.eks, steg 1,2 og 3 med pris deretter.

Eneste "merkelige" jeg reagerer på med å kjøpe en tesla model 3 rwd er at man ikke har muligheten til å leke seg litt på snøen, da bilen ikke lar deg gjøre det i det hele tatt. Jeg synes det er litt kjedelig med en bil som har over 300hk, og som koster en halv mill.
Får håpe Elon slenger inn en track mode oppgraderingsmulighet.

14
Model 3 / Sv: "lugger" i wattpedalen
« på: Fredag 15. November 2019, klokken 21:30 »
Nå er det vel også lyd dempings matte i sommerdekkene dine, så en viss forskjell vil det være uansett. Kjører selv nokian r3 på 19",støyer litt, men bilen viser ikke tegn til unormal vibrering osv, litt stivere over humper osv, men ellers meget bra!

15
Model 3 / Sv: Effekt LR rwd?
« på: Mandag 11. November 2019, klokken 21:39 »
Kan sikkert være flere grunner. Ikke sikkert det er så mye poeng å dytte mer effekt ut på de stakkars bakhjulene. Dessuten er det vel en innbyrdes posisjonering der det skal være sånn passe hopp mellom SR+, LR RWD, LR AWD og P.

Enig i den, effekten er ikke så viktig som jeg kanskje får det til å virke som her, men poenget mitt var at jeg synes det virket rart om det ikke skulle skilt noe fra sr+ og LR på papiret.

Mtp at 306 hk er det som kommer opp i mitt vognkort, og det dinside hadde sak om på sr+. Bare ble nysgjerrig på hva og hvorfor  :)

Sider: [1] 2 3 ... 8