Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Milk

Sider: [1] 2
1
e-Golf / Sv: We Connect app
« på: Onsdag 08. April 2020, klokken 09:50 »
Etter å ha brukt appen i 4 år har jeg valgt å ikke fornye abonnementet. Det har vært praktisk å kunne se at bilen virkelig ladet, og hvor mye strøm det var på bilen. Men omtrent 7 av 10 ganger jeg skulle sette på forvarming, fikk jeg melding om at det ikke kunne oppnås kontakt med bilen. Dette er tross alt en tjeneste som VW tar betalt for, selv om selgeren mente tjenesten ville bli gratis innen 3 år med inkludert abonnement var over...

2
e-Golf / Sv: Utrolig treig startknapp for e-golf
« på: Lørdag 22. Februar 2020, klokken 20:58 »
Hadde bilen på service her om dagen, og sa i fra om at jeg av og til måtte trykke flere ganger på startknappen. Når jeg hentet bilen sa de at startknapp var byttet, håper de har byttet den og at problemet er borte😳

3
e-Golf / Sv: Bremsekraftforsterker problemer
« på: Fredag 21. Februar 2020, klokken 15:09 »
Opplever av og til at en triller selv om bremsepedalen holdes inne som dem må ved start. Dette skjer hvis man setter spaken i drive umidelbart etter start. Etter et par sekunder merker man at pedal siger inn, og bilen stopper.
Har tatt dette opp med møller, men de sier at det ikke er noe galt, og at dette er helt normalt...

Etter siste service fikk jeg beskjed om at man altid skal vente minst 2 sek etter bilen har startet :o

4
e-Golf / Sv: Utrolig treig startknapp for e-golf
« på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 11:40 »
Har samme problem på min, noen ganger må jeg trykke 3-4 ganger på startknappen før den reagerer.

5
e-Golf / Sv: We Connect app
« på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 15:46 »
Har ikke fått kontakt med bilen siste uken... Syntes det er skammelig at VW tar betalt for denne tjenesten som er totalt upålitelig. Kjipt at WeConect må kjøre for at Tibber skal vise ladestatus i sin app.

6
e-Golf / Sv: Bilens tal som grundlag for energiforbrug
« på: Lørdag 12. Oktober 2019, klokken 21:15 »
Tror ikke du kan stole på forbrukstall fra VW. Hjemmeladeren sier at den har levert 30-40% mer enn hva bilen sier den har ladet med. Tror ikke alt er tap i ladingen.

7
e-Golf / Sv: We Connect app
« på: Lørdag 12. Oktober 2019, klokken 19:55 »
Har problemet løst seg Turbomannen? Har fått samme melding som deg de siste dagene. I tillegg ber bilen om bruker-PIN, det har den gjort i en måned nå >:(
Har forsøkt med S-PIN uten hell, har også byttet S-PIN og lagt til bilen på nytt. Er det noen andre som har opplevd dette?

8
Litt kjipt at noen spammer tråden ved å legge sin invitasjon til på nytt vær gang det aktivitet i denne tråden :-1:




9
e-Golf / Sv: Så ble det en e-Golf, men lade hjemme?
« på: Torsdag 30. Mai 2019, klokken 10:18 »
Har akkurat byttet til Tibber, og bestilt Easee ladestasjon som jeg vurderte som det beste alternativet med tanke på fremtiden. Veterangolfen min lader kun med 3,6Kw, men i mitt oppsett kan Easee gi 7,4 Kw hvis bilen kan ta imot, og noen få biler kan lades på 3-fas opp til 11Kw (har du 400V anlegg klarer Easee 22Kw)

Appen du får med Tibberabonnementet gir etterlengtet informasjon om e-Golfen, den viser hvor mye strøm det er på bilen i % (i tillegg til at den også gjetter hvor langt du kan kjøre :)), og du ser hvor mye strøm golfen har trukket fra nettet totalt for  inneværende måned, og pr dag.

Så langt er jeg strålende fornøyd, og det er ingen bindingstid.

Om noen vurderer å bytte, så send gjerne en PM, så sender jeg link for registrering som gir oss begge kr 500 i bonus :)

10
Hei, og takk for invitasjon fra Veggen :+1:

Da har jeg bestilt strøm, Easee ladeststasjon og pulse fra Tibber

Om noen andre ønsker 500,- i rabatt, så bruk gjerne linken her:

Hei! Jeg bruker Tibber, appen som erstatter strømselskapet og gjør strømregningen lavere med teknologi. Blir du også kunde, får vi begge 500 kr å handle smarte dingser for: https://invite.tibber.com/bd0761aa




 



11
e-Golf / e-remote/Guide and Inform Plus
« på: Torsdag 09. Mai 2019, klokken 20:05 »
Hva er forskjellen på e-remote og Guide and Inform Plus?

Innimellom har car-net fungert, men de siste ukene har jeg ikke fått kontakt via App.

Prøvde i dag og logge på brukerkonto via PC, og får da beskjed om at Guide and Inform Plus er utløpt. e-remote løper ut i mars 2020.

Tidligere i år fikk jeg bekreftelse på at car-net kostnadsfritt var forlenget med 1 år. Men dette gjaldt tydeligvis kun e-remote, for nå skal de ha 750 kroner for å forlenge Guide and Inform Plus med 1 år.

12
ID. 3. / Sv: Reservasjon I.D.
« på: Onsdag 08. Mai 2019, klokken 20:40 »
Hadde fire reservasjoner på kortet, men ingen bekreftelse fra Møller. Nå er alle reservasjoner borte, og fortsatt ikke hørt noe fra Møller

13
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: Onsdag 17. April 2019, klokken 00:16 »
Hvilke fordeler/tilleggsfunksjoner gir Pulse sammen med Easee/Tibber ladestasjon?

14
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader på 3-fas 230V IT
« på: ſøndag 07. April 2019, klokken 11:31 »
Tenker jeg satser på 20A sikring som er det netteier tillater uten søknad, og trekker 3-fas ut til garasjen (kanskje smart å gå opp en dim på kabel).

Skal sjekke med elektriker om jeg kan kjøpe ladeboks og kabel selv, og trekke kabel på forhånd(15-20m som består av graving og gjennom et trangt loft)

Noen som har erfaring med om elektriker aksepterer at man kjøper ladeboks/kabel selv, og trekker kabel mellom sikringsskap og ladeboks, eller er prinsippet alt eller ingen ting?

15
Lade hjemme / Hjemmelader på 3-fas 230V IT
« på: Lørdag 06. April 2019, klokken 10:59 »
Etter noen år med elbil er det på tide å få satt opp hjemmelader. Anlegget er på 3X40A 230V IT. Usikker på hvor mye som er lov/praktisk mulig å koble til dette anlegget, men håper jeg kan få en lader på minst 20A.

Har pr i dag en elbil (eGolf 190), men ikke godt å si hva fremtiden bringer. Spørsmålet er om det er hensiktsmessig å få dratt 3-fas ut til garasjen, for eventuelt å få satt opp en ekstra ladestasjon senere?

Tar gjerne i mot tips om hjemmeladere som passer dette oppsettet :)

Sider: [1] 2