Noen som vet hvordan det er med service på Xpeng? Interval og pris?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: i3/RSiV på mandag 26. september 2022, klokken 18:17
Jeg har nylig fått lagt om til nye Nokian R5 på vinterhjul til vår i3, ser lovende ut i beskrivelsen om dekkene fra Nokian selv.
https://www.nokiantyres.no/vinterdekk/nokian-tyres-hakkapeliitta-r5/
Sitat fra: daktari på onsdag 26. januar 2022, klokken 21:30Sitat fra: geear på onsdag 26. januar 2022, klokken 20:47Den 3ern i 2020 var jo før facelift og uten varmepumpe (og med et mindre batteri - 77 vs 82??)- så det er ikke en aktuell benchmark mot forholdene under dagens test.Sitat fra: daktari på onsdag 26. januar 2022, klokken 20:18Du kan ikke sammenligne disse testene mot hverandre år for år, uten å korrigere for forholdene. Samme år som X LR kjørte 419 så gikk Model 3 LR kun 404 km. 12 mil kortere enn i dag. Riktig nok er det ikke en identisk bil i dag, men er ganske sikker på at det var snillere forhold i dag.Sitat fra: geear på onsdag 26. januar 2022, klokken 19:40Jeg synes iX40 presterer som forventet utfra batteristørrelsen.
Siden iX50 aaaakkurat kom over "kanten", så får den et greit resultat, hvis ikke hadde den vel vært nesten 25% bak WLTP. Altså nærmere resultatet til iX40, med 21,4% bak WLTP. I4 M50 er nesten 19% bak WLTP. Syns det er ganske skuffende resultater for BMW i denne testen her. Hadde forventet mer, i forhold til hva i3 og iX3 har levert.
iX50 klarte faktisk 503 km på vinteren i bra kulde, -5 og lavere. Det er jo vesentlig lenger enn X LR 2020 som klarte 419 km på vintertesten. Selv hvis vi trekker fra endel km gratis nedoverbakke på slutten går iX50 fortsatt 470 km som er en god del lenger. iX har vel 105 netto vs 98 netto på X så forskjellen I rekkevidde er lenger enn batteriet tilsier.
"I forhold til wltp" er veldig lite interessant synes når jeg skal på en kjøretur - det er hvor langt jeg kommer og hvor fort det lades som betyr noe.
Forøvrig hadde vel ingen av topp 3-bilene klart å kjøre helt til Trondheim på denne turen, så testruta er jo litt lur slikt sett.
At 3 og Y går langt er jo som forventet, men 3ern fikk hard konkurranse denne gangen.
Sitat fra: Barrabas på lørdag 22. august 2020, klokken 18:54Sitat fra: Magster på lørdag 22. august 2020, klokken 13:39
Men har du hytte på Kvitfjell eller nordover så begynner rekkevidden å bli i grenseland på vinteren, går sikkert helt fint på rv4, men starter du i Oslo sentrum og kjører E6 så er du virkelig nødt til å starte med 100%.
Skal vi virkelig dra inn i tråden tilfeller som treffer en bitte liten andel av befolkningen?.
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 31. januar 2020, klokken 08:44
Tesla er best på effektivitet på alt unntatt klimaanlegg
Imponert over Kona, lenger rekkevidde enn 3 med vesentlig mindre batteri. Nye har vell 64kW utnyttbart vs 72kW på 3.