Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eminate

#1
BMW iX / Sv: Tips og triks
mandag 28. mars 2022, klokken 09:21
Noen som har en god oppskrift på hvordan programmere Homelink mot  garasjeportåpnere? Metoden i instruksjonsboken fungerer ikke.
#2
Model 3 / Sv: Knapper på ratt
tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:04
Å fikse med lakkstift er temmelig useriøst. Dette må fikses skikkelig. Fikk min bil levert med skaper på bakluka fordi den har vært feiljustert og hengt seg opp i takstolpen. Håper virkelig de ikke prøver seg med en simpel fiks med lakkstift. Tar ikke sorgene på forskudd, men skjønner at jeg må være ekstra nøye med å kreve korrekt reperasjon.
#3
Model 3 / Sv: Er TM3 fortsatt overpriset?
tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:00
Sett sammenlignet mot andre biler på det norske markedet synes jeg ikke TM3 er dyr. Spesielt ikke når det kommer til ytelse. TM3P er jo et aldri så lite kupp synes nå jeg. Er en godt utstyrt bil med ytelser som man ellers må opp veldig i pris for å matche.
#4
Bestilte 10.Nov. Så får vi se hvor lang tid de trenger for å skaffe Nokian dekk.
#5
Fikk telefon fra Delivery i dag. De sier at bilen er klar for levering, men at de nå mangler vinterhjul. Har vin 844 Perf.
#6
Skulle egentlig fått utlevert min Performance 30.12. Men det ble ikke noe av.
Tesla sier at de ikke leverer ut biler de første 14 dagene av et nytt kvartal. Og nå skal alle bilene som står i Lillestrøm fraktes tilbake til Drammen før utleveringer kan starte igjen.
Har ikke hørt noe om noen planer for å utbedre feil. Det tviler jeg sterkt på at de gjør. Det er ikke første gangen Tesla leverer ut biler som har feil og mangler.

Basert på dette vurderer jeg nå å droppe hele leveringen. Siden utlveringer er ute i det blå og mangelen på kommunikasjon er svært irriterende.
#7
Model 3 / Sv: 14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt
fredag 08. januar 2021, klokken 23:01
Det er ikke så lett å få tak i Delivery avdelingen for å få et svar på hvorfor. Men det de sa for noen dager siden var at de ikke jobber med utleveringer de 2 første ukene av et nytt kvartal. Samtidig som at de skal frakte bilene fra Lillestrøm til Drammen før de starter på utleveringer igjen.

Og de vil ikke vi noen ny dato. Så de utsetter antakelig leveringen på en leveringsklar bil med over 1mnd. Det synes jeg er svak kundebehandling, og finner meg rett og slett ikke i det. Da kjøper jeg nok heller noe annet enn Tesla. Er for dårlig.

Akkurat nå står det en haug med nye bilen utenfor varemessa i Lillestrøm nedsnødd og nediset. Så at de forsøker å reparere noe er lite sannsynlig. Er nok bare det at de ikke lenger har press på seg til å levere biler før kvartalsavslutning. Da lar de heller kundene vente.
#8
Model 3 / Sv: 14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt
fredag 08. januar 2021, klokken 07:31
Opplever at servicen på servicesenter og ventetid på verksted som kraftig forbedret.
Når det kommer til kommunikasjon og generell kundeservice kan jeg ikke si at jeg er enig i at dette er bedret. For min del nå er det heller tvert i mot. Dette er den 3. Teslaen jeg bestiller og har aldri vært borti dårligere kundebehandling. Eller også mangelen på kundebehandling.
Min bil står klar til utlevering, men siden de ikke lenger har kvartalsslutt å tenke på, har de valgt å drøye utleveringen 1mnd. Dette finner jeg meg ikke i. Spesielt fordi bilen kunne vært levert ut på dagen. Skulle egentlig fått ut bilen 30.12, men så ble det ikke noe av likevel. Nå sier de tidligst slutten av januar. Ikke holdbart.
#9
Model 3 / Sv: 14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt
torsdag 07. januar 2021, klokken 19:06
1000kr skal jeg kunne ofre for å komme meg ut av dette her. At det er så mye irritasjon allerede før bilen er levert er ikke et godt tegn. Det er ikke verdt å betale en halv mill for dette her. Har kjørt Tesla Model S i 4år. Men nå tror jeg det er nok Tesla. Kundeservicen blir jo bare værre og værre.
#10
Model 3 / Sv: 14 dagers angrerett etter norsk Model 3-kontrakt
torsdag 07. januar 2021, klokken 18:55
Hvordan er praksisen rundt å angre før bilen er utlevert?
Jeg vurderer dette nå pga utrolig lang leveringstid. Og at kundeservicen er helt elendig.
#11
Sitat fra: Daniel80 på søndag 07. januar 2018, klokken 17:57
Sitat fra: steam på lørdag 06. januar 2018, klokken 09:30
Sitat fra: o.b.lix på fredag 05. januar 2018, klokken 16:21
Sitat fra: steam på fredag 05. januar 2018, klokken 12:22
14. Autopilot sluttet å virke etter oppdatering til 2017.50

Etter å ha oppdater til 2017.50 har jeg nå hverken cruise eller Autopilot.

Dette er kjent softwarefeil, 2017.50.1 kom dagen etter og denne virker, og enda bedre 2017.50.3 som kom nyttårsdag, som har regnsensor også.
Synd for meg at jeg har 2017.50.3 da.

Fortsatt ingen autopilot etter å ha prøvd Jeronan sitt tips. Har prøvd hard reset to ganger.

Har hørt at det kan komme av fukt og korrosjon i blinklys kameraene på siden.  v50 softwaren aktiverer visst disse, og hvis de er defekt kobles hele AP ut.. Hørt om flere som har hatt dette problemet nå, men har ikke opplevd det selv.

Dette stemmer. Har det problemet selv. Snakk om dårlig redundans i systemet. Dersom en sensor/kamera ryker fungerer ingenting. Det er en god autonom bil :) for noe tøys.
Det andre er at de ledningene til side repeateren er så crappy at når den kobles fra er det stor sjanse for at kontakten blir deformert, så da må de bytte hele ledningsnettet i tillegg.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autowipers (Beta)
onsdag 21. februar 2018, klokken 15:32
Det viser seg at min bil har en feil som gjør at dette antakelig ikke fungerer.
Er noe galt med autopilot systemet(mangler cruise control også), og da slutter tydeligvis autowipers også å fungere.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autowipers (Beta)
fredag 16. februar 2018, klokken 09:20
Aktiveres viskerne når man setter bryteren i posisjon 1 eller 2?
På min skjer det ingenting. Vanligvis tar viskerne en runde når man setter i posisjon 1. Det gjorde AP1 bilen min med vanlig regnsensor.
#14
Model S 2013 - 2022 / Autowipers (Beta)
fredag 16. februar 2018, klokken 08:22
Noen som har fått testet ut Autowipers (Beta)?

På min bil skjer det absolutt ingenting når jeg aktiverer dette. Det virker som om man bare deaktiverer de to første trinnene på viskerbryteren. Dårlig!

Har FW 2018.4.7
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dørhåndtak, defekt eller ikke?
tirsdag 28. november 2017, klokken 08:26
Jeg opplever også dette her.
Passasjerdør og venstre bakdør reagerer ikke på berøring. De andre to fungerer fint.

Det er nok noe feil med håndtakene. Min bil skal inn på verksted pga dette.

Merk: Det kan av og til hjelpe å ta en reset av instrumentcluster skjermen. Dette fungerte for meg en gang når førerdøra oppførte seg slik.

Sitat fra: Brede på lørdag 25. november 2017, klokken 19:23
Scenario 1:
Jeg låser bilen med FOB. Forsøker så å låse opp igjen ved å trykke på dørhåndtak.
Dette fungerer kun på passasjerdør foran, denne låser opp bilen og får ut alle de andre håndtakene. Ingen av de andre håntakene låser opp bilen på samme måte..

Scenario 2:
Jeg sitter i ulåst bil med håntakene inne, samboeren kommer fra butikken og trykker på håndtak for å få ut dette.
Dette fungerer kun på venstre bakdør.

Dette er vel ikke som det skal være?
Noen som har vært borti lignende?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA