Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElZen

#1
ID.3 / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
onsdag 17. juni 2020, klokken 13:18
Fått epost med informasjon nå:

"Priser

Det er med stor glede at vi endelig kan avsløre prisene på de tre velutstyrte versjonene av ID.3 1ST;

ID.3 1ST: pris fra kr 351 900,-*
ID.3 1ST Plus: pris fra kr 404 000,-*
ID.3 1ST Max: pris fra kr 452 200,-*
* Prisene er inklusive frakt- og leveringsomkostninger til Oslo.

Tre eksklusive tilbud til deg med en forhåndsbestilling

Som en av de første kundene som får muligheten til å bestille en ID.3 1ST gir vi deg tre svært attraktive tilbud, eksklusivt for deg som har forhåndsbestilt. Du kan kombinere alle tre tilbudene, og de er fortsatt tilgjengelig når vi inviterer deg til å bestille bilen din. Tilbudet gjelder kun til 16. juli 2020.

1: Komplette vinterhjul inkludert i prisen på din ID.3 1ST

Vi gir deg komplette vinterhjul med 18" Loen Volkswagen original aluminiumsfelg helt kostnadsfritt til en kundefordel på kr 17 950,-.

2: Lanseringsrente 1,99 %*

Du får 1,99 %* lanseringsrente på din ID.3 1ST i samarbeid med Volkswagen Financial Services. Benytt anledningen til å finansiere din ID.3 1ST til svært gunstige betingelser.

3: 1ST Mover Club

Vi ønsker å invitere deg til «1ST Mover Club». Dette er et eksklusivt tilbud til deg, og gjør at du kan være en av de første som får din ID.3 1ST i Norge. Tilbudet inkluderer vår mest innholdsrike service- og vedlikeholdspakke kostnadsfritt, med en kundefordel på kr 9 562,-. For å motta tilbudet må du signere avtalen om å bli medlem i 1ST Mover Club og akseptere at AppConnect og AR-funksjonaliteten i Head-up displayet vil oppgraderes kostnadsfritt på et senere tidspunkt.

Vi håper du gleder deg til du kan konfigurere din nye ID.3 1ST!

Elektrisk hilsen fra Volkswagen"

Blir nei takk for min del.
#2
ID.3 / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
tirsdag 26. mai 2020, klokken 10:27
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mai 2020, klokken 09:44
Syns synd på 1st folka, ser mer og mer ut som de får et beta produkt bare fordi vw vil holde tidsfristen.

Synd og synd. Det er ingen som har fått lagt inn en bestilling på bilen. De som står i køen kan fortsatt melde seg av, men det finnes sikkert noen folk som vil kjøpe et beta produkt til den prisen :P

Spent på hva som skjer med økonomien til Volkswagen etter alle søksmålene også (ref: https://e24.no/naeringsliv/i/RRL8oa/volkswagen-er-doemt-til-aa-betale-erstatning-etter-dieselgate)
#4
ID.3 / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
tirsdag 19. mai 2020, klokken 14:45
Jeg har ventet på denne e-posten og hadde et lite håp om at Møller kanskje droppet å øke prisene pga svekket krone, men så feil kan man ta.

Dette er drøye priser og jeg for min del melder meg av køen. Nå er jeg spent på å se hvor mange av 1st de får solgt. Hvem skal gidde å kjøpe til den prisen, om man sammenligner mot andre elbiler, prisnivå, størrelse, utstyr?!

Det kommer vel tilbud på den her i slutten av året.
#5
ID.3 / Sv: ID.3 1st pris kontra rekkevidde
torsdag 20. februar 2020, klokken 13:07
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 20. februar 2020, klokken 12:41
Sitat fra: ElZen på torsdag 20. februar 2020, klokken 08:10
Hei folkens,

Jeg står i kø for denne modellen og er egentlig litt i tvil på om jeg skal kjøpe eller ikke når den lanseres. Venter selvfølgelig til prisene kommer og det blir isåfall Plus-utgaven jeg går for. Utifra mitt kønummer som er registrert ganske så nylig (mellom 5500-6000 :) ) så er det kanskje ikke så stor etterspørsel etter denne bilen? Jeg eier en eldre e-golf nå og må si jeg er veldig fornøyd med den bilen, men som mange andre, så trenger jeg mer rekkevidde.

Vent på Pro S med det store batteriet. Den går 550km WLTP og koster trolig rundt 350.000 med litt utstyr. Minuset er kun 4 seter. Men hvem som har bruk for veldig lang rekkevidde med 3 i baksetet? Da kjøper du verken ID3 eller TM3. Da må du ha større bil.

Hvorfor skal Pro S bli solgt for 350K og ID 3 mest sannsynlig selges for samme eller høyere? Det blir vel rart, ettersom det er høyere rekkevidde på Pro S. Så mye er ikke en limited versjon (ID3 1st) verdt.
#6
ID.3 / Sv: ID.3 1st pris kontra rekkevidde
torsdag 20. februar 2020, klokken 13:04
Sitat fra: advale på torsdag 20. februar 2020, klokken 12:22
Ai ai. Bare 5500-6000... VW har gjort det de kan for å hausse opp ID.3 men er interessen virkelig så laber. Merker også det er veldig stille på diverse forum som handler om ID.3.

6000 i kø så kan det fort ende med bare 1500-2500 som faktisk signerer kontrakt og tar ut bilen.

VW går ikke ut med tallene sine på hvor mange som står i kø, og jeg skjønner hvorfor med så få på listen. Som du sier, så tror jeg mange backer ut når prisene kommer. Da blir vel VW nødt til å dumpe prisene.
#7
ID.3 / ID.3 1st pris kontra rekkevidde
torsdag 20. februar 2020, klokken 08:10
Hei folkens,

Jeg står i kø for denne modellen og er egentlig litt i tvil på om jeg skal kjøpe eller ikke når den lanseres. Venter selvfølgelig til prisene kommer og det blir isåfall Plus-utgaven jeg går for. Utifra mitt kønummer som er registrert ganske så nylig (mellom 5500-6000 :) ) så er det kanskje ikke så stor etterspørsel etter denne bilen? Jeg eier en eldre e-golf nå og må si jeg er veldig fornøyd med den bilen, men som mange andre, så trenger jeg mer rekkevidde.

Jeg frykter litt at Plus-utgaven kanskje ender på 350K+ og da begynner det vel å bli dyrt for bilen? En Tesla Mod3 Standard Range Plus starter på 385 000kr. Den har da 11km forskjell i rekkevidde i forhold til ID3 1st. Resten av forskjellene mellom disse to vet dere. Hvorfor da ikke gå for Mod3? Det kommer mange biler fremover, så hvorfor gå for ID OM prisen ender på det nivået jeg tror? Tror kanskje VW skyter seg litt i foten her med prisen de setter på denne modellen. For min del så dropper jeg nok kjøp om prisen blir det jeg tror.
#8
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Saltoboks 572: Type 2 hjemmelader
torsdag 28. januar 2016, klokken 08:44
Sitat fra: elektrolux på onsdag 27. januar 2016, klokken 16:41
Godt valg, men hva koster en slik boks?

Jeg betalte 18000 inkl.mva. Det er for selve boksen og den jobben elektriker gjorde. Tror det er rundt det prisen ligger på. En kollega av meg betalte ca. 20 000 for samme jobb og samme Saltoboks. Kan være greit å høre med flere elektrikere.

Takker for svar fra dere andre! :)
#9
Brukererfaring Ladeutstyr / Saltoboks 572: Type 2 hjemmelader
onsdag 27. januar 2016, klokken 15:45
Hei,

Jeg har fått satt opp en Saltoboks hjemme - mer spesifisert denne: http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/saltoboks-type-2-uttak

Hjemmeladeren er satt opp med 32A kurs. Den Salto-boksen kan dra 7,4kW, men e-Golfen (etter det jeg har forstått) kun har kapasitet til å dra 3,6kW?

Jeg får min nye e-Golf (2016) gaaanske snart :D Det jeg lurer på er ca. tid denne boksen vil bruke for å lade opp bilen(?) kontra det å bruke vanlig strømkontakt som tar 10A?

Grunnen til at jeg valgte 572-boksen er at ved besøk, kan også andre typer elbiler lade. Eller om jeg senere selv benytter en annen elbil.

Er dette et godt valg av hjemmelader? Hva mener dere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA