Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 692

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: 350.000kr for ny batteripakke
fredag 09. februar 2024, klokken 14:37
Sitat fra: fmm1000 på søndag 04. februar 2024, klokken 22:06dobbelt op på ladehadtighed.
Not even close :-) Har hatt det batteriet i 2 år nå
#2
Model 3 / Sv: Kraftig prissenkning på alle teslaer
fredag 13. januar 2023, klokken 13:43
I Danmark er prisen virkelig sat ned. En Model 3 LR er blevet 128.000 DKK (ca 23%) billigere over night

Model 3 (baghjulstræk): 359.990 kroner – sænket cirka 91.000 kroner.
Model 3 Long Range: 419.990 kroner – sænket cirka 128.000 kroner.
Model 3 Performance 469.990 kroner – sænket cirka 97.000 kroner.
Model Y (baghjulstræk): 374.990 kroner – sænket cirka 101.000 kroner.
Model Y Long Range: 429.990 kroner – sænket cirka 120.000 kroner.
Model Y Performance: 502.896 kroner – sænket cirka 127.000 kroner.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Maling av felger
onsdag 02. november 2022, klokken 22:33
Tak, de vil have 4.000 kr. inkl. moms pr. stk. :o

Lidt kantkjørt og farveskift
#4
Model S 2013 - 2022 / Maling av felger
mandag 31. oktober 2022, klokken 18:05
Hej, er der nogen som kan anbefale en maler som kan reparere kantkjørte felger og male dem i Oslo til en fornuftig pris?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS feilmeldinger som forsvant..
torsdag 08. september 2022, klokken 09:27
Sitat fra: petersv på onsdag 07. september 2022, klokken 13:20
Ja, bruksverdien er lav, men reell gjensalgsverdi er nok betydelig. 90-biler ligger ganske langt over 85 på finn om dagen.

Korrekt - men det er jo en 90, selvom der står 85 på den :-) Stelth 90
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS feilmeldinger som forsvant..
lørdag 20. august 2022, klokken 16:38
Ja, du skal kontakte et Tesla Service Center.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS feilmeldinger som forsvant..
lørdag 20. august 2022, klokken 10:56
Du kan få 'opgradet' bil til en 90'er for ca. 7.000 NOK, de gør det via en SW opdatering og så har du fuldt batteri til rådighed og din bil vil i Tesla være en 90'er og ikke en 85'er going forward.

Jeg fik tilbudt 'opgraderingen' på min P85DL, men da den ikke er cappet, så gad jeg ikke give så mange penge for at der stod P90DL i instrumentbordet.

Min P85DL har 434 km v. 100% typical
#8
Har du scan-my-tesla? Det vil være interessant at vide hvordan spændingen ser ud på de enkelte celler. Der var en i Danmark som fik at vide at der skulle nyt batteri i, men da de med scan-my-tesla kunne se at det var en ubalance i spændingen på de enkelte celler der var årsag, så lykkedes det at få balanceret cellerne og alt var fint igen.

Ham der løste problemet hedder Evmix Nielsen, prøv at kontakte ham - https://www.facebook.com/carl.o.jenny  - han er Danmarks svar på WK057

Hvis HV lukker for kontakterne, så oplades 12V batteriet ikke og går tomt.

Her interviewer Pete Gruber Evmix -
https://www.youtube.com/watch?v=npX1ZYLth_g
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring kollapset foran
torsdag 07. april 2022, klokken 09:40
Ja jack mode er god test, så selvniveller den ikke og hvis den så falder så har du en klar indikation på hvor fejlen er
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Model S FACELIFT Hvilke deler?
onsdag 06. april 2022, klokken 13:10
Sitat fra: VegarHenriksen på onsdag 06. april 2022, klokken 10:03
Du kan selvsagt også gå all-in å bytte panser. En sjappe i statene selger ny latch som er perfect fit som gjør det plug and play  ;)

Hvis du bytter panser, så skal du være opmærksom på at gummi listen på det nye panser ikke passer med gen1 trunk, så der kan komme vand ind.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Program for trending av ladeeffekt
onsdag 16. mars 2022, klokken 11:13
Teslalogger for datalogging og integration til ABRP og Scan My Tesla

https://teslalogger.de/degradation.php
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nyt 350V batteri og Ludicrous
tirsdag 15. mars 2022, klokken 10:56
Det er Tesla selv der siger at det ikke er Ludicrous kompatibelt når man spørger ind til det.

Det gamle batteri var 400V og 1500A, så max teoretisk effekt før voltage sag er 600kW. Det nye batteri er 350V og jeg har målt max output ved SoC på 100% til at være 1620A på både 1014116-00-A og 1014116-00-B, hvilket giver en max teoretisk effekt før voltage sag på 567kW.

Så teoretisk mangler der ca. 45HK.

Med det nye 350V batteri havner den et sted imellem Insane og Ludicrous.

Jeg har desuden talt lidt med WK057 som fortæller at arealet under power kurven er mindre for 350V batteriet end for 400V batteriet.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nyt 350V batteri og Ludicrous
tirsdag 15. mars 2022, klokken 09:37
Tesla ville have bilen ind og sætte et ludicrous kompatibelt batteri i, så det fik de lov til. Nu har jeg fået bilen tilbage og de har sat et nyt 1014116-00-B batteri i ... 350V 90 kWh, så lidt længere rækkevidde igen, men stadig ikke 100% ludicrous.

Jeg er tilfreds med den ekstra rækkevidde, men jeg forstår ikke hvorfor man skal give afkald på noget der kostede 100.000 kr. i 2016.

SW siger stadig ludicrous, så jeg tror at Tesla har valgt at det nye 350V batteri er godt nok til ludicrous, selvom det ikke er 100% ludicrous, typisk Tesla. Hvis ingen opdager det, så er alt ok
#15
Model S 2013 - 2022 / Nyt 350V batteri og Ludicrous
tirsdag 22. februar 2022, klokken 17:25
Hej, jeg har fået nyt batteri på garanti i min P85D med Ludicrous sidste år. Tesla siger nu at batteriet ikke er kompatibelt med Ludicrous og jeg skal derfor have 'nyt' batteri igen.

Jeg ved at det samme 350V batteri er sat i mange norske biler, er der nogen som har fået det i deres P85D eller P90D med Ludicrous? Har I talt med Tesla om det er kompatibelt?

Det er batterierne med nummer 1014116-00-A og 1014116-00-B
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA