Bilen er med andre ord nesten ubrukelig for posten som gjerne har et par hundre stopp der en må ut av bilen. Mulig de hadde fått endret dette ang at alt slår seg av.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Electrix på fredag 03. september 2021, klokken 22:14
For å ta det siste først, det er ikke sikkert at det er noe problem for inverteren at den er 40 grader. Godt mulig vifta starter ved 45 eller 50 grader, det står kanskje noe i instruksjonen om dette.
Mulig du har rett, uansett er det overraskende at det er aksept for så høy temp.
Det er også mulig at det er normalt at den ikke aksepterer så høye nettspenninger som du beskriver, 254V er allerede mer enn 10% over standarden, det er godt mulig den har en grense der slik at den ikke skal pushe på med mer strøm og muligens drive spenningen såpass høyt at annet utstyr tar skade. De vil nok ikke ha skylden for slikt.
Jeg skriver at nettspennigen er ca 10V lavere enn det inverteren viser til.
Det er nok heller firmaet som installerte systemet som kanskje burde ha tilpasset trafo bedre til nettspenningen din. Når man installerer trafoer så velges ofte litt høyere spenning ut slik at man kompenserer for spenningsfall i installasjonen ved høy last, men her er det jo motsatt, man tilfører mer strøm på "ut-siden". Mange trafoer har flere tilkoblinger slik at man kan tilpasse dette, f.eks har man flere tilkoblingsklemmer slik at man kan velge 220, 230 eller 240V. Anbefaler å sjekke om din trafo har dette, da kan det være en quick-fix.
Alle koblingsklemmer er i bruk. Problemet er at jeg ikke finner elektriker som kan komme med en garantert løsning. Det holder ikke for meg å kjøpe div trafoer + en masse elektrikerarb.
Sitat fra: Lofotveggen på tirsdag 02. februar 2021, klokken 12:14Googler du - lade 80% vs 100% -finner du en del lesestoff ang lading. For meg som også stort sett bare lader opp til 80% så virker dette fornuftig etter det jeg har lest. Er selvsagt ikke redd for å lade opp til 100% hvis jeg trenger det for en lenger tur, faktisk en fordel å lade opp til 100% en sjelden gang.
Hva er grunnen til at du ønsker å sette landegrensen til mindre enn 100%?
Sitat fra: andy99 på onsdag 25. november 2020, klokken 12:27Temperatur er viktig å ta med når en sakker om rekkevidde.
Det er helt normalt. Min lader bare opptil 330 km nå
Sitat fra: Terje Hagen på tirsdag 04. august 2020, klokken 16:16
Ingen skal si at jeg ikke forsøkte, så jeg skal gi dette forslaget en mulighet også.
Sitat fra: Terje Hagen på søndag 02. august 2020, klokken 18:27Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.
Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.
Hei,
Jeg har de samme symptomene selv.
Fikk min 2020-modell i februar, og allerede under gjennomgangen med selger var problemet der.
Når jeg prøver å aktivere Bluelink, skjer det som du ser på bildet som er vedlagt.
Verst var det når jeg leverte inn bilen til service for å få dette ordnet.
Da fikk jeg beskjed om at: jo, de så feilen, men visste ikke hva som var galt, så de fikk ikke gjort noe med det.
Trodde aldri jeg skulle oppleve å høre noe slikt. Jeg har også skrevet til Hyundai Norge, men fikk beskjed fra dem om at dette må taes med forhandler.
Jeg er forøvrig, som deg, strålende fornøyd med bilen, men feilen jeg (og du) har skal kort og godt ikke finnes på en ny bil.
Seneste skrivet sendte jeg til forhandler 30/7, og dersom jeg ikke får noe fornuftig ut av dem nå blir det NAF neste.
Sitat fra: RJK på torsdag 30. juli 2020, klokken 19:07Det er bluelink ja. Har lest om bluelinkify som jeg ikke fikk prøvd før den ble slettet fra google play. Ser ut til at det var nå på Lørdag bluelink sluttet å virke.Sitat fra: knutset på torsdag 30. juli 2020, klokken 15:29
Har virket, men nå får den ikke kontakt med bilen eller omvendt.
Har hatt denne bilen i 1 mnd. Fantastisk rekkevidde på over 50 mil og er strålende fornøyd.
Irriterende at appen ikke funker - håper da på noen gode tips hvordan få appen til å virke igjen.
Ta gjerne opp flere tips og spørsmål på denne tråden.
Bare for å ha sjekket, det er bluelink og ikke bluelinkify som er slettet fra Google Apps, som du sliter med?
Sitat fra: Arha på mandag 11. september 2017, klokken 14:07Brukt så mye? vel nå var fondet rundt 5 billioner i 2013, nå i 2017 er det i underkant av 8 billioner på oljefondet og faktisk øker dette. Sikkert mange meninger ang at vi reduserer Norges formue ved å forbruke litt av årlig overskudd. Personlig vil jeg ikke kalle det å belaste sparegrisen hvis den blir fetere og fetere, det blir vel heller motsatt.Sitat fra: doldis1 på mandag 11. september 2017, klokken 11:23Sitat fra: downlow på mandag 11. september 2017, klokken 01:32
Stemt AP jeg. El bil er heldigvis ikke det viktigste, eller største problemet vi har her i Norge
Med skatt skal landet bygges ... Fint at noen holder liv i den sosialdemokatiske drømmen, det eneste som
holder liv i AvgiftsPartiet nå er oljepengene som smører hver liten avkrok her i landet.
Når den pengestrømmen opphører skal du se de følger sine europeiske søsterpartier over i evigheten ....
Du glemmer visst at ingen har brukt så mye av oljefondet som de blåblå. Da er det ryddigere å øke skattene for gode formål enn å belaste neste generasjoners sparegris.