Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LeafPendler

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
mandag 03. september 2018, klokken 12:16
Sitat fra: Kamelkongen på søndag 02. september 2018, klokken 17:12
Eber høres veldig interessant ut. Hvordan har du montert den? Eller har du fått noen til å gjøre det?

Jeg fikk Asker Elektro Diesel til gjøre det. De gjorde det for meg for over 5 år siden som et testprosjekt. Jeg har ikke vært i kontakt med dem siden. Mitt inntrykk er at de fleste som har installert eber/webasto har gjort det selv.

Pris og og sånt kan jeg ikke hjelpe deg med. Men om du søker her på forumet her kan det hende at du blir klokere på hva som skal til for å gjøre det selv.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
søndag 26. august 2018, klokken 00:15
Sitat fra: LeafPendler på lørdag 25. august 2018, klokken 23:58
Sitat fra: leafnor på torsdag 23. august 2018, klokken 23:28
Sitat fra: Kamelkongen på torsdag 23. august 2018, klokken 22:44
2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...
Det hjelper ikke å bytte enkeltceller, for degraderingen skyldes ikke en celle, men alle. Helt ny batteripakke må til. Om du klarer å få tak i ny pakke så koster den sikkert "for mye".
Det som kan hjelp er å installere et varmeapparat. Jeg har selv installert Eberspächer dieselapparat. Å forvarme bilen er også bra når det er kaldt. 
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
søndag 26. august 2018, klokken 00:13
Det som kan hjelp er å installere et varmeapparat. Jeg har selv installert Eberspächer dieselapparat. Å forvarme bilen er også bra når det er kaldt. 
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
lørdag 25. august 2018, klokken 23:58
Sitat fra: leafnor på torsdag 23. august 2018, klokken 23:28
Sitat fra: Kamelkongen på torsdag 23. august 2018, klokken 22:44
2013 Leaf tekna, gått 120 000, mistet en strek for 3 uker siden. Ser at jeg har fått mindre rekkevidde og dette plager meg, da det er det lille jeg trenger for å kunne pendle 8 mil en vei til jobben hele håret med nogenlunde  komfort. Ser at jeg vil slite nå når det bli kaldt... Er det ingen mulighet noe sted til å bytte dårlig celler på batteri? Bilen er jo god som gull ellers...
Det hjelper ikke å bytte enkeltceller, for degraderingen skyldes ikke en celle, men alle. Helt ny batteripakke må til. Om du klarer å få tak i ny pakke så koster den sikkert "for mye".
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
mandag 20. august 2018, klokken 18:28
Min har gått 190000 km siden 10/2-2012. Mistet den andre streken i dag. Den første streken gikk etter 147700 km. :(
#6
Støpselet som plugges i bilen er vanligvis ikke likt enten det er type 1 eller type 2. Forskjellen er at støpselet på type 1 som fulgte med bilen er vinklet slik at det passer under dekselet. Dekslet som som jeg snakker om blir brukt til å låse fast ladekabelen til bilen. Dekselet er også nyttig for holde snø ute om vinteren fra ladeluken. Nyere Leafer har en annen løsning for å låse ladekabelen. Det jeg etterlyser er en type 2 ladekabel som har samme utforming (vinkel) som den orginale type 1 støpselet har.
#7
Jeg har en 2012 modell som har orginalt deksel til ladeluke. Finnes det ladekabler av type 2 som passer sammen med Nisssans deksel til ladeluke?

#8
Prøv først. Er det krise så kan du hurtiglade på Kiwi i drøbakk.

En ting er sikkert, du vil/kan ikke kjøre uten varme i bilen i -15.

Selv har jeg en 2012 Leaf som har gått 151000 km.

Jeg har gjordt følgende modifikasjoner på min bil:

1. Installert Eberspächer diselvarmeapparat.

2. TorC sitt kabelkit (Kan slå av varmekolben i bilen).

3. Fristet ikke med DAB-adapter. Kjøpte heller en vanlig DAB-radio med 12 volt inngang, fjernkontroll og favorittliste. Bruker 12v fra sigarettenner og AUX inngangen på bilen. La radioen i hanskerommet. Trenger ikke ekstra antenne, bruker radioens egen innslåtte antenne.

Men dette finner du sikkert ut av selv.  :)

#10
Zoe / Sv: Lademuligheter i Oslo
torsdag 16. mars 2017, klokken 15:36
Hva med å kjøre til nærmeste jernbanestasjon?
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
onsdag 15. mars 2017, klokken 13:22
Min har gått 147700 km siden 10/2-2012. Mistet den første streken i dag. Har kun skifta bremseklosser og skiver foran. ::)
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Hjelp til å dekode VIN
onsdag 01. februar 2017, klokken 16:53
Legg inn: http://en.vindecoder.pl/SJNFAAZE0U6035854

i nettleseren.

Det hjelper.  :)
#13
Elbiler i media / Tesla åpner to nye ladestasjoner til jul
torsdag 22. desember 2016, klokken 11:58

Tesla har åpnet to nye Superchargerstasjoner i Eidfjord i Hordaland og ved Lampeland i Buskerud. Begge er nå tilgjengelige for bruk i juletrafikken.

Supercharger-stasjonen på Eidfjord befinner seg like ved Quality Hotel, og har 8 ladeplasser. Den ligger ved riksvei 7, og gir dermed enda flere muligheter for helelektriske reiser med Tesla.

Samtidig åpnet en ny stasjon på Lampeland i Buskerud.  Medregnet disse er det 30 Supercharger-stasjoner i Norge med til sammen 242 ladeplasser.

Link til Tesla Superchargere:
https://www.tesla.com/no_NO/findus#/bounds/71.3078,31.3549999,57.8097,4.0649?search=supercharger&name=norway

På Lampeland er Tesla samlokalisert med Fortum Charge & Drive slik at også andre elbiler enn Tesla kan hurtiglade.

Både Lampeland og Eidfjord er nå tilgjengelige for bruk i juletrafikken. Eidfjord gjør det også mulig å kjøre over Hardangervidda fra Bergen. Kolonnekjøring er dermed ikke noen bekymring. Lampeland er praktisk for de med hytte på Blefjell, Veggli, Uvdal og Geilo.



Tesla supercharger Eidfjord.

Sammen dekker de en ny rute fra vestlandet til østlandet, noe som er veldig praktisk med tanke på omkjøringsmuligheter ved stengte veier.

Begge stedene er det mulighet for å parkere Tesla med tilhenger. I Eidfjord er den innerste ladeplassen plassert slik at man kan kjøre med fronten inn.

På Lampeland er alle ladeplassene som på Nebbenes – dvs gjennomkjørende, med god plass i hver ende.

I tillegg har Tesla i år åpnet Bismo-Skjåk Supercharger med 6 ladeplasser, som muliggjør kjøring over Strynefjellet. Nebbenes Supercharger med 20 ladeplasser – verdens største, gjør det mulig å ta Teslaen til for eksempel Sjusjøen i vinter.

Kilde: Petter Haugneland (http://elbil.no/tesla-apner-to-nye-ladestasjoner-til-jul/)
#14
Har en 2012 Leaf.

Modifikasjoner:

1. TorC sitt kabelkit (Kan slå av varmekolben i bilen).

2. Installert Eberspächer diselvarmeapparat.

3. Fristet ikke med DAB-adapter. Kjøpte heller en vanlig DAB-radio med 12 volt inngang, fjernkontroll og favorittliste. Bruker 12v fra sigarettenner og AUX inngangen på bilen. La radioen i hanskerommet. Trenger ikke ekstra antenne, bruker radioens egen innslåtte antenne.
#15
Følger det med jordfeilbryter type b da? Eller er ikke det nødvendig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA