Hei! I forbindelse med at vi har skaffet vår første elbil, (2015 E-golf), skal vi nå legge opp strøm med ladeboks i garasjen.
Kabelstrekk fra sikringsskap til ny underfordeling i garasjen får en lengde på ca 30 meter.
Det er pr i dag ikke strøm i garasjen, men det ble lagt en 3x2,5mm2 kabel fra sikringsskap til garasje under bygging. Denne har aldri blitt koblet til og vil neppe bli benyttet i den nye installasjonen.
Planen er å grave grøft og strekke en bra dimensjonert kabel fra sikringsskap til en underfordeling i garasjen. Deretter ta ut en kurs til en enkel ladeboks og en 16A kurs til forbruk i garasjen. Setter foreløpig opp bare 3 stikk siden planløsning i garasje ikke er klar, men dette vil bli utvidet senere med flere stikk, belysning osv. Kan nok bli noe hobbyvirksomhet med kompressor, sveiseapparat osv på sikt. E-golfen trekker jo begrenset ved lading, men greit å dimensjonere litt for fremtiden når jobben først gjøres.
Vi tenker foreløpig å gå for en enkel og rimelig ladeboks som f.eks Folkeladeren, noen som har erfaringer eller andre råd å komme med ifht valg av ladeboks?
Har tatt bort det som er irreleven i sitatet med omsyn til det eg vil kommentera.
Det eg ser er at du brukar lading av elbilen som årskaking for å kunna legga ein ny kabel til garasjen. Det er ditt valg, men eg ville ikkje ha gjort det.
Eg ville ha brukt den kabelen som alt er der. Og så ville eg ha fått på plass lokal jord i garasjen. Då kan du legga ut ei trefasa ITsløyfe. Det er komme endringar i NEK400 2018, som seier at maks sikring på 2,5mm2 kabel er 15amp, men sidan dette er ein gamal kabel, så kan du kanskje overtala elektirikaren til å setta opp ein 16amp sikring. Det er likevel ikkje viktig for resultatet.
Du vil du maksimalt kunne trekka 27amp over dei tre fasane ved 16amp sikring. ( 25amp ved 15amp sikring. ) Så ville eg ha satt opp eit lokalt sikringsskap i garasjen med tre kursar. Ein på 13amp, ein på 10amp og ein på åtte, alternativt 10amp. Samtididsfaktoren her blir ikkje ein, men det er lite truleg at du kjem til å køyra trekket på max uansett.
Så ville eg har brukt den "store" sikringa på ladeboksen, som eg hadde stilt på 10 til 11amp. Det er nok det maksimale som kan trekkas på denne kabelen, når han er ca 30m lang. Dei to andre ville eg ha brukt til lys og eventuell støvsugar når det trengs.
10 amp gir 23kWt på 10 timar, tilstrekkeleg til å køyra 120 km. Dei fleste av oss køyrer mamsimalt 50 km pr dag.
Erfaringsmessig så overvurderer dei fleste av oss kva effekt dei treng å ha tilgjengeleg til lading. Og det skal me få betala for når effektavgiftene kjem.
Ei løysing som dette kjem ikkje til å kosta meir enn arbeidet til eletrikaren, ei sikring i skapet i huset, eit lite skap i garasjen med sikringar og tre avgreiningar til kontaktpunkt i garasjen. Der det eine er ladeboksen. Det andre er lysa som du planlegg. Dersom du brukar LED, så har du rikeleg effekt på ein 8-10amp kurs. Det siste går til ein stikkontakt for generelt bruk. Då kan du komma godt frå det med å bruka den veggboksen som du nevner.
Lommeboka sleppe også med skrekken.
Den tunge instalasjonen kan du komma tilbake til når du verkeleg treng til å sveisa i garasjen.