Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - S4e

Sider: [1] 2 3 ... 49
1
Ikke farlig med tesla sin Gen 2 Mobile Connector. Jeg kan ikke svarer for andre merker...

Tesla sin har temperaturmåling på alt av overganger mellom vegg og bil, inkludert schuko stikk, og automatisk reduseres strømmen selv hvis den blir for høyt temperatur i stikkontakten. I tillegg er det en rekke jordfeil sjekker.

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/gen_2_mobile_connector_owners_manual_32_amp_en_US.pdf

Ikke sikker på at dette er 100% sikkert. Oppdaget nedsmeltet kontakt og fikk stoppet lading ved en tilfeldighet i Danmark. Riktignok brukte jeg en overgang fra norsk til dansk jord (som var den som ble helt smeltet), så mulig at dette var årsaken til at temp føler i kontakt ikke slo ut.  Men skummelt!

2
Model 3 / Sv: Søke etter musikk på Spotify
« på: Onsdag 21. August 2019, klokken 19:35 »
Hvordan gjør en det i bilen? Ikke klart å se hvor det finnes en søke mulighet?

3
Tesla SW og AP / Sv: 2019.28.x
« på: Onsdag 14. August 2019, klokken 18:08 »
Filskifte vil bli avbrutt hvis den ikke, på grunn av omstendigheter som f. eks. annen trafikk, fortsette å prøve filskifte etter ca 5 blink/sekunder.

Dette er den eneste som virkelig irriterer, før satte man på blinklyset, så så andre biler at du vill bytte, lagde luke til deg, så byttet bilen fil. Smooth og komfortabelt.

Nå må du finne en luke uten biler på laaang avstand foran eller bak, sette på blinklys, og håpe at bilen bak ikke innhenter deg en meter, for da avbryter filskiftet selv om du er kommet omtrent helt over i nytt felt og vrenger tilbake til opprinnelig felt. Svært utrygt og ukomfortabelt.

Enig!

4
Tesla SW og AP / Sv: Dashcam-symbol
« på: Tirsdag 13. August 2019, klokken 11:22 »
Så en video at det er viktig å skru av opptak før en tar ut minnepinnen. Hold lenge på kamerasymbolet og la den få tid til å avslutte. Så må en trykke på kamerasymbol igjen for å starte opp når minnepinne er inne igjen.

5
Model 3 / Sv: Problemer Autopilot
« på: Lørdag 10. August 2019, klokken 11:37 »
Hvilken versjon har du? Om du ikke har gjort det kan det være en ide å koble til wifi for å oppdatere til siste versjon.  Opplever at TAAC og Autosteering har blitt noe bedre i siste versjoner. Men det er fortsatt ikke perfekt...

6
Model 3 / Sv: Problemer Autopilot
« på: Lørdag 10. August 2019, klokken 11:34 »
Har du kjøpt FSD? Hvis ikke får du ikke filskifte med AP.

Haha. Er det sant? Har ikke FSD. Da gidder jeg ikke å prøve flere ganger.
Takk for svar!

Med AP så er Autosteering kun nyttig når du står i kø eller skal fikle med skjermen. Jeg hadde kun AP med min første TM3 og det var ikke så nyttig når en må avbryte med masse lyd hver gang en skal forbi en lastebil.

Men forstår Tesla ikke kan gjøre AP for attraktiv, for da vil ingen kjøpe FSD. Jeg endte opp med FSD når jeg byttet bil for å få hengerfeste.

7
Tesla SW og AP / Sv: AP eller «Fullverdig selvkjørende egenskaper»
« på: Onsdag 07. August 2019, klokken 23:47 »
Jeg hadde AP i min første TM3. Gikk for FSD når jeg byttet til ny med hengerfeste.

Hovedgrunnen (utover tro på at FSD blir mye bedre etterhvert og HW3) var at Autosteering har nesten ingen verdi på motorvei uten filskifte. Denne er ikke inkludert i AP, og du må avbryte autosteering og reaktivere hver gang du skal bytte fil.

I praksis sitter du igjen med adaptiv cruise control og mulighet for auto steering på korte strekninger hvis du skal fikle med skjermen.

8
Model 3 / Sv: Montering skvettlapper EV Mudflaps
« på: Onsdag 07. August 2019, klokken 22:16 »
Takk!

Var det vanskelig å montere?

9
Model 3 / Montering skvettlapper EV Mudflaps
« på: Onsdag 07. August 2019, klokken 18:24 »
Skal montere skvettlappene (midWest utgaven).

Instruksjonsvideo ligger her og fant ut at en må velge engelsk subtekst - da fransken min er fraværende ;-)  https://evmudflaps.com/pages/installation

Men det som er uklart for meg er om en må heve bilen eller til og med ta av hjulene for å komme til uten spesialverktøy. Har noen andre prøvd og kan dele erfaringer?

Andre tråder beskriver montering, men det er uklart for meg hvilken type de ulike snakker om...  Derfor egen tråd om denne typen.

10
Model 3 / Sv: Deksel for CCS uttak
« på: Onsdag 07. August 2019, klokken 17:53 »


Spørsmålet er vel om den snøen blir sittende i de to hullene om du lukker dekslet og kjører til en supercharger? Eller om den smelter under kjøring og vannet renner ut?

11
Model 3 / Sv: Deksel for CCS uttak
« på: Tirsdag 06. August 2019, klokken 20:38 »
Mener jeg har sett i en video at det er dreneringsrør fra ladekontakt og det blir vel varme her under lading. Ser derfor ingen grunn til å skaffe et deksel før mange opplever problemer...

12
Tesla SW og AP / Sv: FSD: prisreduksjon og godkjenning i Norge
« på: Onsdag 31. Juli 2019, klokken 09:46 »
De må gjøre alt de har lovet, uavhengig av godkjenninger, med forutsetning om å holde i rattet. Per i dag er ikke AP det de har solgt oss de siste 2,5 årene, og om Hw3 er en forutsetning for å levere det vi har kjøpt så må de, på et tidspunkt, oppgradere alle, uavhengig av FSD. De må levere det de har solgt.

Jeg har reklamert på ikke fungerende skiltgjenkjenning nå, så får vi se hva svaret blir på det punktet.

Skiltgjenkjenning skal komme senere og kun for FSD - hvordan kan du reklamere for dette som en mangel nå, før det er lansert?

Tesla har vel aldri lovet ny hardware for vanlig AP, hvis du med det mener autosteering?

13
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
« på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 22:17 »
Blir mye "synsing", men det jeg liker minst er at det ikke tydelig er definert gjenkjenning av fartsskilt. Det står tydelig bare "stoppskilt". Jeg har ingen/liten tro på at vi får dette før HW3 er klart. Da burde de isåfall ha implementert det for lenge siden.

Tenkt det samme som deg. Trafikk lys og stopp skilt er ikke like interessant som pålitelige fartsskilt...

Kan ikke være så vanskelig å tyde, men mener det er en patent som hindrer dem? Noen som har pålitelig info om dette?

14
Kjøpe elbil? / Sv: Alternativer med hengerfeste?
« på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 15:58 »
Ikke mye last du kan ha med Renault og Nissan når du trekker fra egenvekten på en henger...

Model 3 kan trekke 910, som holder fint til en 750kg henger som er den vanligste type uten brems.

15
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: Tirsdag 09. Juli 2019, klokken 23:04 »
Måtte teste 230V lading med UMC gen 1 med rødt adapter ;-)
Laget en overgang fra 3x16A CEE 230V til 3x16A Rød 400V.  R-->N, S-->L1, T-->L2. Jord til Jord. (ja, jeg er elektrofagmann)
Plugget UMCen inn og bilen rapporterer 3 fase 16A 6kW(38km/h) på 229V.
Ingen feilmeldinger....supert!

Kanonbra. Dette er jo løysningen på akkurat det eg spurte om, men eg hadde ikkje heilt terminologien inne vedr CEE, R-N, S-L1 osv..... Dette stemmer berre ikkje heilt inn vedr forrige postar der to uavhengige er heilt tydelege på at UMC gen.1 og 2 ikkje støttar 230V 3-fase.

Her leser du vel feil? Han beskriver en løsning med gen. 1 som støtter 3-fas.  Jeg med flere påsto at gen. 2 (som du har) ikke støtter 3-fas. Så om du skal lage samme løsning må du kjøpe en gen. 1 UMC på Finn + diverse overganger.

Sider: [1] 2 3 ... 49