Fikk sms om å velge ønsket dato for utlevering. Men link virker ikke - stor frustrasjon! Noen andre opplevd dette?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jlan på torsdag 13. oktober 2022, klokken 14:36Takk begge to!Sitat fra: Handyman på torsdag 13. oktober 2022, klokken 08:47Autofjernlys er fortsatt valgt og grået ut i menyen, men spaken skifter mellom nærlys og autofjernlys. Viskerhastighet kan også velges ned til laveste trinn, men ikke av.
Et dytt fremover på lyshendelen deaktiverer autofjernlys, et dytt til så aktiveres de igjen.
Sitat fra: Handyman på mandag 10. oktober 2022, klokken 11:39
En mager trøst at man kan deaktivere auto-fjernlys etter at man har aktivert AP, men man unngår som sagt ikke at den flasher med fjernlysene når man aktiverer AP. grr!
Sitat fra: Handyman på søndag 18. september 2022, klokken 11:35
Kjører du en av TMY-ene med liten nyttelast (lavere tillatt totalvekt) kan du trekke henger på opp til 1129kg med B-lappen.
Sitat fra: geear på mandag 05. september 2022, klokken 22:36
Må bare nevne at dersom man kjører med litt vekt på taket, så lønner det seg å legge bredere folie enn den som følger med. Jeg fikk slitemerker langt nedover (på første Y-en), etter å ha kjørt med takboks full av ski på skikkelig svingete og humpete veier, og en annen tung lang ting (vet ikke når det har skjedd). Det lå sand/skitt mellom gummifoten og lakken, så det har blitt skikkelig sandpapir. Det meste lot seg polere bort, men hadde ikke tålt mange runder til meg den type slitasje.
SitatSkal du trekke en tilhenger, er hovedregelen at den har høyst tillatt totalvekt på 750 kg med førerkort klasse B. Det vil si at tilhenger og last skal ikke veie mer enn 750 kg til sammen.
Du kan trekke en tyngre tilhenger hvis den tillatte totalvekten for bilen og tilhengeren til sammen er maks 3 500 kg.
Sitat fra: Contango på torsdag 26. mai 2022, klokken 09:01De er sikkert redd for "Osborn" effekten - at folk vil utsette leveranser for stadig å vente på en ny liten forbedring.
Det var ikke en 100% seriøs kommentar fra min side 😊 men er helt enig i kommentaren din om frustrerende for oss forbrukere. Med så mange fabrikker og med en målsetting om like biler må det være en koordinering som de kunne delt i alle fall i etterkant. Kunne vært ganske greit å ha en oversikt over modellendringer. Man må jo ha professorat i Tesla for å eksvs vite hva man får/skal se etter på bruktbiler. Er kanskje egentlig en viktig oppgave for en Tesla klubb når ikke Tesla selv deler informasjonen.
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 21. mai 2022, klokken 13:15Kjørte du nøyaktig samme veistrekning når du målte?
Testet ny Y Performance fra Tyskland og sammenlignet den med en Y Long Range levert i midten av mars 2022. Enkel lydmåling på mobil viste at LR var 2 db stillere enn P i snitt. LR var merkbart stillere. 20 tommers induction på LR. Når det gjelder komfort og kjøring over dumper og ujevnheter opplevde jeg LR som et lite hakk mykere og litt mer komfortabel. Men her var det små nyanser.
Sitat fra: Terje Lien på lørdag 07. mai 2022, klokken 21:35
Jeg har en tidlig Y LR og prøvekjørte i dag både en Y P og en helt ny Y LR for å se om det var noen merkbar forbedring på førersete, fjæring og dekkstøy som er de tre tingene jeg er minst fornøyd med på min egen Y LR.
Kjørte begge bilene på en strekning med 30 sone og dårlig asfalt for å teste fjæring og en motorveistrekning med 80 sone og grov, slitt asfalt for å teste støy.
Ved kjøring i lav fart på hullete/lappet asfalt så opplevde jeg Y P som omtrent like stiv som min egen Y LR, mens den nye Y LR var merkbart mer komfortabel over skarpe ujevnheter.
Når det gjelder støy så var det små forskjeller, men begge de nye bilene virket å ha litt mindre dekkstøy enn min egen. Støymåling med Apple Watch viste 1-2 db lavere støy på de nye bilene enn min egen i 80-90 km/t på grov asfalt og det stemmer bra med mitt subjektive inntrykk av litt mindre støy i de nye bilene. Jeg merket ikke noen særlig forskjell på den nye LR og Performance til tross for at LR hadde 19 toms hjul (samme som min). Alle bilene hadde forøvrig standard sommerdekk.
Førersetet i min egen bil har en polstring som gjør at setet virker trangt både i sittepute og rygg. Sitteputen i begge de nye bilene har fått endret polstring som gjør at de virker bredere og passer meg bedre. I ryggen hadde Performance kraftigere sidevanger som gir bedre støtte i svinger, men jeg foretrekker det litt romsligere setet i den nye Y LR.
Oppsummert vil jeg si at den nye P var overraskende lik min gamle LR, mens det var små men merkbare forbedringer på den nye LR på de punktene jeg er minst fornøyd med på min egen.
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. mai 2022, klokken 14:28Så bra - takk!Sitat fra: S4e på søndag 15. mai 2022, klokken 13:23Kommer an på hva du mener med tidligere. De første LR som kom fra Kina hadde nyttelast på 390kg. De som kom i Q1 '22 hadde nyttelast på 565kg.
565kg er ingen forbedring fra tidligere, ikke sant?
MCU3 er kjappere skjerm enn tidligere versjoner?
Er det bekreftet at P har forbedrede dempere og ikke hjuldimensjoner som lurer de som tester?
MCU3 med Ryzen er kjappere ja, den kom og i Q1 '22.
Dempere er vel foreløpig spekulasjoner ja.
Sitat fra: turfsurf på søndag 15. mai 2022, klokken 09:38
De som kom sist har vel 82kWh batteri, lastekroker, ikke hattehylle, 565kg nyttelast, Ryzen CPU (MCU3), rattvarme. Tror kanskje det er varme under viskere også. Hattehylle går det vel rykter om skal komme dette kvartalet. Spekuleres på om det kommer oppdaterte dempere på linje med P fra Berlin. Ellers har vel de nye og Lithium 12V batteri.