Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - frodef

#1
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Deler deler
tirsdag 21. mai 2019, klokken 22:45
Nippelen skal du få Elmo hvis du stikker innom, eller jeg kan komme bortom en gang ved anledning hvis du vil?
#2
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Deler deler
mandag 20. mai 2019, klokken 22:16
Pluss et sett kjettinger og et senterkonsoll. Jeg fikk vel konsollet av Elmo en gang, men jeg fikk aldri montert det. Si fra hvis du vil ha det tilbake :)
#3
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Deler deler
mandag 20. mai 2019, klokken 21:01
Bilde
#4
Tidlige elbiler: PSA / Deler deler
mandag 20. mai 2019, klokken 20:58
Hei, jeg har solgt min p106 og har noen smådeler til SAFT-batterier til overs, hvis noen er interessert? Noe er fra Think-pakker. Vannrør, koblingsskinner, og en vannfyllingsnippel. Har også noen batteriblokker av tvilsom tilstand stående, hvis noen har lyst til å se om det er liv i dem. Mao. gis bort ved henting.
#5
Tidlige elbiler: PSA / Sv: p106 selges
fredag 07. september 2018, klokken 13:39
Ok, så for å snu på det, er det noen som er villige til å selge, og hva det ville koste meg å få tak i et mer eller mindre komplett batteri-sett til en p106?
#6
Tidlige elbiler: PSA / Sv: p106 selges
torsdag 06. september 2018, klokken 13:56
Ingen interesserte, ikke engang for delene? Tror det aller meste utenom batteriene fungerer bra på denne.
#7
Tidlige elbiler: PSA / p106 selges
fredag 31. august 2018, klokken 12:50
Jeg må innse at jeg ikke har tid, energi og plass til å styre med min p106, så er det kanskje noen her som er interessert i å overta den? Den fungerer noenlunde greit, bortsett fra (selvsagt) batteriene, bilen har i all hovedsak stått stille siden forrige sommer. Jeg vet ikke hvor langt den går slik den står nå, men tipper en knapp håndfull kilometer. Jeg har noen ekstra batteriblokker stående, med ukjent tilstand, tror de stort sett kommer fra en think. Jeg har glemt eu-kontrollen, den går vel ut omtrent nå tror jeg. Bilen er hvit, tre dører, med fungerende webasto, sommer og vinterhjul. Både jeg og bilen bor i Oslo.
#8
Tidlige elbiler: PSA / Sv: 18650 lithium?
søndag 19. november 2017, klokken 09:12
Sitat fra: jkirkebo på søndag 19. november 2017, klokken 02:22

Hva er vitsen med 18650 til bilbruk? Det er bra til el-sykker og slikt der man må lage "rare" former på batteriet, men til en bil kommer du MYE billigere ut av det ved å kjøpe en bateripakke fra en vraket elbil. En iMiEV-pakke går gjerne for rundt 15.000,- og disse er enkle å rekonfigurere i alle mulige former.

Ok, noen som har fundert på å stappe en iMiEV-pakke i en p106 da? Antar problemstillingene blir omtrent de samme, eller er det en BMS i en slik pakke som kan være anvendelig?
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Forstillings problemer
lørdag 18. november 2017, klokken 22:18
Det kan vel godt være et stag eller noe som er gåent og ikke nødvendigvis tannstang vil jeg tro.
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: 18650 lithium?
lørdag 18. november 2017, klokken 20:40
...og apropos, er det noen som vet hva brytestrømmen på batteri-sikringene er? Gjetter omkring 2-300A?
#11
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Dörrkontakt P106
lørdag 18. november 2017, klokken 20:35
Hei, jeg har fikset på dørkontakten tidligere, og tror det stemmer at det bare er en ledning. Antar den koples til/fra jord.
#12
Tidlige elbiler: PSA / 18650 lithium?
lørdag 18. november 2017, klokken 20:33
Det fins jo etterhvert mange muligheter for å få tak i 18650 lithium-batterier i forkjellige varianter, og det er økonomisk mulig å anskaffe batterier med teoretisk kapasitet til å drive en p106. Er det noen andre som har fundert på noe slikt? Kjøring ville jeg tro er grei skuring, men hva med lading?
#13
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Peugeot 106 lader plutselig ikke
lørdag 08. april 2017, klokken 23:54
Jeg antar at en forholdsvis enkel test for å omgå både ladekabel og ladeluke etc. kunne være å koble 220 VAC rett i "koblingsboksen" under lokket på sagem-boksen?
#14
Tidlige elbiler: PSA / Vindusheisknapplys
onsdag 22. mars 2017, klokken 23:05
Lyset i den ene knappen til vindusheisen har gått på min p106. Er det noen som vet om man løfter opp selve knappen, eller rammen rundt begge knappene, eller noe annet tips for hvordan man kommer til for å skifte pære?
#15
Tidlige elbiler: PSA / Sv: PSA debutant
torsdag 16. februar 2017, klokken 09:29
Angående styring av webastoen så hadde Helge et utmerket innlegg om dette: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25529.msg433040.html

Det burde vel egentlig inn i wikien.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA