Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AppleKnocker

#1
Hyundai Ioniq / Sv: TEST: HYUNDAI IONIQ ELECTRIC 38 KW
torsdag 05. desember 2019, klokken 18:10
Nye Ioniq er sikkert en flott bil.

Bare litt skuffende og overraskende at Hyundai nedgraderer den med hensyn på ladehastighet.
#2
Hyundai Ioniq / Ioniq motorhavari
torsdag 05. desember 2019, klokken 18:05
Er det flere som har hatt motorhavari på sin Ioniq?

Har en kollega som med Ioniq hvor motoren nå skal byttes etter at bilen viste feilmelding «Sjekk ev system» under kjøring og deretter stoppet og ikke lot seg kjøre videre.

Det er jo et kjent Tesla fenomen, men ikke hørt om mange andre elbiler hvor dette skjer.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Hvor mye kan man regne med i verditap?
torsdag 05. desember 2019, klokken 18:01
Ikke lett å spå, men mye tyder på at tilbudet av biler henger sammen med verditap. Når det blir flere nye, bedre biler å få, stuper bruktprisene.

Ioniq det første året den kom hadde tilnærmet 0 i verditap. Årsaken var selvsagt at det i perioder var nesten ett år ventetid.

Det siste året har prisene falt 25% eller mer på Ioniq etter hva jeg har sett på finn.no

Jeg ville nok regnet inn normalt verditap på elbiler fremover.

Min gjetning er at du kan selge den for høyst 180 000 om to år gitt normal kjørelengde.
Det som kan endre regnestykket er store valutasvingninger eller avgifter på elbil.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
søndag 30. juni 2019, klokken 14:30
Synd at trumfkortet til Ioniq forsvinner med den nye modellen.
Rask lading og lavt forbruk i høye hastigheter er en vinner på langtur.

Ioniq 2 blir bedre på en del områder, men den blir nærmest redusert til en pendlerbil og bybil med den ladefarten.

Hyundai har rett og slett gjort en tabbe her. Kanskje dette er forklaringen på spionbildene av Hyundai Elantra som elbil? Forsøk på å stappe tre batterimoduler inn i den modellen...
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
mandag 17. juni 2019, klokken 23:31
Nye Ioniq blir en hel annen bil på godt og vondt.

Personlig kjører jeg til Danmark 2-3 ganger pr år. Tidligere med Model S, de siste gangene med Ioniq.

Jeg må stoppe oftere. Jeg bruker kanskje 30-40 min lenger på de 800 km.
Den ekstra tiden sparer jeg inn ved at bilen aldri har feil og jeg må surre rundt på Tesla servicecenter....

Uansett tror jeg ikke jeg ville kjørt 800km/ dag med en sakteladende ny Ioniq.
#6
Alt det andre / Sv: Hydrogenstasjonen i Sandvika sprengt i lufta
mandag 10. juni 2019, klokken 19:09
Det var også en måte å få hydrogenbilene ut av kollektivfeltet
#7
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
onsdag 29. mai 2019, klokken 18:59
Ett alternativ er å vente litt med å kjøpe. Tesla forbedrer bilene sine gradvis.
Første Model S var som en kassebil med piggdekk mht støy. Støyisolering ble sakte men sikkert bedre, og Model S produsert i dag er en helt annen bil støymessig enn første årgang.
#8
Jeg har kjørt den ruta der mange ganger med Ioniq.  Klampen i bånn og lade på Ionity. Bruker mye lenger tid på å ligge i 90
#9
Har for tiden Ioniq som hovedbil, men har hatt både Zoe og Tesla Model S.

Med Ionity laderne og effektiviteten til Ioniq så er ikke forskjellen på skikkelig langtur med Ioniq vs Model S85 så enormt stor. Forskjellen er at du må stoppe dobbelt så ofte med Ioniq. Har kjørt turer på 800-1000 km nedover Europa med begge biler og totalforbrukt tid er ganske likt. Model S vinner så klart , men Ioniq er neimen ikke langt bak.
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Brukt Ioniq eller e-golf
tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:13
Zoe 40 har lenger rekkevidde enn Ioniq hvis farten er lavere enn 80-90 og det er optimal temperatur. Ellers blir den slått av Ioniq.

Har eid begge så jeg har prøvd i praksis.

#11
Her har du vel surret litt med priser?
#12
Zoe / Sv: Hva solgte dere Zoe'n for?
tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:01
Zoe er ikke den elbilen som holder seg best i pris. Har hatt et utvalg av elbiler og generelt hatt lavt verditap på alle. Bortsett fra Zoe.

En 2017 modell solgt i 2018 med 40 000 km tapte seg nesten like mye på ett år som en Tesla som ble kjørt 100 000 på tre år. I kroner!

#13
Hyundai Ioniq / Sv: Priser service Ioniq
søndag 26. mai 2019, klokken 15:28
Er det noen som har fått noen ok priser i Osloområdet i det siste? Bilen går 40 000/år så det blir nesten tre servicer pr år  :o

#14
EQC / Sv: Tekniske data for EQC
mandag 20. mai 2019, klokken 17:35
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 15. mai 2019, klokken 09:49
Sitat fra: TM på mandag 13. mai 2019, klokken 18:49
Har etterhvert mistanke om at det er en trykkfeil på illustrasjonen som viser en bakkeklaring på 97 mm. Når jeg måler på tegningen virker det som om den er nærmere 140 cm. Fortsatt lavt til å være SUV, men tilstrekkelig for de fleste. Og kjøreegenskapene på vei blir nok gode  :+1:

Rettet: ca 140 mm  ;)..Venter på å få offisiell bekreftelse fra BOS

Ser det står på denne artikkelen at bakkeklaringen er 4cm lavere enn GLC, og GLC er 18-23cm over bakken med luftfjæring. Vet ikke om det finnes stålfjærer og på GLC, og hvor høy den eventuelt er. Men da kan 14cm stemme godt....som er det samme som en standard Tesla Model 3 (Performance er ca 1 cm lavere).
https://www.dinside.no/motor/vi-har-mott-mercedes-benz-eqc/69916412

https://www.klikk.no/motor/bil/biltester/mercedes-benz-glc-220d-4matic-test-3524879


9.7 cm bakkeklaring står det her. Ferrari har mer klaring?

https://www.tv2.no/broom/10618259/
#15
Model 3 / Sv: Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3
onsdag 08. mai 2019, klokken 09:14
Lurer på hva Gabrielsen rabatten blir på finn.no. Dvs hvor mye man sparer på å kjøpe en brukt M3 som ikke kan få Gabrielsen ettermontert vs ny.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA