Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JorgenM

#1
e-208 / Sv: Prøvekjørt E-208 GT
mandag 18. mars 2024, klokken 09:36
Var dette facelift siden du skriver 'nye'?

Skulle få beskjed når min forhandler fikk inn facelift demo-bil, men har ikke hørt noe enda.
#2
Vår 2014 med 140k på hjula skal inn til EU-kontroll før juni.
Bemerket slitte bremser foran i 2022, så har kjøpt inn fullt bremsesett og skal bytte disse selv. Ikke fått varsel på sensorende enda riktignok.
Ellers har det i vinter blitt kakling høyre frem når jeg kjører i dumper. Må prøve å finne ut hva dette er.

Selger bilen etter at den er godkjent. Angrer sikkert denne gangen også men  ;D  ;D
#3
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
mandag 29. januar 2024, klokken 15:13
Hentet bilen forrige uke. Totalt ca 8500,-. Noe lavere enn jeg fryktet i starten.

Og det var selve girhendelen ja. Fikk med den gamle hjem også :+1:
#4
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
torsdag 18. januar 2024, klokken 12:49
Ok, jeg tenkte det var selve hendelen ved rattet det var noe galt ved?
Har ikke hentet bilen fra verksted enda.
#5
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
onsdag 17. januar 2024, klokken 08:16
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 16. januar 2024, klokken 16:32Det kunne vært verre!
Sjekk denne ut ved gear shifter stuck i park.
Hos meg var det ikke lys på gearskifter engang.

Etter restaurantbesøket løp 2 av jentene mine bort til bilen og satte seg i forsetet for å være morsomme. De påsto hardnakket at de ikke hadde rørt girskifteren, men kan jo være at den hadde fått seg en real trøkk da. Var ikke noe synlig og den beveget seg som tidligere men...
#6
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 13:41
Jeg spurte om jeg kunne bytte girvelgeren selv, men de sa at det krevdes koding ved bytte. Må kanskje det for å få vekk feilmld?
#7
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 13:13
Oops, det glemte jeg å skrive.
2014-modell, altså en 60Ah-versjon. Km.stand ca 135.000
#8
BMW i3 / Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 12:31
Oppretter tråd om denne failen da jeg ikke fant lignende registrert her tidligere. Kjekt å finne for dem som søker etter samme problem senere.

Fikk denne feilen 6. juledag da vi skulle returnere hjem etter et restaurantbesøk her i Namsos. Bilen låst i P.
Vittig med "Drive to the nearest BMW i Service' i feilmeldingen... :laugh:

Prøvde selv å bytte batteri til et uoriginalt fra Biltema, men løste ikke problemet. (senere bekreftet av BMW-verksted som prøvde med nytt originalt batteri).
Forøvrig skikkelig kronglete å få ut batteriet, og lite morsomt i 15 minus, vind og med tilskuere inne på restauranten :laugh: Måtte løsne spylertanken for å få inn Biltema-batteriet, som fysisk var nesten dobbelt så stort.

Her må hele girskifteren byttes. Ca 12.000,- for ny, men fant brukt til 650,- hos Bil1Din som BMW-verkstedet bestilte direkte til seg. Kostnad ved bytting, koding etc er ca 7000,-
#9
e-208 / Sv: MyPeugeot appen
mandag 15. januar 2024, klokken 14:26
Kan være noe i det du skriver der ja :-1: Er neppe snakk om mange kronene spart heller.
#10
e-208 / Sv: MyPeugeot appen
fredag 12. januar 2024, klokken 17:07
Vel, da ble det bestilling av 2024-modell e-205 GT på meg. MED 4G :)

Men overraskende at standardversjonen, som nå heter e-Style fortsatt kommer med 2G. Det er en utvidet pakke 'Peugeot i-Connect Advanced IVI high' som inkluderer 4G, men denne er kun tilgjengelig som opsjon på GT og ikke e-Style. GT har 4G som standard, men valgte med den pakken uansett :)
#11
i-Pace / Sv: Vurderer kjøp av MY19 I-Pace
fredag 13. januar 2023, klokken 18:49
Vi hadde i-Pace i 3,5 år. Hærlig bil, byttet pga hengervekten da vi skaffet oss hest og hestehenger.

Ikke heng deg for mye opp i S, SE, HSE og FE. Mange spekker bilene fra scratch. Vår S var bedre utstyrt enn standard SE. Vi tok utgangspunkt i S fordi vi ville velge bort skinnseter og selvkjøringsfunksjoner.

At infotainment var litt tregt plaget meg aldri. Sitter ikke å trykker på det hele dagen uansett. Ryggekamera kan være tregt hvis bilen har 360-kamera, så kan være greit å unngå det ekstrautstyret.

Rekkevidde. Vi hadde 20", men klarte relativt lett oppunder 480km på trønderske veier på sommers tid.

Kvalitet. Har selv hatt Tesla og Jaguar er FLERE nivåer over. Kan ikke sammenlignes. Har også i3 og har hatt en annen i3 tidligere og dette er en bil uten problemer og også vanskelig å sammenligne med NOE annet. Men, Jaguaren oppleves som høy kvalitet i alle fall.

Pris. Vi slet med å selge vår i-Pace, endte med innbytte. Tror det er stort rom for pruting her. 500k for en 2019 høres veldig høyt ut. Vår ble videresolgt av forhandler for ca 400k. Nypris på bilen vår var 850k.

Du blir garantert fornøyd med i-Pace  :+1:
#12
BMW / Sv: BMW i7 offisiell
fredag 06. januar 2023, klokken 08:43
Kongen har i alle fall fått seg i7 ser jeg  8)
#13
4. hurtigladestasjonen åpnet her i Namsos, men den første på over 150kw. Det er CircleK på Spillum som har satt opp 2 stk 300kw-stolper med 2 tilkoblinger på hver.
#14
e-208 / Sv: MyPeugeot appen
tirsdag 06. desember 2022, klokken 14:55
Har appen blitt noe bedre det siste året?

Har tilbud på en demo-bil, men er skeptisk til problemene med appen. Vurderer også oppdatert e-208 som kommer til våren, noen som vet om den kommer med 4G? (i motsetning til kun 2G som på dagens model)
#15
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 26. november 2022, klokken 10:28
... kunne kanskje vært skipet til annet marked...
Er det ikke nettopp det de gjør da? Den oppdaterte versjonen selges vel i Kina mens den gamle skipes til land som Norge.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA