Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lunitiks

#1
Sitat fra: El-boy på lørdag 28. april 2018, klokken 22:38
Også når disse boltene skiftes så må det ikke skiftes til stålbolter men til syrefaste A4 (ved stål blir aluminiumen i huset bli anode for stålet og vi har en ny varslet katastrofe eller "issue" på gang om noen år)
De nye boltene (Bosch) er også stål. Prosedyren inkluderer imidlertid også påføring av et par lag med et eller annet voksforseglingsmiddel på bl.a. boltene og servomotorhuset
#2
Sitat fra: Flymodes på fredag 20. april 2018, klokken 11:46
Antar at ingen i Norge har fått levert med ny MCU enda, hvis en legger til grunn at produksjonsdato ca 1. mars er den magiske datoen for gammel/ny?
Den «magiske» datoen er 5. mars, ref. kretsdiagrammene. Men noen har vært heldige og fått selv om de har blitt produsert i slutten av februar
#3
Tips: Kle av grillen foran høyttaleren (den er bare klipset, bruk en kniv eller plastikkgjenstand og jekk den av). Det kan skjule seg interessante ting bakom. Trust me
#4
Produksjonsstart på nye mcu'en var i slutten av februar, men er visst noen i denne perioden som ikke fikk. Alt produsert etter første uka i mars har derimot garantert ny mcu
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte den "#%¤#%#¤ baklukelyden
mandag 26. mars 2018, klokken 14:34
"Power liftgate chime" - i midten her:





Dekslet skal være klipset på:


#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY subwoofer i bil med standardanlegg
mandag 26. februar 2018, klokken 17:35
Ka farsken.
#7
Tesla / Sv: 2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!
tirsdag 30. januar 2018, klokken 22:22
Viskermotoren har to hastigheter: Fast og slow. Det vil si hvor rask selve armen er i én bevegelse. Setter du i manual 1, får du slow hastiget og stadig visking. Manual 2 og du får fast hastighet og stadig visking. Dette er identisk på ap1 og 2.


Forskjellen ligger i auto 1 og 2. På ap1 har du en regnsensor (Hella) som i auto 1 kommuniserer «la det akkumulere litt før visking», mens auto 2 kommuniserer «visk straks det registreres vann». I begge kasus tror jeg du kan få både motorhastighet fast og slow.


Men på ap2 har jeg ikke hørt om noen som har fått motorhastighet fast i automodus, uansett auto 1 eller 2. Så her har tesla en jobb å gjøre på software.


I tillegg må ap2 få mer trening på hva som er vann og hva som ikke er det (skygger, endrede lysforhold). Denne treningen skjer IKKE i bilen, men i california på treningssenteret til disse nevrale nettverkene. Nye, trente NN sendes OTA når de har noe nytt, Det kommer ikke oppdaterte NN ved hver oppdatering, ofte er det helt andre ting i SW som oppdateres med en ny versjon.


Det er m.a,o. veldig mye placebo ute og går når det gjelder læring og autopilot. Virkeligheten er nok mye mer nøktern og sober enn mange fantaserer om
#8
Tesla / Sv: 2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!
lørdag 27. januar 2018, klokken 19:12
Nevralt, forovermatet flerlagsnettverk med tilbakepropageringsalgoritmer for læring. Starter med å beregne den vektede summen av alle inngangene, transformerer verdien etter et konstantpådrag, via en trenbar vekt (ofte satt til 1 eller -1), slik at hver skjulte enhet og outputenhet får et trenbart threshhold. Datasettet, bestående av n verdier, der xj er den n-dimensjonale input vektoren og Dj er den ønskede utgangsverdien for den gitte inngangsvektoren. Pådraget på nodene gis slik at løpenummer G i treningssettet er tilsvarende pådraget for bias i datasettet.

Enkelt sagt: W er verdien for nummer BT i vektvektoren, som skal multipliseres med input node nummer (i), eller for et fullt lag så vil dette være matrisen alle innganger vektes med.

Med output "visk" eller "ikke visk" ("regn" / "ikke regn"), gir dette en en brukerspesifisert iterasjon etter at et predefinert nummer av iterasjoner har blitt gjennomført.
#9
subscribed
#10
2013-modell?
#11
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 16. januar 2018, klokken 19:56
elgen tok knekken på trippelkameraet også
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkeringsensor foran
søndag 14. januar 2018, klokken 21:07
Er dette de eneste parksensorene som sitter i den nye «nesen» på facelift?

(Dvs de eneste sonarene på bilen som fysisk har endret posisjon siden nosecone?)
#13
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 11. januar 2018, klokken 22:35
A short fishy rat?
#14
Tesla / Sv: 2017.50.3.f3425a1 - auto sensing wipers!
onsdag 03. januar 2018, klokken 17:45
Hvordan funker dette i mørket
#15
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
onsdag 03. januar 2018, klokken 17:42
Okay det DER tar faktisk kaka Amoss. Mangler ord
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA