Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Filip86

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Model X / Mulig forklaring på fantombremsing?
« på: I går kl. 15:22 »
Vi har hatt dashcam montert på vår model x siden den var ny via bilkomponenter, så antar jo at det er "riktig" montert.
Det jeg stusser på etter å ha klaget på høyre blinklys foran som blinket 10-20 ganger i sekundet er denne meldingen fra service senteret:

Corrections: RH Side Repeater Camera General Diagnosis
Right side repeater works as designed. We checked the triple cameras in the front
windshield and see that the fish eye camera detects the bracket of the 3rd party
dashcam. This leads to the camera detects an obstacle and will not work as intended.

(på neste linje skriver de alikevel at de har byttet begge blinklysene på frontskjermene)

Dere som opplever fantombremsing, har dere 3rd party dashcam?

2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: tirsdag 08. oktober 2019, klokken 23:55 »
Min erfaring med 2 stk easee i serie siden mars:
- Hatt veldig store utfordringer med smartlading og planleggingen som tibber gjør, dette har mest med at når teslaen "venter" på lading og jeg kommer hjem med vår a3 e-tron og plugger denne i, så frigjør easee kabelen/strømmen til teslaen og jeg får "charge port open". Etter en stund så starter den lading, men da "utenom" logikken til easee og tibber, slik at tidspunktet forskyves samt at den enkelte ganger ikke får ladet med 3 fas (som for øvrig heller ikke var på plass før mai/juni?). veldig irriterende å ha smarte ladere som starter lading av bil nr2 når den ikke skal startes før på kvelden. Svar fra easee: manuelt gå inn i appen(web grensesnittet deres) og skru av strømmen på den ene bilen før jeg kobler på den andre. Jeg er tydeligvis den eneste som har 2 stk easee bokser som har dette problemet, så er nok nederst på prioriteringslista på dette problemet. Det er _forbanna_ irriterende å få "charging interrupted" noen minutter etter at audien er koblet til.
- Har opplevd 2-3-4 ganger at bilene ikke har ladet seg til når de skulle være ferdig (altså, ikke ladet i det hele tatt), tibber skylder på dårlig api hos tesla/audi som da har vært nede, greit nok, men da virker dette litt sårbart hvis man kommer hjem med 0-10% og har noe planlagt dagen etter :)
- Opplevd 1 gang at begge boksene dro 38A (eller noe slikt, var ihvertfall langt over) totalt i 30-60 sekunder, selv om de skal være begrenset til 26A i appen og 32A som sikringsstørrelse. Kunne da høre at det knitret litt i underfordelingsskapet i garasjen (hadde da akkurat plugget i ene bilen, så var tilfeldigvis inne i garasjen) (ble noen dager senere ringt opp av en fra easee, som mente at dette ikke var farlig og kunne skje, virker rart uansett, bare skjedd 1 gang vel og merke).
- jeg vurderer å kutte ut smartlading via tibber og heller bare la bilene lade seg fra 23-00 hver natt, det er i 70% av tilfellene der de selv velger å starte. Foruten noen få netter hvor den starter kl 02:00 pga høyt batterinivå. Problemene jeg har med at teslaen plutselig starter lading, samt at tibber appen poller bilen noe ofte gjør at rent økonomisk så er det ingenting å tjene på dette for øyeblikket. det lille man sparer går bort i de 39kr/mnd tibber tar, samt 1-3kWh om dagen som teslaen spiser i vampire drain + sine 30-60minutters ladeøkter når audien plugges i.
- testet lastbalansering mot pulse for noen uker tilbake, tok noen minutter før ladeboksene skrudde seg ned. Her hadde jeg sett for meg noe bedre logikk enn at de koblet seg helt ut, for så å begynne å lade med 4A (de hadde da ca 14A å gå på).

Alt i alt, med problemene jeg har hatt, så har jeg jo fått ladet bilene på de fleste dagene, boksene er jo små og fine samt at det er jo greit at på sikt kan man få inn mer funksjonalitet. Men det virker litt som tesla, pushe ut et uferdig og utestet produkt og heller la kundene finne ut av feil. Håper jo på at det blir bedre etterhvert!

PS:
I 98% av tilfellene så har det bare vært å plugge bilene inn, så har de jo ladet :) Det er bare de resterende 2% av gangene det har vært mye irritasjon...

3
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: fredag 02. august 2019, klokken 12:53 »
Vi fikk jo time relativt raskt, uka etter for å bytte sensorer (dette gjelder en model x), men når bilen hadde stått inne over helgen så var plutselig bilen "frigjort" i appen. Helt umulig å få kontakt med de, ingen som tar kontakt med oss. Så vi tar turen innom. Da fikk vi vite at bilen skulle bli ferdig i kveld/senest i morgen, okey...Vi får fortsatt ingen beskjed iløpet av kvelden ei heller starten på neste dag, kommer inn dagen etterpå, hvor det viser seg at det er 2-3 ukers ventetid på deler. Så da må vi ta til takke med lånebil i denne perioden, for det er ikke mulig å bruke egen bil visstnok, da hele prosessen må startes på nytt og våre deler tilfaller da noen andre/blir avbestilt, når bilen forlater servicesenteret.
Klager ikke over å kjøre med en lånebil, men nå står bilen ute med 62 grader inne i kupeen. Sist gang denne sto ute i varmen så var det noen plastdeler inne i bilen som sprakk opp som måtte byttes, da var det i gang med hele greia på nytt igjen...
Er så skuffet, for bilene er jo fantastiske å kjøre med, men serviceapparatet kunne vært forbedret.

4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: fredag 05. juli 2019, klokken 14:37 »
Jeg er tydeligvis eneste som har problemer med 3 fas lading etter å ha gått fra 130 til 134. Bilene smartlader (via Tibber til bil integrasjon, ikke smartlading på selve boksene, den funksjonen har jeg ikke)  av og til ikke og når smartlading stopper lading etter at bilene er plugget inn, så er det ikke mulig å starte lading på nytt hverken fra Tibber eller bilene. Fungerer når 3 fas er skrudd av.

5
Model X / Sv: Dritt bak dørlister
« på: mandag 22. april 2019, klokken 21:19 »
Vår har blitt byttet 4 ganger, så jeg kommer ikke til å bruke noe tec7 :)
Den har vært ok i starten, men så begynner den bare å løsne i bakkant, så har da sensoren blitt defekt etter noen uker. Mulig den endelig har blitt riktig montert.

6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: fredag 19. april 2019, klokken 21:56 »
Hvilke fordeler/tilleggsfunksjoner gir Pulse sammen med Easee/Tibber ladestasjon?
Laststyring/balansering.

https://norge.tibber.com/products/easee/?dialog=lastbalansering

Vel og merke ikke oppe og går enda, men skal komme.

7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: fredag 22. mars 2019, klokken 09:41 »
Har IT nett, men etter en oppdatering så «sluttet» det å fungere.

8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:39 »
Info rundt 3-fase lading og 230V - som ikke virker ennå:

Svar fra easee:
Vi har ikke aktivert denne funksjonen enda. Vi må ha 100% kontroll på måten det gjøres først. Det er kun tid det står på :) Vi hadde aktivert den, men så fant vi ut at andre biler også støtter 3-fase lading på IT-nett. Blant annet nyeste e-golf og i3, ulempen med disse er at de ikke har like god kontroll på hvordan dette gjøres i bilen. Vi skal aktivere dette innen Mai 2019 :)

Jeg får 2 faser på teslaen når jeg lader, kobler jeg til e-tronen på ladeboks nr2, så fordeles faktisk lasten over alle 3 faser. så det var litt rart.

9
Model X / Sv: Innstillinger av fører profil
« på: onsdag 13. mars 2019, klokken 19:22 »
Hatt samme issue på vår X100 (akkurat hentet den fra verksted med ny fw, 2019.5.14), og foreløpig fungerer det som det skal.

10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:43 »
Jeg har en kamstrup måler og Tibber pulse, i appen får jeg ikke noen synligheten på fasene, men via APIet som jeg har koblet til Home assistant får jeg info om antall ampere som forbrukes på mine 3 faser.

11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: torsdag 17. januar 2019, klokken 18:25 »
Jeg bestilte 2 stk 2 november, fikk Mail i dag om uke 10/11. I går sa de på chatten uke 6.

12
Model X / Sv: Pålitelighet
« på: tirsdag 11. september 2018, klokken 13:06 »
Vi nektet jo å hente vår nye model x, men jeg føler det er litt som å spille i lotto, men med litt bedre odds.
Har sett mye på alternative biler, men da blir prisen for tilsvarende bil (tenker da xc90, x5, q8) noe høyere, pluss drivstoffutgifter og andre fossile utgifter (tenker da høyere slitasje på bremser, andre ting som må byttes i forventet levetid på bilen).
Model x er en helt nydelig bil å kjøre med, selv om dekkstøyen med fordel kunne vært lavere i en «premium» bil som dette.
For oss er det ikke noe annet alternativ, spesielt slik renta på billånet er nå.
Hadde jeg kjøpt en ny i dag? Kanskje (mest sannsynlig), de er veldig service orienterte når man er på service senter, eneste som irriterer meg er at de tar inn bilen og lar den stå i flere dager før de begynner på den.

13
Model X / Sv: Hva om bilen er en "lemon"?
« på: onsdag 05. september 2018, klokken 23:51 »
Spørs litt hvordan du har finansiert bilen, vi hentet en model x i Drammen hvor det var så alvorlige feil at bilen ikke hadde gått gjennom en EU kontroll, men hadde da allerede signert på lånepapirer osv.
Ringte til DnB og ba de stoppe utbetalingen på bakgrunn av det jeg fant, og ba Tesla rydde opp i problemene før vi hentet den.
Det tok vel 3-4 uker før de fikk fikset opp i de værste tingene, så da hentet vi ut bilen etter det. (Hentet bil i desember, ble lovet time i februar, men det ble utsatt og utsatt fra Tesla sin side, fikk time i juni for utbedring av resterende feil, så angret litt i ettertid på at vi hentet den, men var nå ca 10-12 nye ting som dukket opp før servicetimen i juni).
Hadde for øvrig ikke trengt å ringte DnB da Drammen rotet bort alle papirene som vi hadde under delivery.

14
Model X / Sv: Erfaringstråd for oss med ny bil august / september 2018
« på: mandag 27. august 2018, klokken 17:12 »
Husk bare å få kopi av notatene, Tesla Drammen rotet bort notatene sine.

15
Lading av Tesla / Sv: Model X ladehastighet twc
« på: lørdag 18. august 2018, klokken 22:06 »
Det er en 230 x 32A tre fas lader, har aldri opplevd denne buggen tidligere når vi har ladet, var derfor jeg måtte spørre.
Hva sier km/t på ladingen? Den er mer korrekt. Jeg har 3-FAS 230V (IT-nett) og den lader Xen min på 8,5KW eller 33-34 km/t. Det står dog 22 KW i bil og app.

Fikk ikke sjekket, men før Tesla byttet lader har jeg alltid fått 16,5kW/17kW max. Er på tur, så skal sjekke på en lader jeg vet jeg har fått 16,5kW før om den der og viser 22kW, og hvis den gjør det så sjekke km/t.

Sider: [1] 2 3 ... 7