Jeg har tatt garantiutløpstest på begge mine VW.
Erfaringen er så om så men mulig jeg har klart og finne de fleste feilene selv.
Men fint og ha litt kjøtt på beinet om det er noe du veit er galt.
Postet denne for noen måneder siden. Burde være en god start.
Rett etter utlevering da bilen var ny:
- Skeivt montert bakluke. Fører til slitasjeskader av lakk mellom støtfanger og bakluke.
- Dårlig dekning på Keyless
- Knepping ved åpning lukking av vinduer fremme.
- Dårlige knapper i rattet der du må tykke ekstra hardt etter at knappen gir etter.
Etter 30k kjørt ( 1 år)
- Skeivhet i karosseriet fører til at ruta sprekker veldig lett ved steinsprut. (totalt byttet 5 frontruter på 100k)
- Knirking i understell
- flekker i setetrekk bare du ser på de.
- Rust på bakbremser
Etter 60K kjørt (2 år)
-Feil på varmepumpe (ventil eller noe sånt)
-Feil på tilegsvarmeren
-Feil på Radiator (Lekkasje)
-Feil på Kondensator til AC (Radiatoren til ACen)
-Fortsatt knirking i oppheng og dempere
-Feil på Lader i bilen
-Feil på Høysspentkabler fra ladeport til lader (tok 14 dager og fikse da delene ikke var å oppdrive)
Etter 80K Kjørt (3,5 år)
- Bremseskjold fremme korroderer av sine fester å detter av bilen i fart og skader felgen.
- Knirking fra inklappbare speil
- Varmetråder i setet
- Knirking fra understell
Etter 100k kjørt (4 år)
- Knirking i understell
- Trange dørhåndtak
- Dører som er ute av possisjon (stål mot stål lyd)
- Rust rundt frontrute
- Feil på Varmeapparat (venter på feilsøking)
- Vannlekkasje inn begge bakdører
- Døde DLR lys
Ellers så er det noen få skjulte feil som fordamperen/radiatoren til AC (ligger bak hovedradiatoren så du kan ikke se den så enkelt) og rustne fester / løse bremsesjold.
Ellers be de om og teste Varmeapparatet NØYE. Da det er en del vanlige dyre feil med varmepumpen og tilegsvarmeren.
Erfaringen er så om så men mulig jeg har klart og finne de fleste feilene selv.
Men fint og ha litt kjøtt på beinet om det er noe du veit er galt.
Postet denne for noen måneder siden. Burde være en god start.
Rett etter utlevering da bilen var ny:
- Skeivt montert bakluke. Fører til slitasjeskader av lakk mellom støtfanger og bakluke.
- Dårlig dekning på Keyless
- Knepping ved åpning lukking av vinduer fremme.
- Dårlige knapper i rattet der du må tykke ekstra hardt etter at knappen gir etter.
Etter 30k kjørt ( 1 år)
- Skeivhet i karosseriet fører til at ruta sprekker veldig lett ved steinsprut. (totalt byttet 5 frontruter på 100k)
- Knirking i understell
- flekker i setetrekk bare du ser på de.
- Rust på bakbremser
Etter 60K kjørt (2 år)
-Feil på varmepumpe (ventil eller noe sånt)
-Feil på tilegsvarmeren
-Feil på Radiator (Lekkasje)
-Feil på Kondensator til AC (Radiatoren til ACen)
-Fortsatt knirking i oppheng og dempere
-Feil på Lader i bilen
-Feil på Høysspentkabler fra ladeport til lader (tok 14 dager og fikse da delene ikke var å oppdrive)
Etter 80K Kjørt (3,5 år)
- Bremseskjold fremme korroderer av sine fester å detter av bilen i fart og skader felgen.
- Knirking fra inklappbare speil
- Varmetråder i setet
- Knirking fra understell
Etter 100k kjørt (4 år)
- Knirking i understell
- Trange dørhåndtak
- Dører som er ute av possisjon (stål mot stål lyd)
- Rust rundt frontrute
- Feil på Varmeapparat (venter på feilsøking)
- Vannlekkasje inn begge bakdører
- Døde DLR lys
Ellers så er det noen få skjulte feil som fordamperen/radiatoren til AC (ligger bak hovedradiatoren så du kan ikke se den så enkelt) og rustne fester / løse bremsesjold.
Ellers be de om og teste Varmeapparatet NØYE. Da det er en del vanlige dyre feil med varmepumpen og tilegsvarmeren.