Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hænningsen

#1
Det er ikke farlig å la den stå i. Og i den tiden jeg brukte den sto kontakten i hele tiden fordi at det var praktisk. Men jeg vil tro at den varer lenger dersom den ikke er tilkoblet.

Og så er det viktig at selve ladekladden henges opp slik at belastningen ikke blir så stor på selve kontakten.

Til slutt vil jeg anbefale hjemmelader. Det har gitt oss mye bedre rekkevidde på dager der vi er hjemme og lader en time eller to før vi drar ut igjen. Og jeg sover tryggere om natten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
e-Golf / Sv: Serviceavtale ved kjøp av ny e-Golf
torsdag 02. mars 2017, klokken 19:03
Er det noe å hente på å kontakte flere forhandlere? Eller er prisen lik?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Jeg måtte søke bompengeselskapet om fritak. Det var en ren formalitet, men det måtte gjøres. Det er vel slik hos Fjellinjen også?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
fredag 24. februar 2017, klokken 16:32
Det ser ut til at kupéen er stort sett lik den vi har i dag i og med at dørene er like. Men utseendet er ikke så viktig for meg. Jeg venter på større batteri og ladehastighet. Og kanskje flere funksjoner enn vi har i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Skal vi ha alt gratis?
lørdag 18. februar 2017, klokken 21:23
Sitat

Ellers er jeg enig med Hæningsen her, men om man _virkelig_ trenger strøm til den lange hjemveien burde man kunne betale for hurtiglading, ikke 3kw...

Poenget mitt kom kanskje dårlig frem. Jeg mener at når ting er gratis er det fort gjort å ta ladestasjonen i bruk uten at man trenger den. Og trenger man den er en tier billig. Ellers er jeg enig i at hurtiglader fungerer, men de vokser ikke på trær, ennå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Skal vi ha alt gratis?
lørdag 18. februar 2017, klokken 14:57
Jeg foretrekker at det koster en tier for en halv time. Ikke så ille det om man skal kjøre langt og er avhengig av å lade. Når tieren gjør at laderen er ledig er det perfekt


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Elbiler i media / Sv: Spennende FiatChrysler konsept
torsdag 05. januar 2017, klokken 13:25
Sitat fra: Electrix på torsdag 05. januar 2017, klokken 13:18
Jeg tror ikke det finnes noen norsk importør. Synd for denne burde jo passe bra for det norske markedet. Jeg leide en 7-seter Town&Country, som Pacifica nå erstatter, da vi var i USA i fjor. Veldig grei familiebil, plass til mye bagasje selv om vi var 4 voksne og 3 barn i bilen.

Prisen for plugin hybriden starter på 370 000 kr i USA, så med avgiftsfradragene i Norge burde den være interessant her. Med EPA rekkevidde på 53 kilometer og 6,6kW ombordlader kan man spare ganske mye drivstoff. 6,6 kW laderen gjør jo at det er nyttig å plugge i kabelen når man stopper for å spise eller lignende på langtur også.

EPA på 53 km holder for oss de dagene vi må ut med bil nummer to. Gi den 2 tonn hengervekt i tillegg så er den veldig interessant. Men så var det jo Fiat da...
#8
Elbiler i media / Sv: Spennende FiatChrysler konsept
torsdag 05. januar 2017, klokken 12:51
Sitat fra: Electrix på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:18
Spennende ja, men litt skuffet også. Jeg hadde håpet at denne elbilen de skulle avduke var en reell helelektrisk utgave av Pacifica som allerede er lansert som plugin, ikke bare et fremtidskonsept.

Pacifica ser ut som en perfekt familiebil. Men selger Chrysler biler i Norge?
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Er Leafen en sommerbil ?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 23:20
Jeg har kjørt Leafen med piggfrie dekk i en og en halv vinter nå. Jeg synes den tar seg godt frem og den tar seg bedre frem enn dieselen. Jeg bor i Harstad og har tidvis utfordrende føre. I motsetning til andre her på tråden bruker jeg D opp bakken. Gir full gass og lar antispinn jobbe seg oppover. Funker som bare det


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Det står også i denne forskriften at den er opphevet av den nye forskriften av 18.3.16


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 02. januar 2017, klokken 08:15
Sitat fra: bno på søndag 01. januar 2017, klokken 18:44
Var innom Nissan forhandler der jeg kjøpte min leaf i 2011. Kortversjon av samtalen: Det kommer mer enn en Nissan elbil. Betyr kanskje at Micra kan være på vei i leversjon?

Micra som EV er ikke usannsynlig. Og den tror jeg blir veldig bra. Selv håper jeg på at ryktene om Juke slår til. Kommer den som 4x4 i tillegg har de et fortrinn få andre har


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Usikker på hva Kreisel har gjort med Golfen. Men Caddyen har 22 kW-lader. Tipper Golfen har den samme.

Jeg håper virkelig Caddyen kommer på markedet med 7-seter og 55 kWh. Da skriver jeg kontrakt


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Knirking fra bagasjerom.
fredag 30. desember 2016, klokken 14:37
Jeg hadde knirking foran som ble høyere under kjøring på fartsdumper. Fikk fikset det på garantien. Skifte av pakninger


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Elektriske utfordringer / Sv: Måle kapasitet på batteri.
torsdag 29. desember 2016, klokken 00:07
Jeg lærte mye om batterikapasiteten på bilen etter at jeg tok i bruk Leaf Spy. Anbefales


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Norsk Leaf, budsjett 150k
torsdag 29. desember 2016, klokken 00:04
Nissan kjører vel tilbud på ferdig installerte ladere til rundt 13-15.000. Anbefaler å få lagt en kurs på 32A dersom du først gjør det. Du vet aldri hva din neste bil lader med. Og kanskje du har en 6.6 kW allerede i den nye bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA