Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - esisa

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis utprøving av autopilot
onsdag 27. april 2016, klokken 19:30
Sitat fra: smokey på tirsdag 26. april 2016, klokken 22:44
Sitat fra: esisa på tirsdag 26. april 2016, klokken 21:29
Jeg fikk også denne meldinga men kona trykka Skip før jeg fikk sett mer på den. Noen som veit hvordan jeg kan få den tilbake igjen?
Tilgjengelig under settings (og så driver assistance mener jeg å huske).

Ok, takk. Da får jeg sjekke igjen.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis utprøving av autopilot
tirsdag 26. april 2016, klokken 21:29
Jeg fikk også denne meldinga men kona trykka Skip før jeg fikk sett mer på den. Noen som veit hvordan jeg kan få den tilbake igjen?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med Tesla S 70 og 70D ?
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:30
Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 26. oktober 2015, klokken 20:43
Sitat fra: esisa på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
Nå er det litt høydeforskjell fra Otta til Drøbak. Merket tydelig forskjell fra Oslo til Dagali vs  Dagali tilbake til Oslo...

Ja, det er litt høydeforskjell. Ca 280 meter på startssted og ca 140 meter der jeg bor i Drøbak. Når det er sagt så har jeg ikke noe problem med å få under 170 i gjennomsnitt på lange turer. Har kjørt Gudbrandsdalen, Valdres og Hallingdalen noen ganger nå og det ender som regel på mellom 165 og 170 et sted.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med Tesla S 70 og 70D ?
tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:42
Nå kjørte jeg jo 32 mil med 7 mil igjen når jeg kom igjen i går så det er jo tydligvis mulig. Og det var ikke bare kjøring i 40-60. Ca halvparten 60-80 og ca halvparten over 100. Så da får du tru hva du vil.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med Tesla S 70 og 70D ?
tirsdag 06. oktober 2015, klokken 12:44
Fikk min Tesla 70D forrige uke. Den fikk testa seg en tur til Rondane i helga. Husker ikke talla på vei opp, men ned kjørte jeg 320 km fra Otta(ca 300 m.o.h) til nærheten av Drøbak(ca 100 m.o.h) på 166 Wh/km. Kjørte da de vanlige 5-10 km over fartsgrensa mesteparten av veien. Tørt føre hele veien.

Fra Otta og ned til Kolomoen lå jeg på ca 153 Wh/km og motorveikjøringa fra Kolomoen og sør til Drøbak ca 187 Wh/km.

Jeg kom hjem med 7-8 mil igjen og starta ikke med 100% lading. Så kunne klart ca 40 mil på "full tank" og vanlig kjøring. 
#6
Lading av Tesla / Sv: Hvor langt kan du kjøre på tomt batteri?
søndag 27. september 2015, klokken 22:44
Takker Muffinman :-)
#7
Lading av Tesla / Sv: Hvor langt kan du kjøre på tomt batteri?
søndag 27. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: Muffinman på søndag 27. september 2015, klokken 21:51
Ikke sånn Mennekes (type 2). Mennekes med schuko i ene enden ;)

http://www.mennekes.de/uploads/media/MENNEKES_Ladekabel_Mode2_02.jpg

Jeg kjører med to UMC, type 2, skjøtekabler til rødt og blått adapter og en mengde overganger til diverse industristikk. Og det blir vel sikkert et chademo-adapter snart også.

Har sett at folk har den kabelen. Hva er egentlig poenget med den? Gjør ikke UMC'en det samme? Jeg prøver fortsatt å forstå noen av disse kablene før jeg henter Tesla'en til uka  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA