Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DePe

#1
Tesla SW og AP / Sv: Phantom braking - dårlig ACC
fredag 22. november 2019, klokken 11:17
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 20. november 2019, klokken 08:29
I Oslofjordtunnelen skrudde jeg på varme i bakruta (og speilene) fordi det dugget. Da forsvant meldingen om at blindsonevarsling var redusert. Er det noen sammenheng her?

Ja, det er fukt i frontkamera cluster...
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er det noen som har fått mer Power ennå?
søndag 17. november 2019, klokken 21:32
Sitat fra: Sense på lørdag 16. november 2019, klokken 14:54
Tesla ingeniørene vet nok nøyaktig hva motorene tåler av maks ytelse når de utvikler dem. Likevel velger Tesla å justere kraften ned ved levering, så de heller kan komme med en hyggelig oppdatering senere.
Sånn har de jo gjort tidligere også, så det er ikke tilfeldig.

Praksisen er ganske ulik andre produsenter. Og de må nødvendigvis ha gjort en vurdering på hva de tjener mest på.
Å få flere kunder som velger Tesla fordi kraften er overlegne konkurrentenes, eller få flere kunder som blir fornøyd med oppdateringene, når kraften fylles på etter kjøp.

Hmm, tror jeg ville valgt det første alternativet, om jeg var strategisjef i Tesla, og heller fylt på med andre gadgets i oppdateringene.

Alle andre bil produsenter struper motorene sine oga utslippskrav. Du kan betale mellom 5000 pg 20000 for å øke effekten. Men da må du i tillegg betale en del til staten også..

Tesla lar deg få mer så fort de hvet at det er trygt
#3
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
lørdag 16. november 2019, klokken 03:42
Sitat fra: Erik N på mandag 11. november 2019, klokken 16:11
Er det fler som har fått "spötify" (altså med Ö og ikke O) i menyen fra V10?

Spötify er ett svensk selskap.. Og Amerikanske svensker sier Spötify.. Det er "joke" fra Tesla/Musk

Det er jo egentlig ikke et problem for funksjonen, men litt merksnodig..
#4
Hei.
Noen flere som har opplyst at Airbag lampen tenner under kjøring og at AP Deaktiveres samtidig?

Jeg kjørte til jobb i dag tidlig, med AP. Plutselig begynte bilen å trekke inn i venstre feltet og varsle om at jeg måtte ta over.  Så ned på ICU og så at AP var deaktivert og at Airbag lampen lyste..

Dette har skjedd ett par ganger før også uten at koblet de to tingene sammen.

Jeg var ganske nærme en større ulykke, lå i 80 rett etter ryenlokket når det skjedde. Ikke noe lydvarsel om at AP var av heller.. Dette er en kritisk feil.

Har sendt mail til Tesla uten å få svar.

Fikk til slutt svar fra Mobile Service siden de kommer imorgen for CCS retrofit.. Så tekniker skal "sjekke" dette også.


#5
Fikk nå sms om at Grunnen til at min 75D vibrerer ved pådrag er etterisolerte hjulbuer.. De skal ha 3850kr for nye...  Var der for ett par uker siden og fikk da beskjed om at det var løst motorfeste og drivakselen samt at de har bestilt deler...

Har kjørt 40000km og nå plutselig er liksom isoleringen som er problemet.  :o
Ba dem dokumentere det og forklare hvorfor det ikke har vært ett problem før.

Og lurte på om de har etterisolert lånebilen siden den har akuratt det samme problemet ::)

Tror de gjør alt for å få penger inn i kassa, t.o.m finner på ting for å kunne fakturere..
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.
tirsdag 08. oktober 2019, klokken 13:24
Ang. etterisolering av hjulbuer. Fikk nå mail om at Grunnen til at min 75D vibrerer ved pådrag er etterisolerte hjulbuer.. De skal ha 3850kr for nye...  Var der for ett par uker siden og fikk da beskjed om at det var løst motorfeste og drivakselen samt at de har bestilt deler...

Har kjørt 40000km og nå plutselig er liksom isoleringen som er problemet.
Ba dem dokumentere det og forklare hvorfor det ikke har vært ett problem før.

Og lurte på om de har etterisolert lånebilen siden den har akuratt det samme problemet ::)

Tror de gjør alt for å få penger inn i kassa, t.o.m finner på ting for å kunne fakturere..
#7
Har ikke godtatt det.. Skal til dem på fredag og lage litt liv ;)
#8
Noen gang føler jeg at de gjør slike feil bare for å ha de moro med oss... Teste grensene våre.. :P
#10
Fikk byttet passasjersete foran hos Tesla Grorud pga feil på "skinnet" :-\

Fikk montert 2016-2017 sete slik jeg ser det? De sa at de måtte endre på kabelsettet, så jeg ventet der i 4 timer istedenfor 2 timer.  De la ikke merke til at setene ikke er like.

Da jeg fikk tilbake bilen hadde det har kommet en airbag feilmelding som de ikke så før jeg sa det, men etterpå hevdet var software oppdatering som ventet. 10 dager senere og 3 oppdateringer så er samme feil der enda. ::)

Får bare beskjed om at de har sendt saken til delelageret :o >:(

PS: det "Nye" sete har defekter ved skulderene.
#11
Tesla / Sv: FSD borte fra konfiguratoren
lørdag 20. oktober 2018, klokken 08:36
Det er fortsatt tilgjengelig for dem som har AP2.0/2.5 inne på MyTesla.

Noen her uten AP som kan sjekke?
#12
Tesla / Sv: Nye serviceplaner - dette begynner å bli dyrt!
tirsdag 04. september 2018, klokken 09:28
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 11. april 2017, klokken 12:29
Elons argument om at elbiler er billigere å vedlikeholde enn fossile biler stemmer ikke lengre. Typisk Audiservice innefor garanti kan komme etter 2 år og ligge på 4k, frem til garantien utløper har mine foreldre med sin Audi med 10k årlig kjørelengde brukt ca 10k på service. Hos Tesla koster en 4-års service 9k pluss at det kan komme hjulstillingskontroll, bremser som må smøres etc. Ikke spesielt rimelig bilhold lengre foruten drivstoffutgifter :/

Med tanke på at Tesla ikke krever service for at garantien skal gjelde:

(Hvis jeg velger å ikke utføre service på min Tesla, vil det ugyldiggjøre garantien eller videresalgsgarantien?
Det anbefales på det sterkeste at du utfører service på din Tesla en gang i året eller ved hver 20.000 km (det som inntreffer først). Hvis du ikke følger denne anbefalingen, vil det ikke ha noen innvirkning på din begrensede nybil- eller bruktbilgaranti.)

Så er mye billigere enn alle andre bilmerker
#13
Beste er å ringe dem og ta en prat,men man må sende inn salgs/kjøps kontrakt, vognkort og førerkort. 

ang sidespeil, så tror jeg ikke 2013 modelene ble levert med e-speil? kan hende jeg tar feil :/
ta en tur innom servicesenter så kan de sjekke og hjelpe deg med resten :-)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model X eller Model S - samme pris
onsdag 30. mai 2018, klokken 09:13
Husk at du mister en del rekkevidde hvis du velger X'n
#15
Usikker på dette var ett seriøst innlegg? Altfor lenge siden 1.April..

Spent på hva andre svarer her...

Hvis ingen svarer så skal ta med tid til å forklare noe...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA