meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - atrus

#1
ID.4 / Plug and charge
søndag 22. juni 2025, klokken 17:53
Fikk melding på skjermen i formiddag at sw 3.8.1 var klar for installering. Trykket ok, og låste bilen. Litt senere i dag var jeg innom Ionity for å lade, men plug & charge virket ikke. Har ikke tidligere hatt problemer med det. Endte opp med å 'tæppe' we charge-kortet og fikk startet ladeprosessen. Er det noen som har opplevd noe lignende?
#2
ID.4 / Sv: VW appen er helt håpløs.
tirsdag 15. april 2025, klokken 21:58
:+1: Hold oss oppdatert.
#3
ID.4 / Sv: VW appen er helt håpløs.
tirsdag 15. april 2025, klokken 11:48
Sitat fra: daktari på tirsdag 15. april 2025, klokken 09:30Så er det et triks at når den løper ut så kan man registrere nye år gratis på en ny epost. (Har ikke forsøkt).

I appen, eller til VW på en bestemt e-post?
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Elton tester støtte for Mer
onsdag 05. februar 2025, klokken 20:58
Sitat fra: goggo på onsdag 05. februar 2025, klokken 19:06MER går med blodrøde underskudd, det har de gjort i noen år. De har visst begynt å si opp ansatte også, så jeg antar at de er desperate for å få inn flere kunder og derfor nå begynner å åpne for roaming tilbydere.

Med de prisene MER opererer med, er det jo ikke rart de ikke har mange kunder. Om de skrur ned prisene og/eller begynner å tilby gunstige abonnement-avtaler så vil kundene komme.
#5
ID.4 / Sv: Forvarming av batteri
tirsdag 04. februar 2025, klokken 18:56
Sitat fra: RJK på søndag 02. februar 2025, klokken 19:38OK, men to forbehold da.

1) Du må ha aktivert forvarming via navigasjon (hvorfor må man egentlig velge dette, burde være standard, og bilen selv skjønne om den må begrense seg for å nå frem)

2) Og man må sende ruta til bilens navigasjonsapp, likt det man kan gjøre fra f.eks. Google Maps, så lenge du gjør det mot bilens navigasjon, og ikke lar Android Auto overta skjermen, eller kjører via VW Charging-appens kart i AA/Carplay!

1) Det er noe man gjør én gang. Det kan jeg leve med

2) We Charge er en app i infotainment-systemet. Det var den appen jeg siktet til i spørsmålet. Der får jeg mulighet til å søke opp ladestolper sortert på hastighet og leverandør. Enkelt å legge inn en spesifikk ladestolpe som mellom-mål. At det i tillegg fungerer med å sende ruta fra telefonen (vw-appen) er jo et ekstra bonus.
#6
ID.4 / Sv: Forvarming av batteri
mandag 03. februar 2025, klokken 16:36
Sitat fra: MinID på mandag 03. februar 2025, klokken 09:13Du må aktivere automatisk forvarming via navigasjon. Det er veldig godt gjemt. Gå inn på innstillinger navigasjon, Rute valg - forvarming. Engelsk meny: Route options in Navigation - preconditioning.

Takk. Det må jeg sjekke ut.

Fant innstillingen 👍
#7
ID.4 / Forvarming av batteri
søndag 02. februar 2025, klokken 18:56
Har hatt 4Motion et par måneder nå. Og funksjonen forvarming av batteriet er mildt sagt en stor forbedring. Opp mot 160kw selv om gradestokken er 10 minus. Å starte forvarmingen manuelt, er enkelt. Men jeg har ikke fått til å starte automatisk via navigasjonen. Plottet inn Eonity på Bagn sist fredag via We Charge appen i bilen og fulgte med. Men forvarmingen startet ikke automatisk. (Måtte starte den manuelt). Er det noen detaljer jeg ikke har fått med meg?
#8
Utrolig stille fra Elbilforeningen om denne saken. VG hadde et oppslag i starten av denne måneden. Siden har det vært helt «tysst». At Oslo Kommune er dyrere enn de kommersielle lynladerleverandørene, synes tydeligvis også NAF/Motor er ubetydelig.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Offentlige ladestolper i Oslo kommune
lørdag 04. januar 2025, klokken 21:23
Oversikt over hvor mange kWh laderne gir, vet allerede Bymiljøetaten. Det vil være en «no brainer" å fakturere dette. Ang. biler som opptar ladeplassen, kan enkelt gjøres ved å innføre en tre- eller firetimers max-tid på dagtid, og la det stå uten tidsbegrensning på natten. Dessuten, la bildelingsbransjen selv finansier og betale for parkering og lading på kommunenes fellesområde på samme måte som oppdrettsnæringen må betale for å bruke fjordene våre til egen vinning.

Begynner å bli drit lei hele situasjonen. I forrige runde fikk AP og MDG så hatten passet av opposisjonen. Nå er det opposisjonen som er i posisjon, og de gjør nøyaktig den samme idiotiske manøveren.
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Offentlige ladestolper i Oslo kommune
lørdag 04. januar 2025, klokken 17:29
Dette kunne vært løst enkelt ved å innføre parkeringsavgift + betaling av strøm. Hvis laderen gir 6 kWh, så koster det X antall kroner pr. time. F.eks. lader jeg i «min» beboerparkeringsone, har jeg allerede betalt parkeringen og betaler da kun for strømmen jeg bruker. Lader jeg i en annen sone, betaler jeg parkeringsavgift + forbruk av strøm. Det vil gi oss som er avhengige av kommunale stolper «hjemmelading»
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Offentlige ladestolper i Oslo kommune
lørdag 04. januar 2025, klokken 10:28
Har ionity-avtale. Der betaler jeg 3kr pr kWh. Det er halve prisen for det jeg må betale på Oslo kommunes stolper på dagtid. Ionity er et kommersielt selskap som tjener penger på sin virksomhet. Rett som flere her har påpekt at det koster 13kr mellom kl 20 og 09. Men da må jeg i tilfelle stå opp midt på natten, flytte bilen og lete etter ledig parkering for at de kommunale stolpene skal bli billigere enn Ionity.
#13
Nå har tydeligvis Oslo kommune lagt på prisen betraktelig. 37 kr pr time på dagtid. Med en ladefart på rundt 6 kWh blir det rundt 6kr pr kw.
#14
ID.4 / Sv: Pris på service ID4 GTX - kjøpe serviceavtale
tirsdag 26. november 2024, klokken 21:58
Kjørte til Årjäng med både Saab og Ford når jeg hadde fosilbil for 10 år siden. De verkstedene der og i Strömstad «lever» av grensehandel. Her er f.eks. VW-autorisert verksted i strømstadområdet https://toveksbil.se/verkstad/volkswagen/ Har ikke vært der selv, men den gangen jeg holdt på med dette i Årjäng, var det også momsfritak hvis prisen var under 3000 kr. Bare betale og poste tollpapirer på grensen. Momsfritak fra 3000 opp til 6000 krevde at man var i Sverige over 24 timer. Det er 10 år siden jeg holdt på med dette siden jeg har byttet bil før serviceavtaler har gått ut siden den gang. Send et spørsmål eller ring dem for å høre om pris og momsfritak. Turen kan jo også kombineres med en klassisk harry-tur.
#15
ID.4 / Sv: Pris på service ID4 GTX - kjøpe serviceavtale
tirsdag 26. november 2024, klokken 18:15
Om du ikke bor så alt for langt fra grensen, kjør til Sverige og ta servise på merkeverksted der. Halve prisen, unifär.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA