Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - FreT

#1
ID.3 / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
fredag 10. mai 2019, klokken 10:08
Sitat fra: daktari på torsdag 09. mai 2019, klokken 23:31
- første 30.000 biler til €40.000 betyr antagelig mer enn 370.000,-

Tyskerne betaler vel 19% MVA på elbiler?
Så regner du de €40.000 om til NOK'er uten MVA er du nede på 330.000.
#2
Mekanisk / Sv: Noen som har byttet wire til parkbrems på sin Leaf?
søndag 15. april 2018, klokken 02:02
Var inne på for verkstedet til Birger N Haug i Oslo for noe annet tidligere i vinter. Sa at bilen vår også hadde dette problemet med hvining/piping da vil leverte den inn. Nevnte at jeg hadde sett flere relatere det til wire på parkbrems og spurte om de kunne se på/utbedre det.

Fikk bilen tilbake med beskjed om at det ikke var noe å tenke på. Det ville bli bedre om bare bremsene ble smurt opp på neste service, så bare å kjøre videre.
På neste service ble bremseklosser fremme byttet, alt smurt opp og det løste selvfølgelig ikke feilen med parkeringsbremsen. Så vi fikk beskjed om at det var en feil på parkbremsen (som vi hadde fortalt dem at det var allerede noen måneder tidligere  :)) og at noen deler som måtte byttes. De hadde ikke deler på lager, og fikk beskjed om at de ville ta kontakt når de fikk deler. Og ble bedt om å helst ikke bruke parkbremsen i mellomtiden.

Blir spennende å se hvor mange flere måneder det går før Birger N Haug faktisk retter denne feilen.
#3
Elektriske utfordringer / Sv: Varmeapparat og lading fungerer ikke
fredag 06. april 2018, klokken 21:56
Aldri så galt at det ikke kunne ha vært verre. Du kan være glad det ikke var touch-skjermen som måtte byttes:
Pris: Kr 84.000,-  :+1:

https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/sprekk-i-bilradio-84-000-for-ny/a/23889530/
#4
Sitat fra: El1 på søndag 03. april 2016, klokken 01:05
Andre som har opplevd lignende at strømmen plutselig "forsvinner"?

Opplevd det 2 ganger. Begge ganger i kaldere enn minus 5. Raste fra 15-17% til 0 iløpet av 1, 2, 3, og så skilpadde relativt kort tid etter.

Er det noen som har opplevd det i plusgrader?
#5
Sitat fra: Dnn . på torsdag 18. mai 2017, klokken 07:24
Når jeg sa ifra til birger n haug Lillestrøm så fant de ingen feil og hadde heller aldri hørt om det heller. Lurer på hva som må til for at de faktisk skal forstå problemet.

Er vel ikke for ingenting at Nissan har 8 andre bilmerker foran seg på Norsk kundebarometer undersøkelsen?
https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2017/

Bilen er helt ok, men jeg gleder meg litt til garantitiden har gått ut så det ikke lengre er noe teoretisk mulighet at jeg behøver å være i kontakt med BNH.
#6
Sitat fra: terjebc på onsdag 28. mars 2018, klokken 18:32
Å herregud er det så dårlig service hos BNH ? Har du kjøpt den av BNH i Norge? Det de sier her til deg er at bilen ikke tåler snø/vann og at bremsene kan svikte fordi du har dratt med deg fuktighet inn i kupeen. Jeg ville ha laget et hælvette om de hadde krevd 5000,- for å fikse en åpenbar garantisak.

Kjøpt ny hos samme BNH i Oslo som bilen var på verksted hos.
Har vært veldig innstilt på at neste bil også skulle være en elektrisk Nissan. Litt mer tvilende til det nå.
F.
#7
Ja det kan du si Ebe.
Jeg fikk utskrift av feilmeldingene de hadde tatt ut både første og andre gangen bilen var inne. Begge utskriftene viste samme bremserelaterte feilmelding både første og andre gang de fikk bilen inn til seg.
Utskrift av feilmeldinger andre gang bilen måtte til BNH i Oslo viser for så vidt at det har oppstått flere feil mens BNH hadde bilen hos seg, enn bilen hadde da den kom inn til dem første gang. Så det er ikke veldig rart at den kun var kjørbar et par hundre meter etter vi hadde fått den tilbake første gangen.

Første gangen hadde de heller ikke gjort noe annen feilsøking enn å ta ut en utskrift av feilmeldinger som ikke var spesifikk nok til å si hva problemet var, eller gjort noe arbeid for å utbedre noe som helst bremserelatert. Til tross for at det var bremsesvikt og bremserelaterte feilmeldinger bilen ble levert inn for. De hadde kun tatt ut førersetet, teppet og latt bilen stå å tørke i et drøyt døgn og leverte bilen tilbake med en regning på Kr 5.000,- for tørking.
Når de feilsøkte for å å se hva feilmeldingen egentlig betydde andre gang bilen var inne, så fant de at det var 'hjernen/elektronikken' til bremsene som var ødelagt og det mente de var en reklamasjonssak.

Det fremstår som litt merkelig og nærmest useriøst at da bilen kom inn første gang så gjør de ingen feilsøking, men sier: din egen feil, her er regning på Kr 5.000,-
Så kjører vi bilen 6-700 meter før bilen slutter å virke igjen, og da sier de: dette er en reklamasjonssak, men ikke de Kr 5.000,- som vi nettopp betalte dem for det vi ble fortalt var nødvendig å gjøre for å løse det nøyaktig samme problemet.

Fredrik
#8
Hele bremsesystemet på vår '14 Leaf sluttet plutselig å virke uten forvarsel. Alt av varsellamper lyste, og det kom høyst ugunstige lyder ved forsøk på å trille bilen i sakte fart og bremse.

Bilen ble 'tauet' til BNH og de mente at bremsesystemet hadde sluttet å virke fordi det hadde vært for fuktig på gulvet ved pedalene/foran passasjersetet.
BNH hevdet det var pga alt snøfallet i Oslo i vinter, og at det var vår skyld for at vi ikke hadde tørket av oss bedre på beina. (Bilen står i garasje, har Nissan sine standard gummimatter, og vi har forsøkt holde den noelunde tørr innvendig blant annet ved å la den stå i garasjen med varmeapparat på en stund for å tørke ut fukt.) I følge BNH var det uansett ikke noe reklamasjonssak.

De satt bilen til tørking, som de ba oss betale rett under 5.000,- for, men da vi fikk tilbake bilen kjørte vi 6-700 meter til matvarebutikk, handlet og da vi kom ut igjen var lyste hele juletreet med feilmeldinger og bilen måtte på nytt hentes av Viking.
Nå har de funnet en eller annen kobling eller del som de mener er årsak.

Noen andre som har hatt lignende erfaring?

Virker det rimelig at bilens bremsesystem skal kunne slutte å fungere på grunn av fukt i området ved førerens bein, uten at det er en feilkonstruksjon/reklamasjonssak?


Setter pris på innspill som kan peke meg i retning av at magefølelsen vår på BNH's vurdering er riktig eller gal.

Fredrik
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA