Jeg har nå vært eier av en 2020 Polestar 2 Performance i halvannet år. Den har også de andre pakkene, så jeg tror den har det meste av utstyr som var mulig å få da den var ny.
Jeg liker en førersentrert bil, så for meg er det et pluss at føreren pakkes litt inn. Jeg er drøyt 1.80 høy, så P2 passer meg fint.
Når understellet strammes godt til, så stortrives jeg med å kjøre svinger, den tåler å bli presset. Jeg liker også godt hvor kjapt sånn som f.eks. traction control reagerer. Jeg kjører på full en pedals-kjøring året rundt, og er aldri redd for at bilen drar av veien av den grunn, selv på hålkeføre.
Men så til det jeg finner forbausende lite informasjon om: Så godt som all programvare i bilen er jo bare noe uferdig makkverk! Som en Volvo-forhandler sa til meg; Vi som har Polestar 2 er beta-testere for Volvo. Vi får alle feilene og så får Volvo den samme programvaren når feilene og problemene er rettet.
Programvaren føles veldig uferdig, og ny funksjonalitet klattes på i form av en app her og en app der.
Hvorfor man ikke kan skreddersy hva man vil se i displayet bak rattet, er en gåte for meg.
Appen er et eneste stort sorgens kapittel i seg selv! Den er treg, lite responsiv, og full av feil. Den er også svært fattig på funksjonalitet.
En dag for et par måneder siden virket ikke varmeaparatet i brennende kulde!
Så våknet det plutselig til liv igjen etter at jeg hadde låst og åpnet bilen igjen. Volvo-verksted fant ingen feil.
Ladetidsestimeringen er fullstendig på jordet nå på vinteren.
Både infotainmentsystemet og den andre(kommunikasjons-systemet?) trenger jevnlige restarter for å virke sånn noen lunde.
Jeg har slitt med at den ikke vil lade til 100% de gangene jeg vil det, og at den lader til 100% når jeg har satt den til 90. Den har også helt av seg selv valgt å lade til 100% etter å ha stått rolig på 90% noen timer.
Keyless har jeg gitt opp å få til å fungere.
Jeg måtte bytte dempere foran etter at de originale begynte å rakle ved ujevnheter i veien. De måtte også justere og smøre opp bakdemperne, da de begynte å gi en ganske irriterende knirkelyd.
Polestar kunderservice gjør ikke stort annet enn å be meg om å restarte.
Jeg har vondt for å tro at dette bare gjelder meg. Er det noe som har endret seg til det bedre for de bilene som kjøpes ny nå?
Får jeg samme programvaren som nye biler?
Polestar ser ut til å legge mye penger i merkevarebygging og det å kapre nye kunder, min mening er at de gjør forbløffende lite for å holde eksisterende kunder fornøyde.
Jeg tror ikke selv at jeg er en sur person, men P2 får lokket frem surheten i meg:)
Jeg liker en førersentrert bil, så for meg er det et pluss at føreren pakkes litt inn. Jeg er drøyt 1.80 høy, så P2 passer meg fint.
Når understellet strammes godt til, så stortrives jeg med å kjøre svinger, den tåler å bli presset. Jeg liker også godt hvor kjapt sånn som f.eks. traction control reagerer. Jeg kjører på full en pedals-kjøring året rundt, og er aldri redd for at bilen drar av veien av den grunn, selv på hålkeføre.
Men så til det jeg finner forbausende lite informasjon om: Så godt som all programvare i bilen er jo bare noe uferdig makkverk! Som en Volvo-forhandler sa til meg; Vi som har Polestar 2 er beta-testere for Volvo. Vi får alle feilene og så får Volvo den samme programvaren når feilene og problemene er rettet.
Programvaren føles veldig uferdig, og ny funksjonalitet klattes på i form av en app her og en app der.
Hvorfor man ikke kan skreddersy hva man vil se i displayet bak rattet, er en gåte for meg.
Appen er et eneste stort sorgens kapittel i seg selv! Den er treg, lite responsiv, og full av feil. Den er også svært fattig på funksjonalitet.
En dag for et par måneder siden virket ikke varmeaparatet i brennende kulde!
Så våknet det plutselig til liv igjen etter at jeg hadde låst og åpnet bilen igjen. Volvo-verksted fant ingen feil.
Ladetidsestimeringen er fullstendig på jordet nå på vinteren.
Både infotainmentsystemet og den andre(kommunikasjons-systemet?) trenger jevnlige restarter for å virke sånn noen lunde.
Jeg har slitt med at den ikke vil lade til 100% de gangene jeg vil det, og at den lader til 100% når jeg har satt den til 90. Den har også helt av seg selv valgt å lade til 100% etter å ha stått rolig på 90% noen timer.
Keyless har jeg gitt opp å få til å fungere.
Jeg måtte bytte dempere foran etter at de originale begynte å rakle ved ujevnheter i veien. De måtte også justere og smøre opp bakdemperne, da de begynte å gi en ganske irriterende knirkelyd.
Polestar kunderservice gjør ikke stort annet enn å be meg om å restarte.
Jeg har vondt for å tro at dette bare gjelder meg. Er det noe som har endret seg til det bedre for de bilene som kjøpes ny nå?
Får jeg samme programvaren som nye biler?
Polestar ser ut til å legge mye penger i merkevarebygging og det å kapre nye kunder, min mening er at de gjør forbløffende lite for å holde eksisterende kunder fornøyde.
Jeg tror ikke selv at jeg er en sur person, men P2 får lokket frem surheten i meg:)