Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Autowinder

Sider: [1] 2 3 ... 78
1
Model 3 / Sv: Ekstralys på TM3. Hot or not?
« på: Onsdag 24. Februar 2021, klokken 22:13 »
Kjører mye på bygda, men ikke behov for bedre lys.

Da kjører du seriøst for lite på plasser med mye vilttråkk. Ekstralys er en billig forsikring der jeg kjører. Ingen originale lys lyser bredt eller langt nok.
Du påstår.  Kjører mye på bygda i mørke våte kvelder uten hus og gatebelysning, men ikke alle trenger ekstralys på en TM3. Holder fatsgrenser eller litt over også. En god del rådyr og elg ja.

2
Model 3 / Sv: Ekstralys på TM3. Hot or not?
« på: Tirsdag 23. Februar 2021, klokken 22:51 »
Kjører mye på bygda, men ikke behov for bedre lys.

3
Model Y / Sv: Når bestilte du din TMY og når tror du at du får den?
« på: Fredag 19. Februar 2021, klokken 11:09 »
Fun fact: dersom jeg hadde kjøpt Tesla aksjer i stedet for forskuddsbetalingen på 15.000 kr for snart 2år siden, så hadde jeg sittet med 225.000 kr i hånda nå. Damn...

Burde vel solgt de aksjene da i uke 2/2021 og så putta dem i Bitcoin 😉

4
Model Y / Sv: Spekulering - når kommer den første kundebilen?
« på: Fredag 19. Februar 2021, klokken 08:36 »
En skal nok være skikkelig heldig for å få en bil tidlig i produksjonen. På den andre siden skulle en jo tro at kompetanseoverføring fra Shanghai er mulig, siden de har mye felles. Når for eksempel produksjonsparametrene for robotene der er fastslått kan de jo hentes ut og sendes og lastes inn i Berlin. Da er det å justere for avvik i toleransene og ulik produksjonslinje om robotene er identiske, så bør det i alle fall ikke settes opp fra scratch. Men jeg tenker høyt her siden jeg sitter i et it-konsern og ikke jobber med den siden av industriell produksjon 😉

6
Model 3 / Sv: Trekket i bagasjerommet - mangler det noe
« på: Tirsdag 29. Desember 2020, klokken 10:56 »
TM3 mars 2019 har trekk i hele sidelomma.

7
Model Y / Sv: Spekulering - når kommer den første kundebilen?
« på: Onsdag 16. Desember 2020, klokken 22:04 »
Får håpe det er bedre Kinastål nå enn de Volvo og MB kjøpte derfra på 80-tallet. Det ble det mye rust av. Eller at Tesla spesifiserer grade’n som skal brukes...

8
Model 3 / Sv: Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål
« på: Onsdag 16. Desember 2020, klokken 10:06 »
Det er en visuell «vippebryter» på skjermen under bilinnstillinger, for å slå av automatisk fjernlys. Du kan også skru det av for turen ved å trekke venstre (lysbryter)arm ved rattet mot deg. Skyver du den fra deg aktiveres det igjen.

9
Model Y / Sv: Takboks til Model Y
« på: Tirsdag 08. Desember 2020, klokken 20:38 »
Høyere takbøyler er jo en løsning som nevnt over men denne har kanskje fått litt vel mye møllers tran?
En med den løsningen kommer til å bli synlig i trafikken i alle fall… :’))

10
Model Y / Sv: TMY vs ID4
« på: Tirsdag 08. Desember 2020, klokken 20:29 »
Consumerreports har ikke helt kredibilitet hos meg. Jeg har følelsen av at det er mye penger fra ICE-produsenter som bytter hender til den organisasjonen.

11
Model Y / Sv: TMY vs ID4
« på: ſøndag 06. Desember 2020, klokken 15:34 »
Hvor finnes statistikk på Tesla-feil ut fra hvor bygget?

12
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: ſøndag 06. Desember 2020, klokken 15:28 »
Jeg fylte 47psi i +10ºC og kort etter var jeg på fjellet i -5ºC, da viste TPMS 44psi så det kan fort lønne seg å ha litt å gå på.

13
Model Y / Sv: Reservere eller la være
« på: Onsdag 25. November 2020, klokken 11:16 »
Men radaren burde vel ha sjangs til å plukke det opp ; Fremovervendt radar gir lang rekkevidde-visning av fjerntliggende objekter...160meter står det hos Tesla.
Regner med rådyret ikke kom gående i kjørefeltet. Radaren har ikke veldig bred vinkel fremover, og vil ikke oppdage noe som kommer brått inn fra siden. Vidvinkel kamera er det som kan håndtere slikt.
Nå har jeg jo ikke sett situasjonen, men om dyret er 10m forran bilen, så kunne Teslaen kanskje gjort et forsøk på å bremse litt, eller svingt unna? Edit; Men bilen traff ikke dyret, og det var derfor jeg fleipet med at bilen hadde stålkontroll. Vanskelig å klage på en kollisjon som ikke har skjedd. Men snart har vi FSDbeta og alt blir så meget bedre :)
Rådyret krysset veien fra venstre side mot høyre og må da ha passert radarens synsfelt underveis. Størrelsen var ca 25-30kg.

14
Model Y / Sv: Reservere eller la være
« på: ſøndag 22. November 2020, klokken 20:05 »
Gjenstår å se, når en må holde i rattet likevel, er det like greit å kjøre selv. Et rådyr som sprang rett over veien rett foran bilen på tur til fjellet oppdaget ikke FSD eller autobremssystemet i det hele tatt, og burde fint klart det. Det var under 10 meter unna. Nyvasket bil og klarvær og dagslys. Da lurer man på om det er verd det.
Dette viser jo bare hvor bra systemet virker. Det har jo stålkontroll.  ;)

Der er jeg uenig med deg, et dyr som krysser veien under 10 meter foran bilen i 80 km/t uten at bilen reagerer er ikke det jeg kaller stålkontroll.

15
Model Y / Sv: Reservere eller la være
« på: ſøndag 22. November 2020, klokken 12:43 »
Gjenstår å se, når en må holde i rattet likevel, er det like greit å kjøre selv. Et rådyr som sprang rett over veien rett foran bilen på tur til fjellet oppdaget ikke FSD eller autobremssystemet i det hele tatt, og burde fint klart det. Det var under 10 meter unna. Nyvasket bil og klarvær og dagslys. Da lurer man på om det er verd det.

Sider: [1] 2 3 ... 78