Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Galilee

#1
ID.4 / Sv: Prisene kraftig opp på ID4?
lørdag 30. januar 2021, klokken 20:00
Når bilen står til lading må man uansett åpne med nøkkelen for å få ut kabelen (er i alle fall slik på egolfen min). Tror det er helt greit uten keyless, men litt rart.
#2
ID.4 / Sv: Prisene kraftig opp på ID4?
fredag 29. januar 2021, klokken 17:30
Ser riktig ut.

Jeg la akkurat merke til at på Style og City så er dekk "optional" ;) ingen standardleveranse.
#3
ID.4 / Sv: Prisene kraftig opp på ID4?
fredag 29. januar 2021, klokken 11:34
Regnet akkurat bilen min (1.st) med utgangspunkt i en Life-variant, og da har jeg "spart" ca. 50.000 kr. I tillegg har Life noe mindre utstyr enn 1.st. Alt i alt fornøyd med at jeg hoppet på 1.st-variantene. Kommer sikkert kampanjer og slik da, men allikevel.
#4
ID.4 / Sv: Elektrisk bakluke på 1st standard?
tirsdag 05. januar 2021, klokken 09:49
Ser at man kan ettermontere elektrisk bakluke på Tiguan f.eks, så kan jo være at man kan ettermontere dersom man ønsker.
#5
ID.4 / Sv: Elektrisk bakluke på 1st standard?
lørdag 02. januar 2021, klokken 22:16
På videoen til han nederlenderen, som har en 1.st, så er det ikke lysstripe mellom frontlysene (inn mot logoen), slik som alle videoer viser. Så det er vel også en forskjell på standard og Max. For min del klarer jeg meg fint uten Matrix-lys, synes det er verre med keyless access og elektrisk bakluke.. .men men.
#6
ID.4 / Sv: Elektrisk bakluke på 1st standard?
lørdag 02. januar 2021, klokken 22:12
Ja prismessig er standard-pakka et utrolig godt kjøp, så jeg har bestilt. Men synd med et par ting. F.eks. variabelt bagasjeromsgulv. Skulle tro man kunne bestille det i ettertid da... Keyless access også, burde jo være mulig å bestille i etterkant.
#7
ID.4 / Sv: Elektrisk bakluke på 1st standard?
lørdag 02. januar 2021, klokken 21:59
Ok takk! Synd. Er en del å forsake med standard-varianten.
#8
ID.4 / Elektrisk bakluke på 1st standard?
lørdag 02. januar 2021, klokken 21:54
Jeg forstår at den ikke har sånn kick-åpning, men er den elektrisk? Noen sider sier det er standard, mens den tekniske beskrivelsen kun nevner dette på Max 
#9
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
tirsdag 11. juni 2019, klokken 21:23
Konseptbilen er vel bare 4-seters... blir spennende å se produksjonsvarianten. Interessant bil hvis den prises bra.
#10
Den eneste grunnen til å ikke velge Model Y, er dersom man trenger ny bil nå. Kan man vente til 2021 så er valget lett etter mitt syn.

-Vidar
#11
Model Y / Sv: Modell Y vs 3 hva gjelder størrelse
mandag 29. april 2019, klokken 20:41
Start på vill spekulasjon:

Hvis man ser nøye på bildet av Model Y fra siden, der man ser de tre seteradene fra siden. Så ser det for meg ut som at utformingen av ryggen i 2. seterad er annerledes enn i Model 3. Det ser ut som midt-ryggen (som jo kan legges ned individuelt) er bredere enn midt-ryggen i Model 3. Se forskjell på disse to:
Model 3:


Mot denne fra Model Y:
(se vedlegg nederst i denne posten, forsøkte å få det inn her men det gikk visst ikke)


Det er subtilt, men for meg så virker ryggen mer i samme bredde som puta i midten, mens på Model 3 så fremstår ryggen som smalere enn puta. Veldig tydelig her, om proporsjonene er riktige på bildet:
Model 3:


Så tok jeg bildet av Model Y fra bagasjerommet med alle seter nedslått: Og for meg ser det ut som fordelingen av de tre ryggene i 2. seterad er ca 37,5 %, 25 %, 37,5 % (kanskje til og mer ende noe mer på midten), i motsetning til en mer vanlig 60-40 fordeling der man slår ned midt-setet sammen med det ene av setene som på Model 3. Det skulle tilsi en 40-20-40 fordeling på Model 3.
Model Y:


Drar man den enda lengre så kan det igjen tyde på at ISO-fix festene er plassert lengre ut mot siden, og at midt-setet kanskje til og med kan legges ned uten å komme i konflikt med to barneseter på hver side. Ønskedrøm fra min side sikkert ;)

Bare for å forsette spekulasjonen litt til. Det sies at setene kan skyves i lengderetning. Ser man på puta så tror jeg kanskje de henger sammen, altså at man kan skyve hele raden men ikke individuelt. Helt OK løsning spør du meg om det blir slik.
På den andre siden ser man at beltespennene er plassert "stående", og den siden som har to, der er de plassert ved siden av hverandre stående. Dette kan for så vidt indikere at seteputene kan skyves hver for seg, så kanskje seteputene er delte allikevel. Hehe :)
#12
Model Y / Sv: Modell Y vs 3 hva gjelder størrelse
mandag 29. april 2019, klokken 15:51
Model 3 er jo en relativt lang bil sammenlignet med f.eks en golf eller noe slikt. Jeg synes det virker som avstanden mellom baksetet og forsetet er god og større enn f.eks. i en golf. I tillegg vil man "trenge" mindre plass både foran og bak i lengderetning dersom setene er høyere og man sitter mer ned enn bortover med beina :)

Min største bekymring som trebarnsfar er bredden i baksetet. De aller fleste biler er ikke noe bredere enn Model 3, men det blir fort trangt i midt-setet, i alle fall om man trenger ett eller to barneseter i baksetet.
#13
Model Y / Sv: Modell Y vs 3 hva gjelder størrelse
søndag 28. april 2019, klokken 08:29
Man vet jo ikke helt hvor stor den er inni, bortsett fra at setene er hevet og det er høyere under taket. Dvs fra setet til taket er det kanskje ikke sikkert forskjellen blir så stor, men man sitter høyere og får en annen vinkel på bena/kroppen. Bredde er nok ganske likt og lengde har man spekulert i om er litt lengre.

Så vidt jeg har forstått så kan man skyve 2. seterad i lengderetning, slik at man kan gjøre bagasjerommet noe større og dermed trangere ved bena. Jeg tipper at maks størrelse mellom seterad 1 og 2 er som på Model 3, og at man bare kan gjøre den mindre... men vi får nå se :)

For min del skulle jeg gjerne sett at bilen var noen cm lengre og bredere og at man fikk det igjen i baksetet, men jeg har ikke noe tro på det.

Seteryggene i baksetet kan slåes ned individuelt, så jeg håper det er mer adskilte tre bakseter enn i Model 3.

Det sies at interiøret i forsetene er helt identisk.

Dersom du kan leve med størrelse og utforming av forsetene i Model 3 (selvfølgelig kan du det, det både ser og oppleves strålende etter mitt syn), og kan leve med størrelsen i baksetet - så ville jeg definitivt kjøpt Model Y. Er du avhengig av større plass i baksetene så er det en gambling på det nåværende tidspunkt. Dvs. det er ikke store gamblingen da ettersom man kan avbestille og få tilbake pengene :)
#14
Model Y / Sv: Da har prisen gått opp på Y også...
onsdag 17. april 2019, klokken 12:58
Jeg holder også øye med det. Har ikke bestilt AP, men kommer til å endre bestillingen dersom prisen går ned på AP eller grunnprisen inkluderer det... spørs litt hva totalprisen blir.
#15
Model Y / Nå kan man endre bestillingen
fredag 05. april 2019, klokken 08:12
La merke til at man nå kan endre bestillingen sin. Men da trer de nye prisene inn da :/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA