Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Joachim@sancon.no

Sider: [1] 2 3 ... 29
1
Model S / Sv: tesla s modell 2014,bilen rykker.
« på: mandag 21. oktober 2019, klokken 19:50 »
Bilen har begynt å rykke/ fuske samtidig som det blinker på antispinnlampen, men uten at jeg kjører slik at jeg skulle spinne.Ganske ofte,er det noen andre som har dette?

Jeg hadde en gammel vw en gang hvor bilen rykket og hoppet mye når det var fuktig ute, samtidig som ABS lampen blinket. På den var det en ABS sensor som var gåen/dårlig kontakt. Kostet ett par lapper inkl jobb.

Så kanskje det er noe lignende? Bilene er jo ikke sammenlignbare, men symptomene ligner.

2
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:09 »
Det var I midten av august. Sommerdekk selvsagt. Tror det var 19 toms.

Forbruket viser vel hvor mye bedre Raven modellene er på forbruk.

3
Sitat
Bil til over millionen, med superbilytelser, og på de fire kontaktpunktene du har mot veien, så vil du sette på Kina-dekk.  ::)

Ja, derfor jeg spør etter erfaringer :-)

Jeg hadde Nereus på min 18 Model S. Beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt. Har lagt på Firemax på Mazda’en nå, og skal ha samme på kangoo’en.

Ofte Blir opplevelsen av å gå fra gamle utstille premium dekk til nye rimelige dekk stor. Trenger nødvendigvis ikke være at de nye er veldig bra, kanskje de gamle var skikkelig dårlig. Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd. :)

4
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: søndag 13. oktober 2019, klokken 11:33 »
Fine ord om modelS (Raven) :)
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-s-long-range-2019-oppgradering/3423852176.html

Selv hadde jeg en test tur på ca 6 mil med en Raven P med særdeles lavt forbruk. Nå var del vel ca 20 grader i luften Og tørre og fine veier. Samt at jeg kjørte på AP i 80-90 sone fra trondheim til Stjørdal og retur.

Under test turen ble det foretatt 2 stk launch fra 0 til 100ish og etter ca 1 mil resette jeg trip for å se forbruk på normal langkjøring. Resultatet ble 132wh/km. Absolutt en stor forbedring. P modellen har vel også litt høyere forbruk enn LR. Mektig imponert.

0-100 på P modellen er på grensa til fysisk vondt..


5
Model S / Sv: 280 km med en P90D....!?
« på: onsdag 25. september 2019, klokken 19:04 »
Parkerer du også på egen tomt, kan den vært greit å merke hjemme som favorite og ekskludere den i sentre mode. Sentrum mode tok på min gamle x100d bortimot 3kw på en natt. .

6
Model S / Sv: 280 km med en P90D....!?
« på: onsdag 25. september 2019, klokken 18:18 »
Ser at du har ganske høyt forbruk siden sist lading og basert på det høye forbruket tipper jeg at ditt kjøremønster kanskje består av mange turer hvor du kanskje starter med kaldt batteri.

Selv var jeg i samme situasjon i fjor høst. Korte turer med mye forvarme og automatisk varming av batteri. Om du gjør et forsøk med å slå på range mode og har den på hele tiden så slipper du å bruke masse strøm på å varme batteriet slik at du får regen. Ulempen er at du kanskje må bruke bremsene litt mer, men det skader kanskje ikke.. forsøk det over noen dager og se om det gjør forskjell på forbruket. Hadde stor effekt for meg.

Ellers vil jeg vel anbefale at du lader mellom 40-70% i det daglige. Da holder batteriet seg bedre over tid.


7
Model S / Sv: FSD vs. Autopilot
« på: fredag 20. september 2019, klokken 07:49 »
FSD inkluderer også auto filskifte (aktiveres med retningsviser), og en del NOA-funksjoner som avkjøring fra motorveg, filvalg osv er også i funksjon på noen norske veier. Der dette ikke virker gir bilen deg beskjed når du må ta over fordi NOA ikke lenger styrer showet.

Personlig synest jeg at fjerning av auto filskifte fra laveste autopilot pakke slik det ble etter endringene i April er helt tragisk. Kjører du på firefelt vei i Norge med AP så er det ganske vanlig at man skifter felt av og til. Og da måtte slå av og på AP virker ihvertfall for meg som et stort steg tilbake.

NOA fungerte for meg svært dårlig og ikke jeg valgte derfor å ikke ta ut den nye Raven Model S jeg hadde bestilt. Og betale 50 lapper ekstra for filskifte ble litt drøyt.

Nå ligger det videoer ute av hva V10 klarer med FSD i USA som er svært imponerende. Men det spørs om vi i Europa får samme funksjonalitet. Gjør vi det, er det stor mulighet for at jeg hopper på en ny Model S med FSD igjen.

En inventory Model  S 75d med EAP og ble av Tesla solgt i juni for 595.000. Og betale 850.000 for innstegs modellen med FSD nå blir litt for mye opp i pris synest jeg.

8
Model S / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« på: søndag 08. september 2019, klokken 09:32 »
Kosta 40k for EAP i sin tid og..

Har tidligere hatt 2 stk Models S. Første en 15 Model 85d, så en 18 Model 75d. De bilene med AP kostet hhv 640 og 702. Begge var entre lever med skinn og normalt utstyr. Så å betale 850 for «samme» bilen i 2019 synest jeg ble for drøyt. Greit nok at det er mye nytt med ny motor og et større batteri.

På tide at de relanserer en SR Model av S. M3 er ikke et alternativ pga mindre plass.


9
Model S / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« på: torsdag 05. september 2019, klokken 22:27 »
Kansellerte selv min S LR da jeg fant ut at filskifte ikke var del av AP. Hadde EAP på min gamle X og ikke aktuelt å kjøpe ny bil med mindre funksjonalitet en min gamle. Å betale 50 lapper for FSD er pt helt uaktuelt.

Og med de begrensninger EU legger på nye funksjoner så kan det bli lenge til vi får FSD som musken har lovet.

10
Model S / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« på: torsdag 05. september 2019, klokken 09:14 »
Noen som vet om AP1 også har fått fantom bremsinger nå? Husker jeg var veldig fornøyd med min 85d når jeg hadde den.

11
Tesla SW og AP / Sv: Filbytte ved hjelp blinklys og AP borte?
« på: fredag 23. august 2019, klokken 18:49 »
Men har du AP eller EAP?

Har du NOA har du EAP.

12
Tesla SW og AP / Sv: Filbytte ved hjelp blinklys og AP borte?
« på: onsdag 21. august 2019, klokken 08:53 »
Mente selvfølgelig at den er en del av FSD nå. Har endret i posten over nå.

13
Tesla SW og AP / Sv: Filbytte ved hjelp blinklys og AP borte?
« på: onsdag 21. august 2019, klokken 07:14 »
Var å prøvde en ny Model S LR Performance i går og kjørte en del på AP. Forsøkte flere ganger å foreta filbytte ved hjelp av blinklyset med den ville ikke.

Er det slik å forstå at denne funksjonen er en del av FSD nå? Og ikke en del av standard AP?

Merket også at bilen ved overgang fra to til ett felt la seg helt over til venstre side selv om jeg lå i høyre felt. Merkbar stor forskjell fra min gamle X100 med EAP. Bilen hadde forresten 28.3 software.

Har sjekket litt på det store Internett nå, og det kan se ut til at autolane Change forsvant med EAP i Mars og er nå en del av FSD ihvertfall på Model S.

For min del ble Auto Lane change brukt mye når jeg var ute å kjørte på mine tidligere biler, så tanken på å få en bil med mindre funksjonalitet til høyere pris er ikke spesielt fristende. Å betale 50 laken for FSD virker litt galskap i dag.

Får gå litt i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre ang bestillingen jeg har inne...

14
Tesla SW og AP / Filbytte ved hjelp blinklys og AP borte?
« på: tirsdag 20. august 2019, klokken 07:31 »
Var å prøvde en ny Model S LR Performance i går og kjørte en del på AP. Forsøkte flere ganger å foreta filbytte ved hjelp av blinklyset med den ville ikke.

Er det slik å forstå at denne funksjonen er en del av FSD nå? Og ikke en del av standard AP?

Merket også at bilen ved overgang fra to til ett felt la seg helt over til venstre side selv om jeg lå i høyre felt. Merkbar stor forskjell fra min gamle X100 med EAP. Bilen hadde forresten 28.3 software.

15
Model S / Sv: Gratis superlading for S og X
« på: mandag 19. august 2019, klokken 22:27 »
Fikk også oppdatert order agreement i dag. Så da ser det ut til å gå riktig vei. :)

Sider: [1] 2 3 ... 29