Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Achilles

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Homelink kompatibilitet - versjon?
søndag 09. oktober 2016, klokken 11:59
Er det noen som vet hvilken Homelink-versjon som er i bilen?
#2
Model S 2013 - 2022 / Homelink kompatibilitet - versjon?
søndag 09. oktober 2016, klokken 11:08
Jeg skal kjøpe nye garasjeåpnere. Har 2016 TMS 90D. Fikk beskjed om at åpnerne er kompatible med Homelink, men selger mente/trodde jeg trengte Homelink versjon 8.0 eller nyere...  ???  Er jeg avhengig av en bestemt Homelink software versjon i Tesla´n, eller bør dette fungere uansett? Hvilken versjon sitter evt i bilen?  ::)
(Åpnerne er med rolling code, men det er vel ganske vanlig...?)
 
#3
Lading av Tesla / Tesla Wall connector 400v
mandag 27. juni 2016, klokken 23:29
Hei!

Mulig dette er et elementært spm... Jeg har en Tesla og en E-golf og har tilgang til 400v og vil koble til en Wall connector fra Tesla. Jeg trenger bare én ladestasjon. Kan jeg bruke denne til begge bilene om hverandre, eller må jeg endre innstillingen hver gang  slik at E-golfen får 16 230Vog Teslaen får 16x3 400V (11kW)???
#4
Lading av Tesla / Sv: Treg hastighet Supercharger - feil på bil?
torsdag 07. april 2016, klokken 18:04
Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. april 2016, klokken 18:56
Du får lade fullt om natta slik at du har med deg mest mulig når du starter. Det hjelper i det minste litt. Samsvarer med min ene lading på sc med P90D forresten. Fikk 68kW på 50%. Min 2013 P85 med over 100k på telleren får 73, og 85D'en får 83-84 ved samme soc. Sistnevnte lå forresten på 118kW til den passerte 25%, og var passert 35% når den falt under 100kW.

Mon tro om det er begrensninger i kjemi som gjør dette på 90' ene, eller om det kan forventes justeringer i software etterhver?

Hva opplever andre 90D eiere???
#5
Lading av Tesla / Sv: Treg hastighet Supercharger - feil på bil?
onsdag 06. april 2016, klokken 17:56
Sitat fra: Jejl på onsdag 06. april 2016, klokken 10:50
Har du hatt på range mode?

Nei, har ikke hatt på Range Mode.

Hvis dette er hva man kan forvente av 90D blir sommerens Europatur ikke like smooth som planlagt  :-[
#6
Lading av Tesla / Treg hastighet Supercharger - feil på bil?
tirsdag 05. april 2016, klokken 21:01
Hei!

Jeg er lykkelig eier av en ny 90D  :) Har forsøkt 3 ganger på Supercharger med temp 8-10 grader, < 50% status batteri, varmt batteri og ingen andre ladene biler. Har da kun fått 60-70 kW!

Jeg har tidligere hatt 85D og fikk da som regel 90-110kW i tilsvarende situasjoner. Finner dette veldig underlig. Tenkte å kontakte Tesla ved neste lading slik at de kan logge data, men ville høre om andre har hatt tilsvarende opplevelse? Evt forslag til feil?
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny bil - gammel software...
torsdag 24. mars 2016, klokken 21:37
Ja, det synes jeg også. Bemerket det selvsagt under overleveringen, men ble fortalt at det skulle ordne seg kjapt... Hvis ikke det er på plass i morgen ringer jeg Tesla =)
#8
Model S 2013 - 2022 / Ny bil - gammel software...
torsdag 24. mars 2016, klokken 21:19
Hentet ny 90D i går. Software v7.0
Må jeg vente til neste oppdatering før jeg blir oppdatert til dagens? Ble ørlittegrann skuffet over å ikke få Spotify, Summon etc....
#9
Hentet 90D i går. Fikk da vite at de ventet enda en ny prisøkning... =)
#10
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 14. mars 2016, klokken 21:48
Jeg fikk hyggelig telefon i dag - Tesla'n er på vei til Kr.sand og jeg får bil før påske (23/3) !! ;D
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Matt abachi eller karbon?
torsdag 04. februar 2016, klokken 18:21
Fint å se at det er mye meninger her =)

Jeg syntes dette kanskje var det vanskeligste valget i bilen, da både matt abachi og karbon har sine "styrker og svakheter" utsenemessig og jeg åpenbart kunne levd godt med begge valgene.

Største nedside slik jeg ser det er at Karbon kan fremstå harry og matt abachi har litt gammelmann over seg. Begge er uansett veldig stilige =)

Med rød bil, beige seter og svart alcantare i tak ble det under tvil KARBON. Får bilen i slutten av mars og gleder meg stort!
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Matt abachi eller karbon?
tirsdag 29. desember 2015, klokken 15:28
Ja, har vært på Tesla. De hadde kun prøver og ikke bil med de ønskede kombinasjonene, så det var derfor jeg trengte litt tilbakemelding også her... =)
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Matt abachi eller karbon?
tirsdag 29. desember 2015, klokken 10:54
Takk for respons.
Kona tvilte seg til matt abachi før jeg spurte, så når flere andre også mener at dette er en OK kombo blir det nok det. (Hun har jo uansett veto, men lettere for meg at flere synes at dette funker =)
#14
Model S 2013 - 2022 / Matt abachi eller karbon?
mandag 28. desember 2015, klokken 20:51
Hei!

Jeg har lagt inn bestilling på 90D  ;D Skal ha beige skinnseter og svart alcantara i  tak (med panoramatak). Det store spørsmålet er da om jeg skal gå for matt abachi eller karbon??? Jeg vet at dette har vært diskutert også tidligere og at dette åpenbart er subjektivt... men vil gjerne ha innspill hvis noen har vurdert tilsvarende kombinasjon og evt erfaringer???

takk takk
#15
Hei!

Jeg har NG-seter på min 85D (3 mnd gammel) og har også regaert på hvor dårlig skinnet på sidestøttende tar seg ut. Har klaget til Tesla, da jeg i utgangspunktet synes dette er helt uakseptabelt på en ny bil. Var virklig vanskelig å komme igjennom og de oppførte seg overhode ikke som representanter fra et Premium-merke.

De viste meg så en ny ubrukt 90D hvor skinnet i sidestøttende var dårlig som på min bil. Dette er jo selvsagt en imbasil argumentasjonsmåte, da det overhode ikke hjelper meg at andre nye biler er like ille =) Jeg er i utgangspunktet virkelig en Tesla-fan, men her har de skuffet meg. Ser ikke helt hvordan jeg skal komme videre uten å trekke inn jus.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA