Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Niff123

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lukt av ‘kattepiss’
fredag 01. mai 2020, klokken 22:36
Med ac-rens, nytt filter og permanent bruk av AC (snøkrystallknappen) er lukta borte.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lukt av ‘kattepiss’
fredag 03. april 2020, klokken 11:25
Takk for godt tips. Har nå prøvd ulike innstillinger og bruk.
Lukten kommer umiddelbart en kort tid fra ventilasjonsanlegget, men øker ikke når aircondition slåes på. Forvarming skaper ikke lukt. Enhver lukt forsvinner etter kort tid.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Lukt av ‘kattepiss’
fredag 03. april 2020, klokken 07:51
Ved oppstart kommer det lukt som minner om kattepiss. Er flere utsatt for dette? Det har ikke vært katt i bil eller garasje. Forsvinner etter å ha kjørt en kort tid. VW Caddy hadde luktproblemer for noen år siden. Da var det fukt i matter. Kan lukten skapes ved forvarming? Gjelder 2019-modellen og ikke 2015-modellen.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: El, bensin eller begge deler?
torsdag 06. februar 2020, klokken 19:25
Hei
Ingen spørsmål om elbil/hybrid er 'dumme'. Vi må alle erfare, lese og prøve. Mitt råd (har både en PHEV 2015 og en 2019-modell i familien) er følgende:
- lad elektrisk hjemme eller på jobb så mye du kan. Lad ikke på dyre ladestasjoner.
- på 2019-modellen fremtvinger du elbruk og kjører rent elektrisk så mye du kan (strøm er billigere enn bensin) dvs. til batteriet er 'tomt'. Deretter går bilen automatisk over til blandet drift.
- under slik kjøring lades det noe automatisk. Bruk f.eks. B3 som standard. Da lades det noe ekstra hver gang du letter på gasspedalen.
- bruk bare charge/save hvis du føler at du bør skaffe deg noe ekstra el i reserve (kan være hvis du skal opp på fjellet med kraftig stigning og har mye lass og en kort tid vil bruke både bensin- og strømkreftene samtidig, eller du vil ha noe strøm til senere å forvarme bilen uten å være på et ladested).

Tvinge elkjøring skjer ved to trykk på startknappen, så ett trykk på elknappen og deretter start på vanlig måte. Da vil du se det står EV på skjermen, og du kjører el så lenge som mulig dvs. 35-50 km avhengig av temperatur, fart osv. Deretter går bilen automatisk til blandet drift.

Husk også bruke forvarmerappen. Å sette seg i varm bil en kald dag er topp.
#5
XC40-EV / Sv: Xc40 - oversikt over farger
søndag 26. januar 2020, klokken 16:25
Hvordan får vi lagt inn fargevalget?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Ny Remote Ctrl - påminnelse
søndag 19. januar 2020, klokken 12:15
Husk at det nå er separat innstilling for tidspunkt for lading og oppvarming. Overser du det, kan du - som meg - oppleve å stille lading begrenset til 30 minutter når du egentlig skal ha oppvarming av bilen. Charge og Climate er de to alternativene. Slå av Charge så er det omtrent som før.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Nyttige tips
onsdag 09. oktober 2019, klokken 16:37
Minner om disse:
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bruke handsfree
onsdag 09. oktober 2019, klokken 16:12
Tiltrer phevera. Litt styr å få koblet alt opp, men deretter virker det smertefritt. Du kan da trykke på taleknappen på rattet og ut i lufta oppgi navn du har forhåndsprogrammert og kontakt etableres. Alternativt til dette kan du koble inn mobilen i usb-porten, bruke AppleCarplay og ringe dine mobilkontakter ved å trykke på skjermen.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Startbatteriet
fredag 30. august 2019, klokken 12:42
Fant i instruksjonsboka at hjelpebatteriet lades når 'klar' lyser eller når hovedbatteriet lades. Det tilsier at wifi ikke er avgjørende.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Startbatteriet
fredag 30. august 2019, klokken 08:27
Hvordan lades startbatteriet? Jeg ønsker svar fra en som vet dette, og ikke spekulasjoner og ulike teorier - for det er jeg selv god på.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019-modell rekkevidde?
tirsdag 18. juni 2019, klokken 14:01
45+4 km lyder bra.
Glem gjettometeret. Du gjetter bedre selv med litt erfaring. Jeg har i 4 år ladet opp fullt og ofte kjørte batteriet 'tomt' og fortsatt går 2015-modellen like langt på strøm som opprinnelig. 2019-modellen går noen km lenger - og det skal den jo på grunn av litt større batterikapasitet.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019-modell rekkevidde?
lørdag 15. juni 2019, klokken 15:32
Enig med John.
På vanlig landevei med pen bruk av gasspedalen kommer du en god del lenger enn hva som ble vist. Kjører du aktivt på motorvei er tallet realistisk. Min erfaring er at B3 som regenerering er mest effektivt for å oppnå distanse. Luftmotstand betyr også som kjent mye for distansen.
Eier av PHEV 2015 og 2019.
#13
EQC / Sv: Tekniske data for EQC
søndag 12. mai 2019, klokken 08:11
Burde ikke Mercedes enkelt kunne avklare dette en gang for alle?
#14
EQC / Sv: Tekniske data for EQC
lørdag 11. mai 2019, klokken 20:09
Ad 80 kWh brutto eller netto fremgår følgende av tekniske spesifikasjoner i prislista: Batterikapasitet kWt 80 (netto).
#15
i-Pace / Bør jeg kjøpe i-Pace eller vente?
torsdag 11. april 2019, klokken 13:32
Nå har mange av dere i-Paceeiere relativt 'lang' erfaring med bilen. Ærlig vurdert: ville dere kjøpt bilen i dag eller ventet til høsten neste år på f.eks. Volvo XC40 el. eller Audi Q4e?
Skepsis:
1. kvalitet og holdbarhet
2. ingen erfaring med elbil fra før hos Jaguar
3. begrenset forhandlernett. Holder de mål og yter service?
4. bredden - 214 cm med speil er 20 cm mer enn min ladbare hybrid
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA