Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joggamann

#1
Mach-e / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
mandag 18. november 2019, klokken 09:26
Har reservasjon på Model Y med full spekk uten AWD til 476K - Tilsvarende hos Ford blir 513K.

Mtp hvor liten bilen er så blir det ikke Ford denne gang heller...
#2
ID.3 / Sv: Priser ID.3
torsdag 31. oktober 2019, klokken 22:38
Sitat fra: Spajderman på torsdag 31. oktober 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Joggamann på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:52
Prøvde å leite litt, men kan en velge de ulike utstyrspakkene på 1st modellen? Vil jo svært gjerne ha ryggekamera og beste seter?

Kun Plus og Max som er "tilvalg" på ID3 1ST. For å få ryggekamera må du opp på Plus, beste seter (som forøvrig har massasje!) må du opp på Max for å få. Prisene er ikke helt klare enda, men det spekuleres i 40-50.000 pr. steg, slik at max ender antageligvis på 410-430.000.

Takk!
Så det var åpent for reservering igjen så reserverte en, men var redd jeg ikke kunne velge andre utstyrspakker og derfor måtte avbestille.
#3
ID.3 / Sv: Priser ID.3
torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:52
Prøvde å leite litt, men kan en velge de ulike utstyrspakkene på 1st modellen? Vil jo svært gjerne ha ryggekamera og beste seter?
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 60kW kan bestilles nå!
fredag 08. mars 2019, klokken 20:46
Når folk sier A, men ikke B......

Enten en som lurer seg selv til å tro han gjør en god avtale eller så lurer forhandler trill rundt.

Kom med informasjon din slabbedask  :police: :+1:
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
fredag 01. mars 2019, klokken 09:43
Hei,

Ja, hadde bilen på til Jørpeland, som er ca 15 min og deler av strekket over til Stavanger igjen fra tau. Så snitt fart og kjøretid lyver litt.

Vil nok tro jeg kunne kjørt 25 mil, da hadde den nok vært rimelig tom  :+1:
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
torsdag 28. februar 2019, klokken 19:10
Hei,

Da var det dags for langtur ifb jobb, legger ved litt info og bilder under:

Startet hjemmefra med 100% og forvarmet i 20 min på 21 grader i kupetemp.
Har følgt fartsgrensen + 10km ekstra for å kompensere for en del misvisning per speedometer.
Været var tørft og fine veier, startet med 2 grader og opp i 7 grader og sol - Litt vind.

Turen gikk fra Sandnes, Jørpeland, Tau, sørskår, retur Jørpeland, retur tau og ferje over til Stavanger. Videre til Finnøy og retur Sandnes. Sistnevnte strekke har 3 ganske heftige undersjøiske tunneler som suger en god del strøm.

Alt i alt, meget fornøyd, trodde jeg måtte lade 5-10 min for å være sikker, men leafspy er gull å ha :)
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Vindusviskerne
søndag 17. februar 2019, klokken 14:15
Jeg har den på 'nest mest følsom' innstilling og må ofte kjøre den manuelt en gang da den ikke tar nok. Tar jeg den på mest følsom går den helt bananas.
#8
Kia Niro EV / Sv: Ny SMS 11.02
onsdag 13. februar 2019, klokken 09:14
Sitat fra: lirekassa på tirsdag 12. februar 2019, klokken 23:03
Sitat fra: Joggamann på tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:37
Ut ifra meldingen tolker jeg det som om app kan koste penger - Tror Kia må ta seg en pære her hvis der skjer.

Synes du det er så rart at det kommer et lite tillegg for den funksjonen? Abonnementsordning f. eks.

Ja, det synes jeg er rart med tanke på prisleiet de har lagt seg på fra før.
#9
Kia Niro EV / Sv: Ny SMS 11.02
tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:37
Ut ifra meldingen tolker jeg det som om app kan koste penger - Tror Kia må ta seg en pære her hvis der skjer.
#10
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:44
Her er min 2012 import  :+1:
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Skru av filskiftevarsel?
søndag 03. februar 2019, klokken 14:08
Innstillinger i menyen og så førersystemer eller hva den heter. Så tar du av lane warning og evt lane prevention
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
fredag 25. januar 2019, klokken 19:16
Sitat fra: Øystein K på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:55
Det viser ikke farten dubhar kjørt i. KRS - Grimstad er 100 sone. Kjørte du begge veier med autopilot? Hva satt du farten på? GPS fart, ikke speedomete, da det viser en god del feil.

Regner med du ikke ladet når du var på møtene?

Beklager!
Lå i 85 på speedometer, så 77 ish på gps? Propilot hele veien uten noe lading.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pære i taklys - hvilken type?
fredag 25. januar 2019, klokken 19:13
Kjøpte 2 poser med alle slags typer LED interiør pærer på eBay til 30 kr.

Har bytta alle lys i kupé, samt bagasjerom og skiltlys med disse.

Go fetch
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 22. januar 2019, klokken 19:42
Bombarderer denne tråden igjen med litt kjøredata fra dagens kjøretur:

- Fulladet bil og forvarmet 15 min med kabel satt til 25c
- 2 Personer i bilen
- Rundt 3 minus grader og mye snø i veibanen
- Kjørte med Heat, 21c og viftenivå 1 på 80% av turen (resten uten) samt vekselvis varme i ratt og seter

Nå finner jeg ikke høydemeter i google maps (tips?), men turen har gått fra KRS sentrum til Grimstad, retur KRS på 2 møter og tur/retur Birkeland. Her er det gode bakker og tuneller, så føler jeg har fått testet bilen en god del.
Med disse tallene kunne jeg klart 20 mil uten å vært helt fanatisk på slutten tenker jeg  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA