Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OlaM

#1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
I dag kl. 08:09
Veldig god nyhet! Jeg er positivt overrasket.
#2
Model 3 / Sv: 580 vs 614 modellene
I går kl. 21:57
Sitat fra: filtvet på I går kl. 19:45Jeg har 614, men mener den viste 580 km ved 100% når den var ny.


614 i markedsføringen er WLTP, mens 580 på skjermen er EPA. Eller 560-noe er det vel.
#3
Tesla / Sv: Tesla aksjer
I går kl. 21:48
Sitat fra: emurof på I går kl. 17:43
Sitat fra: OlaM på mandag 22. april 2024, klokken 22:53
Sitat fra: emurof på mandag 22. april 2024, klokken 21:39
Sitat fra: OlaM på mandag 22. april 2024, klokken 13:11Robotaxi er et luftslott. Men det er disse luftslottene som priser aksjen til 34x P/E. Uten Elon og uten "den draumen me ber på" så er det bare en vanlig bilprodusent, og de er ikke verdt så altfor mye. Ford har 11x. Ned to tredjedeler i pris vil tilsvare den lille toppen før pandemien (da med en helt annen E under brøkstreken naturligvis). Det kan være fornuftig.
Ja, og fabrikken i Kina ville aldri bli bygget, Model Y var bare en bløff og ingen kom til å kjøpe den uansett siden den bare var en oppblåst Model 3, Tesla ville aldri i verden klare å tjene penger, det var fysisk umulig å lage en halv millioner biler innen 2020, Tesla konkurs hvert øyeblikk nå i mange år, osv.

Du er veldig sikker i din sak, og det til tross for fremskrittene FSD har gjort på ganske kort tid etter at v12 kom ut.

Og selv uten FSD og robotaxi så er Tesla ikke bare en vanlig bilprodusent nei. Du glemmer at de også har andre produkter og tjenester.

Luftslott fylt med stråmenn.  :laugh:

Ja, luftslott og stråmenn som Model 3, Y, Cybertruck, fabrikk i Kina, med mer. Bare luftslott og stråmenn i Tesla!

"Stråmann" viser til at du argumenterer mot meninger jeg ikke har. Ingenting å si på Model 3, Y, Kina osv, men det er ikke noe next level greier som lover vekst. Det er normal level bilfabrikk-greier hvis nyhetsverdi og vekstpotensial ligger i fortiden og ikke kan forklare vekstprising av aksjen.
#4
Model 3 / Sv: Bil til verksted
I går kl. 07:23
Jeg gir kortet uten å ha valet mode.
#5
Stor oppdatering. Skru av frontmotor, styr passasjersete og makroer - opp til tre funksjoner på samme klikk.


https://www.youtube.com/watch?v=RU6LvhEN6m0
#6
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 22. april 2024, klokken 22:53
Sitat fra: emurof på mandag 22. april 2024, klokken 21:39
Sitat fra: OlaM på mandag 22. april 2024, klokken 13:11Robotaxi er et luftslott. Men det er disse luftslottene som priser aksjen til 34x P/E. Uten Elon og uten "den draumen me ber på" så er det bare en vanlig bilprodusent, og de er ikke verdt så altfor mye. Ford har 11x. Ned to tredjedeler i pris vil tilsvare den lille toppen før pandemien (da med en helt annen E under brøkstreken naturligvis). Det kan være fornuftig.
Ja, og fabrikken i Kina ville aldri bli bygget, Model Y var bare en bløff og ingen kom til å kjøpe den uansett siden den bare var en oppblåst Model 3, Tesla ville aldri i verden klare å tjene penger, det var fysisk umulig å lage en halv millioner biler innen 2020, Tesla konkurs hvert øyeblikk nå i mange år, osv.

Du er veldig sikker i din sak, og det til tross for fremskrittene FSD har gjort på ganske kort tid etter at v12 kom ut.

Og selv uten FSD og robotaxi så er Tesla ikke bare en vanlig bilprodusent nei. Du glemmer at de også har andre produkter og tjenester.

Luftslott fylt med stråmenn.  :laugh:
#7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 22. april 2024, klokken 13:11
Robotaxi er et luftslott. Men det er disse luftslottene som priser aksjen til 34x P/E. Uten Elon og uten "den draumen me ber på" så er det bare en vanlig bilprodusent, og de er ikke verdt så altfor mye. Ford har 11x. Ned to tredjedeler i pris vil tilsvare den lille toppen før pandemien (da med en helt annen E under brøkstreken naturligvis). Det kan være fornuftig.
#8
Model 3 / Sv: Førstegangseier av Tesla og El-bil.
fredag 19. april 2024, klokken 09:39
Høres normalt ut. Hvis du kjører lengre turer går nok snittet ned, da blir den første oppvarmingen av kupéen "nedbetalt" over flere km. Vice versa på småkjøring. Du vil nok få penere tall nå som varmen kommer.
#9
Model 3 / Sv: Spare penger på vedlikehold på elbil?
fredag 19. april 2024, klokken 08:52
0 kr brukt så langt altså.

Jeg har brukt mer enn 0 kr, smørefett til bremsene bl.a. Men har hatt null* problemer. Og vi fikk bil ca samtidig.

* Har kontaktet kundeservice to ganger. Ene gangen pga speil ikke gikk skikkelig i posisjon, det fikset seg selv etter oppdatering. En annen gang gikk alarmen av seg selv hele tiden. Det var en flue...
#10
Tesla SW og AP / Sv: Nyheter våren 2024
fredag 19. april 2024, klokken 08:42
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2024, klokken 19:19Var litt snacks der, likte spesielt gjennomsnittsmålingen for fotobokser

Herlig å få et tydelig "bobilbudsjett" til sommeren!
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
onsdag 03. april 2024, klokken 16:18
Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. april 2024, klokken 15:11
Sitat fra: OlaM på onsdag 03. april 2024, klokken 13:13
Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. april 2024, klokken 13:08Er alle funksjoner som kommer over OTA uten forhåndskunngjøringer en gratis gave fra Tesla som de egentlig skulle ha tatt betalt for?

Hvem har påstått det? Stian Stråmann?
Neppe, men kanskje lese det én gang til? Står da vitterlig et "?" i slutten på setningen. Vanskelig å vri det til en påstand!

Var det ikke et retorisk spørsmål? Bare noe helt ut av det blå du lurte på?
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
onsdag 03. april 2024, klokken 13:13
Sitat fra: Mobileum på onsdag 03. april 2024, klokken 13:08Er alle funksjoner som kommer over OTA uten forhåndskunngjøringer en gratis gave fra Tesla som de egentlig skulle ha tatt betalt for?

Hvem har påstått det? Stian Stråmann?
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
onsdag 03. april 2024, klokken 12:27
Softwaren manglet så det var ikke noe som lå der fullt funksjonelt, men utilgjengelig. Å skrive softwaren har tatt lang tid og sikkert kostet mye penger. Vi hadde ikke reklamert på noe ulevert produkt om vi aldri fikk det. Sånn sett fikk vi det "gratis" etter min mening. I hvilken grad det var bakt inn i kjøpsprisen kommer an på hvordan man velger å se på det.

Neste ting jeg ønsker meg gratis er 360-kamera!
#14
Lading i Europa / Sv: Ferietur 2024 - er elbil ok?
tirsdag 02. april 2024, klokken 13:19
Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 02. april 2024, klokken 13:02Kjenner fossillivet frister mye når turen skal planlegges. Slippe å tenke på lading i det hele tatt.

Hver sin smak! Jeg koser meg med litt planlegging i forkant, for andre er det slitsomt. For å si det sånn, de fleste forberedelsene får jeg ikke bruk for.
#15
Lading i Europa / Sv: Ferietur 2024 - er elbil ok?
tirsdag 02. april 2024, klokken 12:53
Sitat fra: Elektro12 på søndag 24. mars 2024, klokken 14:27Spørsmålet mitt var mer i retning om det var praktisk å drasse med seg bil hele veien, greit å parkere og komme seg rundt. :)

Ja det er det! Men kan hende at ferien blir enda bedre hvis du ikke drar til de samme urbane reisemålene som man gjerne gjør med tog. Mye kjekt ute på bygda eller i småbyene som er veldig mye enklere tilgjengelig med bil enn som fly- eller togpassasjer.

Vil også si at man ikke skal undervurdere saktelading, i alle fall ta med kabelen og gjør litt forarbeid med apper osv. Det er ganske mange stasjoner rundt omkring og det er veldig greit å få ladet fullt dagen før du skal videre til nytt sted heller enn å lade godt opp rett før man ankommer eller måtte hurtiglade når man drar.

Jeg bruker Chargemap og Plugsurfing, har Plugsurfing sin brikke. De er gjerne dyrere enn eierens egen løsning, men eierens navn står i appen så man kan finne fram til det der hvis man vil.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA