Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oysteinoren

#1
Glemte helt denne saken, men i tilfelle noen lurer seg inn på tråden igjen, så...

Endte med å få halet bilen hjem til meg, og fikk trillet den inn på parkeringsplassen min. Med et molefunkent sinn ville jeg gjøre et absolutt siste forsøk på å vri om tenningen på bilen, for å konkludere med at dette var dødt.

Utrolig nok fungerte den plutselig. Det ser ut til at all rensingen med elektrorens de gjorde på verkstedet til slutt gjorde susen. Bilen har vært helt feilfri de siste fire årene, og regner med å selge den om ikke altfor lenge da jeg har bestilt en TM3

Så det ble en lykkelig ende på visa :)
#2
Model 3 / Sv: Levering av model 3
søndag 23. juni 2019, klokken 15:03
Bestilte rød long range TM3 med hengerfeste og vinterdekk 1. juni, og fikk ordrebekreftelse og bekreftelse på betalt depositum. Deretter har jeg ikke hørt noe som helst de siste tre ukene.

Er dette også erfaringen til andre som har bestilt? På arket under virker det som om det i hovedsak er de som har proaktivt hentet bilen selv som har fått inn dersom de bestilte i juni

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1_U8413IVDsghkV1Bmt1DZe84FdT0P3VeH14LO8L2yDo/edit#gid=0
#3
For egen loggføring og andre som evt har problemet:

Jeg hadde tilsvarende problem. Kupelyset har stått på over lang tid, og det ser ikke ut som om batteriet har vært fulladet på en stund.

Jeg målte spenningen på batteriet som viste seg å være 0,3V. Ingenting fungerte, ikke en gang den elektroniske låsen styrt fra nøkkelen. Måtte åpne bildøren mekanisk med nøkkelen.

Slo av kupelyset, og spenningen over batteriet hoppet opp til 3,27 V.

Koblet til billaderen. Den lyste ikke på "charge", så den ladet ikke driftsbatteriet. Men hjelpebatteriet begynte å lade. Etter en god time, stoppet den opp på 4,71V.

Kjøpte en 12V 4A billader på Biltema. Koblet rød på plusspol, svart på negativ pol. Tok den av etter to minutter for å sjekke om den ladet i det hele tatt. Til min overraskelse var spenningen plutselig hoppet opp til 12,4V, og den fungerer helt fint. Starter og lader som den skal
#4
Hei igjen,

Verkstedet kan ikke gi noen makspris eller garanti på at de får bilen til å fungere, så jeg har bestemt meg for å kvitte meg med bilen.

Jeg får 3000 kroner for å kondemnere den. Er det noen som har forslag for å hente inn penger på noen annen måte?
#5
Avansert: Avanserte reparasjoner / Garantisak - har jeg noen sak?
tirsdag 17. mars 2015, klokken 13:51
Hei,

Jeg hadde en del fukt i bilen som igjen ga frost i frontruten på min Mitsubishi Miev 2011-modell. Jeg fikk en ide om å kjøpe passive fuktslukere på biltema, og kastet et par poser med dem inn i på dashbordet. Jeg trodde posene bestod av silica gel-kuler, men det viser seg at det var salt (kalsiumklorid). Etter en stund fikk jeg ikke start på bilen, og fikk den tauet på verksted. Det viste seg at posene ble mettet, og det begynte å renne saltlake ned i instrumentene. De fant ut av dette, og rengjorde noen av instrumentene. Jeg fikk en regning på 7000 kr. Deretter virket den helt fint i et par dager, før jeg fikk det samme problemet.

Det ser ut som om det har rent enda mer lake rundt omkring i instrumentene, og nå snakker de om å bytte ut en del dyre komponenter som de skal komme tilbake på.

Har jeg noen som helst garantisak på dette?

Datablad fuktslukere: http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/SecuritySheets/nb/36375_SDB.pdf
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA