Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - DannyMT

Sider: [1] 2 3
1
e-Golf / Sv: Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?
« på: Tirsdag 20. Februar 2018, klokken 06:16 »
Bestilte slutten av august i fjor, ble produsert forrige uke

2
e-Golf / Sv: Pris fra forhandler
« på: Tirsdag 10. Oktober 2017, klokken 12:02 »
Jeg fikk vel rundt 7-8% på bilen, men dette er 2017 pris. Skal undersøke nærmere om jeg må betale de 12 ekstra etter nyttår :)

3
e-Golf / Sv: Pris fra forhandler
« på: Lørdag 07. Oktober 2017, klokken 20:15 »
Jeg fikk pris på 334 med denne speccen, inkl vinterdekk. Er det innafor?

- Tonede vinduer
- Park assist
- Rygge kam.
- Dynaudio
- Keyless
- Ambientebelysning
- AID
- Sikkerhetspakke
- Dynamiske led front/bak
- Comfort tlf


4
e-Golf / Sv: Levering august/september
« på: Fredag 08. ſeptember 2017, klokken 13:13 »
Norsk bil eller import-bil?

Det er hos Møller :)

5
e-Golf / Sv: Levering august/september
« på: Fredag 08. ſeptember 2017, klokken 02:55 »
Jeg lurer bare kjapt på en ting.

Er 334 en bra pris med denne speccen?

- Tonede vinduer
- Park assist
- Rygge kam.
- Dynaudio
- Keyless
- Ambientebelysning
- AID
- Sikkerhetspakke
- Dynamiske led front/bak
- Comfort tlf

På forhånd takk,

Daniel

6
Golf GTE / Sv: Din 0-100 i GTE
« på: Tirsdag 29. Mars 2016, klokken 05:13 »
I nærheten av Oslo, er det en fantastisk rettstrekke ved Leirsund/Lillestrøm som vi har prøvd ut litt..

6,3 er vel den beste tiden jeg har sett på youtube, men fikk rundt 7,0 selv..

Var forsåvidt det poenget mitt var, Comanders.. Våres biler vil trolig ha varierende tider på 0-100 omtrent hver dag :P

7
Golf GTE / Sv: Golf GTE i media
« på: Torsdag 17. Mars 2016, klokken 05:15 »
De glemte noe vesentlig i denne saken også.
VAG sine hybrider vil ikke starte om batterikjernen er -28, da de ikke bruker 12v til oppstart av bilen.

Eneste forutsetningene for at den skal starte er at den blir ladet og blir brukt innenfor 24 timer.

Det som er rart, er at det er nevnt i instruksjonsboka til A3 E-Tron, men ikke i Golf GTE sin.

8
Golf GTE / Sv: Din 0-100 i GTE
« på: Torsdag 17. Mars 2016, klokken 05:10 »
Får veldig varierende tider, da alt går på hvor mye guffe man har på batteriet. Hadde alle startet med samme utgangspunkt på batteriet, ville man også ha fått jevnere tall.

Tallet som VW oppga som 0-100, var vel 7,6 om jeg ikke husker feil. Denne tiden er "verst tenkelig", og uten noe særlig drahjelp av elmotoren.

9
e-Golf / Ekslusiv avtale med Eibach - Custom senkesett 35/45
« på: Lørdag 12. Mars 2016, klokken 07:59 »
Hei alle sammen!

Golfgte.no i samarbeid med lowering.nl/Eibach om å få TUV papirer på et custom senkesett på 35/45 ved bestilling av minimum 10 sett.


Vi lurer derfor på om dette kunne være interessant for dere andre her på Elbilforum?

Link nedenfor går til posten der man kan melde sin interesse:
http://www.golfgte.no/index.php?topic=333.msg2956#msg2956

10
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
« på: Lørdag 12. Mars 2016, klokken 07:58 »
Hei alle sammen!

Golfgte.no i samarbeid med lowering.nl/Eibach om å få TUV papirer på et custom senkesett på 35/45 ved bestilling av minimum 10 sett.


Vi lurer derfor på om dette kunne være interessant for dere andre her på Elbilforum?

Link nedenfor går til posten der man kan melde sin interesse:
http://www.golfgte.no/index.php?topic=333.msg2956#msg2956

Dette vil også passe til E-Tron.

11
Golf GTE / Ekslusiv avtale med Eibach om custom senkesett
« på: Lørdag 12. Mars 2016, klokken 07:56 »
Hei alle sammen!

Golfgte.no i samarbeid med lowering.nl/Eibach om å få TUV papirer på et custom senkesett på 35/45 ved bestilling av minimum 10 sett.


Vi lurer derfor på om dette kunne være interessant for dere andre her på Elbilforum?

Link nedenfor går til posten der man kan melde sin interesse:
http://www.golfgte.no/index.php?topic=333.msg2956#msg2956

Dette vil også passe til E-Tron.

 

12
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
« på: Mandag 18. Januar 2016, klokken 02:36 »
Jeg personlig pleier å ligge på rundt 22,0kWh på min GTE.. Og har aldri vært under 20.. Virker som at GTE er mer grådig på juicen :)

13
Golf GTE / Sv: E-mode ikke tilgjengelig ved rundt minus 10-13
« på: Mandag 18. Januar 2016, klokken 02:26 »
Her er sitatet fra Møller, som gjør meg ganske "bekymret" fra en av brukerene våres på golfgte.no:

Golf GTE - Oppstart under lave temperaturer
Av: x Publisert: 05.01.2016 0
 4 liker dette
 
Det er knyttet en del spørsmål og usikkerhet til oppstart av GTE-modellene våre under svært lave temperaturer. Her kommer en kort redegjørelse for hva som gjelder.

GTE-modellene våre vil i utgangspunktet alltid prioritere elektrisk drift. Det er imidlertid en del forhold som gjør at bensinmotoren vil starte automatisk. Det gjelder også ved oppstart. Bensinmotoren starter dersom ett eller flere av disse kriteriene oppfylles:
•   HV-batteriet (høyspenningsbatteriet) er utladet
•   Hastigheten er over 130 km/t
•   Kickdown eller boostfunksjonen aktiveres
•   Utetemperaturen er under -10 grader
•   Uregelmessigheter i HV-anlegget
 
Dersom HV-batteriet har en temperatur på -28 grader eller lavere vil ikke start på bilen være mulig!

Hva er årsaken til dette?
GTE-modellene benytter elmotoren som startmotor og kapasiteten på batteriet vil da være så redusert at elmotoren ikke kan dra bensinmotoren rundt. Temperatursensoren sitter imidlertid inne i batteriet slik at den reelle utetemperaturen nok må være en god del lavere for at dette inntreffer.

Er det noen mulighet til å påvirke dette?
Dersom HV-batteriet står på lading vil sannsynligvis dette kunne påvirke temperaturen på batteriet i slike tilfeller. Elektrisk forhåndsoppvarming eller bruk av Webasto parkeringsvarmer vil trolig ikke ha noen påvirkning, men vi håper å kunne bringe dette på det rene innen kort tid og oppdatere denne informasjonen.

14
Golf GTE / Sv: Hvordan vil GTE fungere uten jevnlig lading?
« på: Tirsdag 04. August 2015, klokken 00:22 »
Jeg har vel ladet hele 2 fulloppladninger på min GTE, og har rundt 0,75 på mila i snitt på 300 mil.

Det går fint an å kjøre mer økonomisk enn dette, men jeg liker veldig godt å kjøre i GTE modus hverdagslig.

Kjører man for eksempel i "Hybrid auto", går forbruket til rundt 0,50-60 uten lading.
Den lader jevnt og trutt hele tiden, og jeg vil vel si at man ikke må lade den (selv om det er "meningen"). Da får man 204hk, med et helt greit bensinforbruk.

Et eksempel fra min tur her isted:
- 19km i GTE modus
- 0,68 på mila
- ladet 10km med strøm på denne turen.
 

15
Speilene feller seg ikke inn ved revers, selv om det er en innstilling på bilen.

Dette virker hos meg. Dette er ikke innfelling, det er senking av høyre sidespeil ved rygging. Speilknotten må settes i "R", da går speilet til lagret posisjon. Posisjonen huskes også pr. bilnøkkel, ifølge boka.

Til syvende å sist var dette bare brukerfeil :D

Takk for oppklarheten!

Sider: [1] 2 3