Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kalleo

#1
Zoe / soc drift point informasjon
fredag 02. oktober 2020, klokken 21:10
Hei!

Har et batteri med 3 zoe moduler på 100V för o drive en båtmotor.
Styrer med et Orion bms. Trenger 4 eller fler verdi på forskelige soc Volt för cellerna .

eksempel på cell voltage jeg trenger 10%-3.2V   20%-3.4V       80%-4V  90%-4.1V 
https://www.orionbms.com/features/state-of-charge-with-drift/

har ni denne info fra torque eller nåen zoe ap blir jeg glad :)

#2
Takk för hjelpen. Snakket med Kristiansand og de sier dom dekker det då det er innenför norsk brukerlov. Dessverre må bilen til Norge för det skal til.

Virker sykt om ikke Sverige eller norden har samme regler kring elektroniken att den må virke mer en 3år...

Men Godt för er i Norge og ni kan bruke den etter 100000km og ikke som i Sverige det blir en sinnessjukt dyr bil.  35' för att skifte mcu...
#3
Den har svenske skilter. Lit moro at var gång den er  hos Tesla er den inregistrert på mitt gamla norska skiltnummer.

Men hvis den hadde vart kvar i Norge så hadde den fådt ny mcu uten kost?

Kan si det er Kun 5år og 80000km garant på svenske tesla. Men da jeg har norsk köpekontrakt kunde jeg få garanti til 100000km enligt norsk lov.
#4
Den er kjöpt i Norge med norsk köpekontrakt. Har hat den siden den var ny men tat in den til Sverige.

Sier ni att Tesla skal stå för dette?
#5
Fikk netop skiftet store skjermen med mcu da den ikke ville boota og starte.
Det var dessverre utom garanti (2015 85 med 100000+km)

Dette feil er vanlig at flashmemory blir ödelagt då det skriver över så myed av data. Ganska dårligt på en 3år gammel bil. Dette kan og kommer sikkert ske på mange teslaer

Nå vill Tesla ikke gi meg min gamle mcu når jeg betalt ny og för arbeid. Jeg krever den i retur då jeg anser den er min då Jeg köpt bilen med all utstyr...

Har nåen varit med om nået liknende? Fådt delerne I retur hvis de ikke varit delbetalning för ny del slik en del verksteder kan ha.

#6
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
onsdag 19. oktober 2016, klokken 15:24
377km 90%
85D april 2015 49000km
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85D - markant klakkelyd ved pådrag
mandag 17. oktober 2016, klokken 12:20
Hadde samme feil:

Performed multiple test drives during diagnosis to eliminate issue of vibration.
Corrections: Front Gearbox and Halfshafts General Diagnosis
Test driven vehicle multiple times. There is an uncomfortable shaking from the vehicle
when doing full acceleration. Issue appears around between 50-80km/h. Issue is
worse when driving only on the front drive unit, and less worse when only driving with
rear drive unit.
Lifted vehicle and inspected front subframe assembly for improper torque or issues,
none found. Checked axles for abnormal issues, found a possible cause with left
driveshaft.
Corrections: Halfshaft Assembly - Front - LH
Part Quantity Unit Price
FRONT LEFT HALFSHAFT - DUAL MOTOR (1030615-00-A) 1.00 0.00 0.00
LOCK WASHER ASSEMBLY M24x39 (1020296-00-A) 1.00 0.00 0.00
NUT HF M24x1.5 [8.8] ZnFl-W (1020297-00-A) 1.00 0.00 0.00
Replaced front left halfshaft/driveshaft due to imbalance.
Corrections: Oil Seal - Differential to Front Halfshaft Assembly - LH
Part Quantity Unit Price
Oil Seal (1007382-00-A) 1.00 0.00 0.00
Replaced oil seal on front left driveshaft.
Corrections: Mount - Front Drive Unit - LH
Released and centered the torque reaction arm on the front drive unit. Test driven
again and the vehicle vibration is reduced, but not completely eliminated.

Corrections: Halfshaft Assembly - Front - RH
Part Quantity Unit Price
FRONT RIGHT HALFSHAFT - DUAL MOTOR (1030616-00-A) 1.00 0.00 0.00
LOCK WASHER ASSEMBLY M24x39 (1020296-00-A) 1.00 0.00 0.00
NUT HF M24x1.5 [8.8] ZnFl-W (1020297-00-A) 1.00 0.00 0.00
Replaced front right halfshaft assembly due to lateral play, causing resonance and
vibration. Test driven and verified issue was resolved, OK.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY subwoofer i bil med standardanlegg
mandag 19. september 2016, klokken 16:10
Denna 8" satte jeg ihop på 3 kvelder etter jobb.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=1923&hilit=Basl%C3%A5da#p28067

Lyd blev klart bedre. Satte in ett enkelt steg på samme sikring som lightern.
Kopplet in fra framdörr til steget.
#9
EL Taxi / Sv: Tesla som min neste taxibil. Nå i drosjedrift!
torsdag 15. september 2016, klokken 14:50
20 mil på 13h, er det bra?
Kjörer du haxi nået?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
lørdag 24. oktober 2015, klokken 18:02
virker bra i regn og med en ödelagd p-sensor


https://www.youtube.com/watch?v=triHUgg2ImY
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:55
kör uppdatering nu.  fick över 3g  :o
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tyveri av ladekabel og annet hærverk
lørdag 20. juni 2015, klokken 13:15
nu vet jag ikke hvilken felgtype du har men ett sikkert sykkellåse bör kunne låse kabelen i felgen så ikke type2 kontakten går o trekke gjennom.
#13
Jeg blev trött på att ladekabel blev ödelagd så här är en enkel 3d modell som ger lit mindre problem med lading. Passar i standard ladeboks.



http://shpws.me/Ib7l
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skvettlapper
torsdag 23. april 2015, klokken 19:48
http://m.ebay.co.uk/itm/160560482093?_mwBanner=1

Ca 3dagars leverans till stavanger
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skvettlapper
torsdag 23. april 2015, klokken 19:27
Jeg har köpt ett par eftermarknadslappar från ebay som ska monteras i helgen. Återkommer med lit info o bilder. Hadde egentligen velat ha samma lappar som sitter på jaguar xf men kom ikke så långt...  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA