Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el Zero

#1
Takk! Har ikke prøvd det, men det skal jeg gjøre. Men noe må ha skjedd - før ladet den med Easee og hurtigladere. Er det mulig at bilen ikke «kommuniserer» med Easee og hurtiglader lenger? Og at nødlader ikke trenger dette?
#2
Nei, jeg har ikke sett mer på det. Bilen brukes jo kun til småkjøring pga rekkevidden og da lader vi hjemme. Men det ville vært tryggere å lade med Easeeladeren - og bilen ville få større aksjonsradius hvis vi kunne fylle opp på hurtigladestasjon.

#3
Jeg har en c-zero 2011 mod. som ikke vil lade med Easee-laderen. Vifta starter når jeg setter inn kabelen, men så avsluttes ladingen før den har begynt. I Easee-appen står det at ladingen er avsluttet fordi den ble avbrutt eller batteriet er fullt.

Bilen lader som normalt med den medfølgende ladekladden.

Bilen vil ikke lade på hurtigladestasjon.

Jeg vet det er skrevet mye om feil på ombordlader, men det virker som at de fleste da får ladet på hurtiglader. Noen som har en ide om hva som er galt?

#4
Jeg hadde EU-kontroll på NAF i Sandvika. Jeg spurte rett ut om det var OK at jeg kappet ut skiftet ut bakerste del av røret: Han viste til hva han hadde skrevet: «Rust bremserør før slange begge sider bak» og sa det var helt iorden å skifte siste delen av røret for å slippe den store jobben med å ta ut batteriet. Forøvrig sjekket de kun bilen fra undersiden og hadde ingen spørsmål om hvordan reparasjonen var utført.
#5
Jeg fikk 2er feil pga rust på bremserør begge sider bak før slange på EU-kontroll. Kjøpte dobbeltkoningsverktøy, bremserør, skjøtestykke og nipler på Biltema. Det kosta litt under 1000 kroner for alt sammen. Kappet og skjøtet bremserørene fra bagasjerommet. Hele jobben tok et par kvelder. Litt plundrete å lage ny kon på bremserøret i stål som satt fast i bilen, men jeg øvde meg litt på røret som jeg kappet ut. Det nye kobberrøret var lettere å få bra. Det laget jeg med dobbeltkoningsverktøyet festet i skrustikka. Bilen ble godkjent i dag.
#6
EQC / Sv: Takstativ
onsdag 28. oktober 2020, klokken 18:50
Er det noen her som har EQC med takstativ fra Thule? Synes MB-original takstativ ser veldig lite elegant ut... Kan noen evt. legge ut bilde?
#7
EQC / Sv: Jeg skal ha EQC! Men med hvilke hjul dimensjon?
onsdag 28. oktober 2020, klokken 18:35
Jeg bestilte bil i august og valgte 20" felger. Etter å ha sett flere EQC på veien med 21" angret jeg meg og dro tilbake til Bertel O. Steen på Rud for å endre bestillingen. Selgeren der frarådet meg å bytte pga komfort og rekkevidde - så jeg lot det være som opprinnelig bestilt. Får ikke bilen før i desember - og synes det er leenge til!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA