Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mogu

#1
ID.3 / Sv: Lading på Tesla Wall charger
mandag 02. november 2020, klokken 07:32
Skal til å sette opp TWC lader nå for å lade Tesla Model S og VW ID3, er 230Vx3fas en dårlig ide? Er problemet kun med TWC eller med andre ladestasjoner også? Burde ikke ID3 kunne lade med 230Vx3fas?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: S må oppdateres snart!
søndag 30. juli 2017, klokken 00:52
Du må gjerne forklare på hvilken måte en 3 er beste enn en S!? Model S er en premium bil med tilsvarende kvalitet på kjøreopplevelse og interiør, mens Model 3 er ikke det. Forventer/tror du at du får samme opplevde kvalitet i en Model 3 når den kommer er jeg redd du blir veldig veldig skuffet. Det betyr derimot ikke at Model 3 ikke er en fantastisk bil, men den kan nok ikke måle seg med S på så veldig mange andre måter enn rekkevidde.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
onsdag 19. juli 2017, klokken 21:08
Sitat fra: amund på onsdag 19. juli 2017, klokken 20:30
Ny linux-kernel, jeg hadde jo et håp om at kart og browser skulle bli litt raskere, at de endelig faktisk hadde lagt inn GPU-akselerasjon på grafikken. Men nå er jaggu kartet treigere enn noensinne! Ca 1 fps.  :'(

Det er vel bare å begynne å bygge sitt eget OS, og legge det inn den dagen bilen går ut av garanti  ;D

I'd like to see you try ;)
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bio defence mode
tirsdag 16. mai 2017, klokken 11:35
Du kan få tusen forklaringer her inne, eller så kna du bare lese denne:

https://www.tesla.com/no_NO/blog/putting-tesla-hepa-filter-and-bioweapon-defense-mode-to-the-test?redirect=no
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: autobrems på nye biler uten ap2
søndag 07. mai 2017, klokken 23:06
Automatisk nødbremsing (AEB) er kun designet for å minske konsekvensene av en uungåelig ulykke. Bare nevner det fordi det ikke virker som alle har fått det med seg.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trenger råd ift nybestilling av Tesla S
tirsdag 25. april 2017, klokken 20:19
Synes du har gjort mange fornuftige betraktninger.

En Model S helt uten ekstrautstyr er den versjonen der du får klart mest bil for pengene, og er fortsatt en fantastisk bil.

Det er veldig mange som ønsker firehjulstrekk, ikke nødvendigvis fordi de trenger det, men de som har hatt bil med firehjulstrekk har gjerne en tendens til å ønske seg det på sin neste bil også.

Det går veldig mange blank sorte teslaer i Norge, så om du har tenkt til å foliere bilen ville jeg ikke vært redd for å velge dette.

Dette rundt autopilot er det mange meninger om, men min mening er at dette er det første jeg putter pengene i. Autopilot HW1 som jeg hadde på min forrige bil var helt fantastisk for den lange veien jeg har til jobb, og AP2 kommer til å bli enda bedre enten før eller siden. Jeg valgte også å bestille med FSD, stort sett fordi jeg har tro på teknologien og vil være med å støtte den, i tillegg tror jeg Tesla kommer til å differensiere AP og FSD funksjoner innen rimelig tid.

Lykke til med bestilling av ny bil.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forsikring Tesla
torsdag 20. april 2017, klokken 06:55
Sitat fra: Jejl på onsdag 19. april 2017, klokken 21:57
Et lite tips:
Fører- og passasjerulykke er det veldig få som har behov for, og mange er dobbelforsikret siden de har andre ulykkesforsikringer med bedre dekning.

Ansvarsforsikringen dekker et ubegrenset beløp for personskader for alle involverte i en ulykke.

Med fører- og passasjerulykke  kan du få inntil 100 000 kroner ved død, og inntil 200 000 kroner ved 100% medisinsk invaliditet i tillegg til det som ansvarsforsikringen gir.

Leste en artikkel om dette i Motor for en stund tilbake, og forsikringsselskapene tjente temmelig mye penger på denne valgfrie (bare Nemi som opplyste at den var valgfri) forsikringen.

Jeg har valgt å ikke ha denne forsikringen. Tror ikke det var mer enn 170kr for den i If, men unødvendige forsikringer vil jeg ikke ha.

Forsåvidt enig i at det ikke er noe poeng i å forsikre seg dobbelt, men dette kan vel potensielt være katastrofalt for en passasjer av deg som ikke har de samme forsikringene som du har?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
onsdag 29. mars 2017, klokken 10:02
Sitat fra: Muffinman på onsdag 29. mars 2017, klokken 09:35
Var ganske sikker på at jeg har sett dette i flere år, men ble faktisk litt usikker nå.

Jeg er ikke usikker, min bil oppførte seg alltid sånn :)
#9
Sitat fra: flux på mandag 13. mars 2017, klokken 16:14
Sitat fra: flux på tirsdag 20. desember 2016, klokken 20:55
Nå blir det spennende å se hvor raskt Tesla klarer å tangere AP 1.0 på AP 2.0 hw, jeg tror selv det kan vise seg å ta mer tid enn Tesla håper. Musk virker å undervurdere tiden det tar å kvalitetssikre software.
SW vs HW, ting tar tid.

Jeg tipper vi snakker 2018 før AP2 kanskje blir like bra i praktisk bruk som AP1, og at kunder nok blir sure før den tid..

Kanskje model 3 endres til å benytte MobileEye/Intel?

http://intelandmobileye.transactionannouncement.com

Jeg tipper du må svelge ordene dine om litt mindre enn 10 Tesla-dager :)
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilder av glasstak og premium seter
torsdag 09. mars 2017, klokken 10:58
Sitat fra: overlay på torsdag 09. mars 2017, klokken 10:30
Sitat fra: mogu på torsdag 09. mars 2017, klokken 07:57
Rett og slett nydelig! Min med likt interiør kommer i mai/juni (minus ventilerte seter som ikke var tilgjengelig lenger.) ventetiden ble ikke noe kortere nå.

Hvorfor har de sluttet med ventilerte seter allerede?

Ja, dette har jeg spurt ganske mye om. Det offisielle svaret var "by popular demand" og at de ønsker å forenkle sammenstilling. Jeg har også blitt forklart at Tesla så problemstillingen med at ting som ble sølt i setet kunne forsvinne inn i perforeringene og ikke være lette å få ut igjen. Selv tror jeg det kan være et underliggende kvalitetsproblem med den perforerte delen av setene, har sett splitter nye utstillingsbiler der de perforerte delene av setet har vært skrukket og brettet, så det er jo et spørsmål hvor lenge det holder seg pent.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilder av glasstak og premium seter
torsdag 09. mars 2017, klokken 07:57
Rett og slett nydelig! Min med likt interiør kommer i mai/juni (minus ventilerte seter som ikke var tilgjengelig lenger.) ventetiden ble ikke noe kortere nå.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:25
Rattstammen er også forskjellig kan jeg fortelle av erfaring. Det var ikke så morsomt når Tesla monterte inn feil type rattstamme i forbindelse med reperasjon og man måtte kjøre hele vinteren uten...(I-landsproblemer)
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 17. februar 2017, klokken 20:30
Jeg har hvertfall hatt veldig gode erfaringer med master sealant. Var fortsatt merkbart god effekt etter 6mnd og 20.000 km
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladelukeåpning via UMC
torsdag 02. februar 2017, klokken 22:45
Min har åpnet nesten helt uten feil fra umc i nesten ett år nå, dette er etter at jeg fikk ny revisjon av umc.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Når kommer neste store revisjon?
søndag 29. januar 2017, klokken 11:42
Ser det spekuleres heftig om HUD display om 4-8 uker på det amerikanske forumet. Hva tror folket? Jeg synes det virker som det er veldig lite konkret info som peker imot dette, imotsetning til andre ganger hvor menigheten har vist seg å ha rett der det har vært konkret info fra Tesla ansatte e.l. Som har pekt i den retningen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA