Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gal

#1
ID. Buzz / ID. Buzz Cargo ombygd til bobil?
onsdag 07. september 2022, klokken 09:10
Vi ble litt inspirert av denne ombyggingen av en Citroen eJumpy https://www.elbobiler.no/modeller/model-estorm/

Er det mulig å bygge om ID. Buzz Cargo versjonen til en tilsvarende elbobil?

Den har 230V men mangler soltak og noen ekstra vinduer. Men lengden på varerommet er OK. Litt lavt under taket kanskje, men sitter man lavt så går det jo.

Finnes det firma som tar en slik ombyggingsjobb?

Synspunkt?
#2
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Q4 tester
fredag 04. juni 2021, klokken 11:45
Angående bagasjeplass i en Q4 SUV - se fra 8:20 her https://www.youtube.com/watch?v=naPKl3decVo
#3
Ja, i prislista jeg lasta ned den 27.april så er 360 kamera med assistentsystempakke pro. Men på ordrebekreftelsen så står bare navnet på pakken uten spesifisering. Legger ved bilde fra den gamle prislista om det er til hjelp for noen.
#4
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
tirsdag 27. august 2019, klokken 14:41
Hmmm....

Advanced Sport-pakken til kroner 599.900,- inneholder det meste av tilgjengelig ekstrautstyr, med Assistentpakke tur med adaptiv førerassistent, Top view-kamera 360 grader, hellakkering, sportsseter i skinn/alcantara med minnefunksjon på førersetet, flerfarget ambientebelysning, Audi smart phone interface og Audi phone box som noen av høydepunktene.

Legger jeg denne lista med utstyr inn i prislista for e-tron 55 + ekstrautstyret for Launch Edition så er jeg like under 100' i utstyr, dvs. ingen rabatt for Advanced Sport-pakken.

De må jo ha lagt med noe mer Advanced Sport-pakken? Om de har noe mer i den pakken- så burde de si det ved lansering, og ikke '...noen av høydepunktene'.
Kan se ut som dette er bilen for de som vil ha et minimum av utstyr.
#5
EQC / Sv: Tester og medieomtaler av EQC
onsdag 15. mai 2019, klokken 09:53
3 tester som alle konkluderer på samme vis...

https://www.tv2.no/broom/10601618/
https://www.elbil24.no/tester/mercedes-benz-eqc---som-skapt-for-norge/71028150
https://www.nettavisen.no/livsstil/forsteinntrykk-mercedes-eqc-400/3423681394.html

:-1: ingen frunk, tunnel bak, høyt forbruk i kaldt og fuktig vær
:+1: komfort, stille, premium, pris

#6
EQ / Sv: Storkunderabatt
tirsdag 07. mai 2019, klokken 07:49
OBS: Selv om organisasjonen har en storkunderabatt med BOS - så betyr ikke det at den gjelder EQC

Fra; Akademikerne-Pluss sine avtale som gjelder 13 medlemsforeninger med til sammen over 200 000 medlemmer):

Mercedes-Benz Personbiler Alle bensin/diesel, unntatt helelektriske 9 %
https://akademikerne.s3.amazonaws.com/Betingelser-Akademikerne-180319.pdf

#7
EQC / Sv: Pris på EQC offentliggjort
mandag 06. mai 2019, klokken 17:54
Jeg holdt meg langt unna europe edition pakken, premium pakken og premium pluss pakken i konfiguratoren og fikk en bil jeg vil ha til 653000. Sammenlignet konfigurasjonen med en omtrent tilsvarende e-tron spek hvor jeg hadde problemer å komme under 750-780 000.

Selv med fratrekk hos e-tron for større batteri, raskere ladehastighet og litt større bil vs EQC - så må EQC være 50-80 000 lavere priset enn tilsvarende e-tron?


#8
EQC / Sv: Tester og medieomtaler av EQC
torsdag 28. februar 2019, klokken 15:20
e-tron har vel mulighet til å slå av ESP? Samme på EQC ser det ut til.
4 kjøreprogram og.
#9
EQ / Sv: Hvor finner man kø nummeret sitt ?
fredag 01. februar 2019, klokken 23:06
Satte meg på EQC liste for ei uke sia.
Fikk kø nummer 2256 på SMS.

Er elbilkøfeberen over? Tordenskiolds soldater?
#10
B-Electric / Sv: CHAdeMO lading til Mercedes Benz Elctric
tirsdag 08. januar 2019, klokken 14:47
Vurderer det seriøst, men ikke før garantien går ut til høsten og jeg finner noen til å ta jobben.
Ikke Elbil-hjelpen, noen nord for Dovre. Forslag?

Det endte på 3800 B-electric solgte totalt i Norge. Flere i elbil-verkstedmarkedet i Norge må da se på ettermontering av chademo på b-electric som en mulighet? Om kun 10% av eierne velger chademo ettermontering - så er det et marked på ~2-4 mill bare i arbeidspenger. Med mulighet for en standardisert jobb, og uten risiko for dem.

Jeg kommer til å ettermontere fordi jeg tror bilen da vil tåle vår bruk i 5 år til, som eneste bil og ikke som dagens matpakke-bil, shoppingbag og bompengebil ved siden av diesel-beistet. Ikke fordi jeg tror jeg får noe igjen for det på bruktmarkedet. Må du ha nye vinter -og sommerdekk etter 4-5 år- så er jo det 30' og. Hvorfor ikke legge på 30' for å få bilen brukandes til langtur? En ny elbil med CCS og >40KWh vil ha tilsvarende 30' i verdifall etter bare <6 måneder.

Mercedes B-electric er jo, på alle andre områder enn hurtiglading og en DU som bør byttes minst en gang, en knall bil med alle mulige Mercedes-kjennetegn i byggekvalitet. Det kan jeg si nå etter nesten 70K og 3 år med bilen. Det gjør at den kan leve lenger enn mye asiatisk og amerikansk plastikk.   

#11
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
tirsdag 01. januar 2019, klokken 21:42
Kanskje noe som ikke har vært så kjent, selv om det ble lansert i september, men instruksjonsboka bekrefter integrasjon med Alexa:

After linking the car to your Amazon account, you'll be able to use your voice to issue a standard range of Alexa commands to playback music, access weather information, add items to your to-do list, order food for your arrival, and even control any Alexa-enabled devices you might have at home.
#12
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
tirsdag 01. januar 2019, klokken 19:54
Instruksjonsbok for e-tron på norsk er nå tilgjengelig;

1) e-tron registreringsnummer hentes fra http://elbilstatistikk.no/
2) Bruk Bil og Henger app for å hente VIN nummer for en registrert e-tron
3) Bruk MyAudi app, registrer deg og legg inn VIN nummer. Da får du tilgang til instruksjonsboka på +300 sider.





#13
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
torsdag 20. desember 2018, klokken 20:46
 :-1:
Autogefuhl slakter de virtuelle speilene.
...technology failure Dont buy.
De antyder 290-305 km rekkevidde.

:+1:
Mye skryt av byggekvalitet og støynivå og kjørefølelse
#14
Audi e-tron / Sv: Facebook-gruppe for eiere / kommende eiere av e-tron
lørdag 15. desember 2018, klokken 16:44
Jeg har nok mange av de samme tankene som imagine.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe. Fordi.

Omringet av bommer, overalt hvor jeg bruker bil, så må jeg ha el-bil.  Og det blir bare flere bommer.

e-tron 55 er en fleksibel bil som kan brukes til 'alt'.

Tiden med avgiftsfrihet for de dyrere el-bilene kan forsvinne når som helst. Oljekursen spås ned i 30-40 dollar i 2019. Skal statsbudsjett 2020 gå opp, må noen avgifter opp. Med nye elbilavgifter på toppen av en stiv pris blir dette en for dyr bil for meg. Jeg tar ikke sjansen på at elbil-avgiftene for de dyre el-bilene ikke endres av denne eller en 'ny' regjering. Jeg tror ikke på at elbil avgiftene ligger fast til 2021. Ære være de som tør å vente og bli sist inn før elbil-avgiftsdøra slamres igjen bak dem.

Induksjonslading hjemme over natta er dit vi skal. Få vil i framtida akseptere en daglig kamp med en ladekabel og egen 'må bare huske på å lade elbil' -hukommelse. Det har hendt at jeg har blitt jaga ut av senga i trusa for å sette el-bilen på lading. 

Jeg vil kjenne på byggekvalitet når jeg kjører. Blir fysisk dårlig av ulyder i bil, og biler som er skranglekasser.

Jeg kan leve godt med 300-350km reell rekkevidde. For vi er nok der på rekkevidde. Omfanget av CCS-ladere vil om 1-2 år dekke alle andre behov jeg måtte ha, en gang i blant.

Framtidig service kapasitet er viktigere for el-biler enn for andre biler. De fleste elbil problemer kan du ikke fikse sjøl. Jeg tror og på en god vilje hos Audi/Møller for eventuelle garantisaker. De skal vedlikeholde et varemerke.

Liten bagasjeromsplass? Kan legge ned setene – eller sette på skiboks.

Ja, jeg ble i tvil da prisene kom, men Audi/Møller driver butikk, ikke veldedighet og de må få lov til det. Om det var strategisk klokt av dem får framtidas kunder bedømme. 

Så da ble det e-tron.
#15
Audi e-tron / Sv: Jeg som nå har bestilt E-tron
fredag 14. desember 2018, klokken 10:04
I går hadde de kommet til 49X på ventelista. Det går jo unna.  :P

Alle 3 intro modeller fortsatt tilgjengelig.

Jeg fikk beskjed om levering av egen spec. tidligst i mai. Kanskje man skal legge på 3mnd til?

De har leveranse problemer fra tredjeparter på noe av ekstrautstyret. Overrasket meg mer at 2/3 av de som har fått tilbud takker ja til intro modeller.

Skremmes folk til å ta det som er å få av intro modeller?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA