Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - flipflap

#1
Ville ringt elbil mek å hørt. Tror noen software versioner i bmi og
pcu kan være inkompatible. Men hvis du flytter over bmi kan du risikere at soc (batteri lade status) kommer i ulage.
#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Defekt Calix varmer?
søndag 22. november 2015, klokken 09:14
Hi! What do you expect for it?
#3
Hei! Er denne fortsatt til salgs?
#4
Hei! Har du funnet en løsning?
#5
Takk, men har vært i kontakt med de. Akkurat dette problemet kunne ikke de gjøre noe med.
#6
Ta kontakt.

936 12 444

Eventuelt noen som kan reparere mitt.

Delebil med fungerende batteri er også aktuelt.
#7
Så stikkontakt indikator på dashboard lyser. Men batteri indikatoren lyser ikke? Mulig du må komme deg til noen som har diagnoseutstyr. Denne indikatoren skal blinke hyppig under batterioppvarming så gå over til "langsom" blinking under lading.
#8
Hei! Kan jeg spørre hvor du fikk reparert pcu?
#9
Pris for varmer?
#10
Jeg er intresert, hvis jeg får bilen min på veien igjen. Kunne du lagt ut noen bilder?
#11
Begynner å haste litt for meg å få denne bilen på veien igjen. Og elbilmek er desverre stengt pga. flytting. Har en kasse øl til noen som bidrar til å finne feilen! Send meg gjerne PM.
#12
Ja, når den "varmer" er visst releene koblet inn. Måler 342volt på kablene inn i pcu.
#13
Er det mulig å måle spenningen på zebra batteriet uten å det ut og ta av BMI? Er komponentene i bildet rele'er?
#14
Bor i Tønsberg :)

Vet ikke om det er viktig, men jeg kjente på batteriet. Det er varmt.
#15
Hei!

Er ny på dette forumet og ganske fersk think eier.

For en god stund siden sluttet lading å fungere. Pga. tidsmangel ble den stående. For noen dager siden tok jeg ut pcu'en og åpnet denne. På det nederste kortet av de som er stacket var en lodding til en likeretter røket, så ut som en dårlig lodding i utgangspunktet. Jeg loddet over denne og satte pcu tilbake i bilen. Når jeg tilkoblet lader så alt bra ut og oppvarming begynte (E (stikkkontakt) lyser konstant.) Batteri blinker. Etter ca 35timer slukket batteri lampen men stikkkontakt lyser enda. Antar at ett eller annet forhold gjør at lading ikke startes.

Har noen ett forslag til hva jeg kan gjøre nå? Skulle gjerne hatt lest ut med Zebramonitor, men har fortstått det slik at dette krever ett spesielt interface.

Hvis jeg setter tenninga blinker tom tank og power limit.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA