Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PokerFjes

#1
Polestar 2 / Sv: Polestar Space
tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:41
Sitat fra: Chimp på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:07
At the heart of the system is the Google Assistant, which can be summoned by pressing a button on the steering wheel, or by saying the familiar call signs of 'hey Google' or 'okay Google'.
Ahhh, den har jeg oversett, takk. Jeg synes det er litt frekk og slitsom egenreklame når Google lager en tag på den måten. Knapp fungerer!
#2
Polestar 2 / Demo-app som viser androidsystemet i P2
tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:34
Vet ikke om folk har fått det med seg, men inne i den tåpelige salgsappen har de lagt inn link til en app som viser androidsystemet i bilen. Er litt usikker på om den installerer en app, men man må åpne linken fra en android-device.

https://hmi-app.polestar.com/

For de som fortsatt ferdes på FB så har jeg opprettet en Polestar Owners Norway gruppe.
https://www.facebook.com/groups/305930963402476/
#3
Polestar 2 / Sv: Polestar Space
tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:25
Lurer på om man kan bruke speech-knappen på rattet istedenfor å si "hey google".
[ You are not allowed to view this attachment ]
#4
BMW iX3 / Sv: Reservasjon av iX3
torsdag 20. desember 2018, klokken 09:49
Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 17:59
Første post på forumet på LENGE. Nå har jeg også reservert :-)
Lenge siden jeg har postet også, men jeg har ikke reservert enda.... synes reservasjonssystemet er veldig dårlig.
i3 var det eneste reelle alternativet når jeg kjøpte eGolfen i 2015 men utseendet tippet i i3'ens disfavør.
iX3 derimot er jo en lekkerbisken for oss som liker biler med mer konvensjonelt design.
Det eneste alternativet til iX3 (for meg) er trolig XC40, men BMW har et stort fortrinn i sin erfaring med vellykkede elbiler.
#5
e-Golf / Sv: hva lufttrykk kjører dere med?
søndag 29. januar 2017, klokken 22:56
Dekktrykket er en funksjon av bilens vekt. Hvis du legger merke til instruksjonene fra bilprodusentene, så er det kun når du øker lasten i bilen at du skal øke dekktrykket. Med mindre du går til ekstremt lav dekkprofil så er det samme dekktrykk for et 225-dekk som for et 185-dekk. Jeg kjører på 2.8-2.9 året rundt.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
onsdag 15. juni 2016, klokken 20:12
De skulle ta betalt fra 1. Juni, men jeg mener bestemt at noen på Soul-forumet var innom og ladet gratis etter den datoen...  så LOL-fest er et bra begrep.
#8
Jeg er veldig happy for det som skjer med ladetilbudet, men veldig skeptisk til plasseringen av de nye laderne. Jeg kjører inn og ut av denne parkeringsplassen mange ganger i uka, og det var trangt med to biler i innkjøringen før laderne ble satt opp :(
Jeg kunne selvfølgelig kjørt 30-40cm lenger tilbake enn jeg gjorde på bildet her, men hvis det står en eller to og lader her blir det dårlig plass og irriterte billister. Spesielt i hytterushet på fredag når trafikken inn og ut av parkeringen er som verst.
#9
Sitat fra: epsilone6 på lørdag 11. juni 2016, klokken 22:36
Er vel ganske åpenbart at han filmet selv mens han kjørte
Hva gjør at du konkluderer med det? :)
#10
Dette er faktisk ganske hårreisende. Lastebilen er fra Spar - det kommer tydelig frem. Jeg har tenkt å kontakte spar og høre om dette er adferdsel de ønsker å assosieres med.

http://www.oblad.no/nyhet/elbil/kollektivtrafikk/sjekk-hvordan-elbilen-plutselig-blir-sperret-av-vogntoget/s/5-68-178948
#11
Da stod det en kar på hodet inni fordelingsskapet, så det er nok snorklipping på disse laderne ganske snart :)
#12
Sitat fra: jan-c på onsdag 08. juni 2016, klokken 21:39
Hurra! Den har vært savnet.
Hvis Rjukan fikk en tilsvarende, ville mitt behov stort sett være dekket :-)
En på Rjukan hadde vært gull. De burde lagd den rett ved trafostasjonen på Mår kraftverk, for det er mange som sikkert vi ha litt spenning på tanken før de kjører bakkene til Gaustablikk.

Og ja - det er Åmot i Modum. På Åmot i Vinje er det Tesla og Grønn Kontakt som leverer spenning.
#13
Fortum oppgraderer Kiwi-laderen på Åmot. Dette svinger det av!! Det var et stort hull i bakken her på mandag, så jeg lurte fælt på om det var fortum som var på gang. Denne gangen har de plassert den på de minst brukte plassene på parkingsplassen. Jeg vet ikke om de nye laderne kan lade AC og DC samtidig, men det er plass til to biler på laderen til høyre. Kun en av dem er reservert elbil, men den siste plassen er nok sjelden okkupert av noen.
Hvis 11kW-stolpen til venstre takler to biler samtidig så er dette veldig bra!

edit: laderne er online med SMS-systemet, men freaket litt ut når jeg prøvde å lade. AC-stolpen er 2x22kW (jeg trodde mange av disse ble til 2x11kW nå?)
#14
Sitat fra: Beckern på tirsdag 07. juni 2016, klokken 10:14
Sitat fra: PokerFjes på tirsdag 07. juni 2016, klokken 09:05
https://www.nrk.no/nordland/_taper_-seks-millioner-i-aret-pa-elbilene-1.12980828

Er litt usikker på hvor reelle de seks millionene i tap er. Journalister er flinke til å gjøre litt for enkle regnestykker. Men at summen er betydelig er vel ikke utenkelig.

Elbilfordelene bør revurderes slik at man ikke skaper elbilmotstandere utav de 95% fossilbileierne her til ladns.
Man skal ikke undervurdere hat-strømninger, og det er faktisk en del som gjør det til sak å hate elbil fordi de får noe gratis som ikke alle andre får.

En måte å unngå elbilehat er å slutte å kalle bilene deres for fosilbiler.
Seriøst? Det er biler drevet av fossilt drivstoff - så det er en naturlig forkortelse :).
Jeg har flere fossilbiler selv og ser ikke problemet.
#15
https://www.nrk.no/nordland/_taper_-seks-millioner-i-aret-pa-elbilene-1.12980828

Er litt usikker på hvor reelle de seks millionene i tap er. Journalister er flinke til å gjøre litt for enkle regnestykker. Men at summen er betydelig er vel ikke utenkelig.

Elbilfordelene bør revurderes slik at man ikke skaper elbilmotstandere utav de 95% fossilbileierne her til ladns.
Man skal ikke undervurdere hat-strømninger, og det er faktisk en del som gjør det til sak å hate elbil fordi de får noe gratis som ikke alle andre får.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA