Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LFCH

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
tirsdag 11. januar 2022, klokken 17:49
Ikke godt å si når du får bil. Jeg bestilte i februar. Fikk først beskjed om leveranse i september, så flyttet til nærmere jul, plutselig fikk jeg beskjed om 20. mars, så Q3 - siste nå er desember 2022 🤨
#2
Har opplevd samme. Først avbalansering - uten effekt. Deretter byttet Tesla noen stag, da ble det litt bedre. På andre verkstedsbesøk hos Tesla byttet de to fordekk - det var det som hjalp mest.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Sykkelstativ
onsdag 26. juli 2017, klokken 14:23
Takk for innspill. Måtte ha det i dag så jeg endte opp med Thule Velo Compact. Fungerer veldig bra og tåler også EL-sykkelen til fruen.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sykkelstativ
tirsdag 25. juli 2017, klokken 17:52
Er det noen som kan anbefale et bra sykkelstativ for 2 sykler som passer bra for Model X?

Har et Thule Express men styret på den innerste sykkelen treffer enten spoiler eller bakluke. Skal også ha med fruens EL-sykkel så må tåle litt tyngde.
#5
Med barn på din alder er Rothenburg O.d.T en opplevelse. Hadde med mine barn på en restaurant kalt Zur Hölle (eller noe slikt). Det husket de lenge.

Ellers er Celle og Hanoversch Munden vel verdt et stopp. To flotte bindingsverksbyer.
#6
Jeg har en bil med AP1 som virker relativt bra (2015 P85D). Lånebil nå med AP2, og det er opplagt at det er et godt stykke igjen før de er på samme nivå. Lastet ned ny SW i går, men ikke veldig mye forbedring. Auto steering har jeg fortsatt ikke funnet et sted som virker (kjører i Oslo-området). TACC er mer "nervøs" enn på AP1.

Lånebilen er helt ny, 75D, må si at den er bedre enn tilsvarende modell jeg kjørte for et halvt år siden. Bedre sammenskrudd, bedre å kjøre og virker faktisk litt kvikkere.
#7
Samme på min bil. Sendte en e-post til Tesla Rud torsdag kveld, fikk raskt og hyggelig svar allerede fredag morgen med tilbud om time på tirsdag. Synes det er meget bra.

Den hyggelige damen understreket at det ikke er farlig å kjøre med bilen.
#8
Har vært gjennom samme dilemma. Går fra TMS P85D.

Tenkte mye på hva som var viktigst for meg. Supercharger er der uansett. Lengre rekkevidde er til syvende og sist det som teller mest for meg. De gangene jeg kan slippe å stoppe på SC er gull - og ikke minst de, riktignok få, gangene jeg har lurt på om jeg har nok strøm til å takke en omvei pga kø.

Men, uansett er det ingen av valgene som er feil. 
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ferskingspørsmål..
søndag 31. juli 2016, klokken 10:31
Til lykke med ny bil. Remote S gir mening hvis du har Apple Watch.
#10
Jeg har Range Mode avslått året rundt, og Insane på. Vil ha mest mulig komfort og mest mulig moro, selv om det er sjelden jeg bruker kreftene i bilen.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Endelig kom Spotify
mandag 18. januar 2016, klokken 19:37
Bytte sanger går bra, men jeg har merket at det å bytte lydkilde når jeg spiller via Spotify ikke lenger virker fra rattet. Må da trykke på displayet.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla App for Apple Watch
mandag 18. januar 2016, klokken 19:36
Denne kan anbefales hvis du har Apple Watch. Jeg har hatt app'en siden i sommer og den har fungert godt. Må innrømme at å starte bilen eller sette på varmen bare ved å trykke på klokken er ganske så OK.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
onsdag 28. oktober 2015, klokken 21:21
Helt enig i at det har skjedd noe med klimaanlegget. Jeg har en P85D fra mars og har hatt på samme temperatur siden jeg fikk bilen. Nå fryser jeg med 22'grader. Ringte Teslas support i kveld. Den hyggelig engelsktalende konsulenten spurte i vei, men ga inntrykk av å ikke ha hørt om dette tidligere. Oppfordrer derfor flere til å si i fra.

Har fått testet AP på flere turer mellom Oslo og Gardermoen, og er super fornøyd med både AP og nytt grensesnitt ellers. AP gir noen overraskelser men brukt på gode veistrekninger er det veldig bra.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla har endelig klart det!
torsdag 15. oktober 2015, klokken 08:02
Fikk både ny list og nye baklykter grunnet dugg og noen sprekker i plasten i baklyktene. Utført hos Tesla Drammen for et par uker siden. Vasket bilen med høytrykk i helgen, og det var første gang jeg IKKE hadde dugg i lyktene. Får håpe det holder.

I følge servicekonsulenten skulle alle listene byttes over tid.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Like this!
lørdag 18. april 2015, klokken 09:12
Godt forsøk men Like-knappen er ikke ok. Mitt råd er fjern det evt gjør det mye mindre synlig
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA