Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - model3citizen

Sider: [1] 2 3 ... 59
1
Tang EV600 / Sv: Varmepumpe og 'Blade'-batterier
« på: I går kl. 22:30 »
Biler med varmepumpe har også ptc-element som benyttes i starten for å få opp temperaturen opp fort.

Når det gjelder ekstra komponenter, så er det ikke snakk om så mye, med mindre bilen heller ikke har AC. En varmepumpe er i prinsippet et AC system som går motsatt vei, og de deler svært mange komponenter mellom seg.

2
ID.4. / Sv: Utstyrspakker 1st edition
« på: I går kl. 15:10 »
Ja, kanskje det er en vane og. På Volvoen (svensker er jo verdens mest sikkerhetsopptatte folk) så var lyset så kraftig at sidesynet mitt fanget det opp hver gang noen kjørte forbi. Ganske forstyrrende...på samme måte som om en skulle prikke meg på skulderen hver gang noen kjører forbi. Men lånte bare bilen noen timer, så hjernen hadde gjerne blitt vant til det etter hvert.

Utrolig men sant, det er poenget.

3
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 11:52 »
Smart grep å ha hele delen under luken i plast/ikke-lakkert.

4
ID.4. / Sv: ID.4 lanseres 23. september
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 11:51 »







5
ID. 3. / Sv: Tester av ID.3
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 17:45 »
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

Må innrømme at jeg måtte google "edge case"... Det med elbiler er vel ofte sånn at folk kjøper de med tanke på å bruke de som bil nr 2, men når de teller opp når året er omme så blir det meste av kjøring utført med elbilen...dette vil nok spesielt gjelde ID3 hvor rekkevidden tar deg opp til hytten som er 20 mil borte for noen få kroner, og med lite støy og bra stereoanlegg....og da skal gjerne ungene som er blitt både 1,80 og 1,90 være med, for å ta et eksempel....eller søndagsmiddag til besteforeldre... Føler ikke det er så veldig "edge case" ut fra definisjonen jeg ser på Google...men dersom en er 184, kort rygg og slank, så vil du nok kunne komme noen centimeter lenger ned...men i tilfellet på biltesteren var det jo ikke akkurat sånn at han bare touchet taket, som kan være sykt irriterende, siden du da føler det er et dyr som kravler oppå skallen, men her var det jo mye mer berøring.

Alt dette har Volkswagen tenkt på: ID. 4.

6
ID. 3. / Sv: Tester av ID.3
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 09:11 »
Noen klager på lavt baksete i Tesla Model 3, men ID.3 viser hva som kan være alternativet når du og skal ha plass til batterier i bunn. Bør ikke planlegge å kjøre personer med velutbygd setemuskulatur og lang rygg i ID3. Kan bare ikke skjønne hvorfor de ikke bare kan ha taket 5cm høyere...fyren er jo bare 184cm...er det fordi det er viktigere å ha høyere WLTP-rekkevidde i brosjyrene enn at folk blir fornøyd? Sånn ellers virker jo bilen veldig bra https://www.msn.com/nb-no/news/other/et-d%C3%B8gn-med-vw-id-3-1st-max/ar-BB19e5jN?ocid=msedgntp

Spørsmålet er om ikke dette er en klassisk "edge case". Hvor ofte ser dere biler i Golf-klassen på langtur med voksne folk i baksetet? Ytterst sjelden vil jeg si.

7
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 18:46 »

8
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 22:56 »
0-100 på ca. 6,9 sekunder med 18" hjul.

* Obama not bad .jpg *

9
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 21:09 »
10 timer og 48 minutter er fasiten.

10
ID. 3. / Sv: Klargjering og understellsbehandling
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 19:24 »
Dette blir bra ChrHS  :+1:
Takker for bildet model3citizen. Kjente jeg ble litt lettere

Ble samme farge på meg og.

11
ID. 3. / Sv: Langtur / 1000 KM challenge
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 19:23 »
Nå skal vel Teslabjørn få tilgang til en ID.3 i helga etter hva jeg har forstått, skulle kjøre 1000KM challenge lørdag var det vel? Hvor lang tid tror dere den kommer til å bruke? Jeg tipper ca. 11 timer, noe jeg vil anse som bra eventuelt.

Tror det er litt vel optimistisk, kanskje med versjonen som har største batteriet.
Tipper nærmere 12 timer, ps2 hadde 11 og halv og den har større batteri.

Du ligger an til å bomme kraftig.

12
Polestar 2 / Sv: 1000km challenge med Bjørn Nyland - live nå
« på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 07:37 »
11 og en halv time ble resultatet, samme som Huyndai Kona. Se ytterligere detaljer her: Google Sheeeeeet

13
Polestar 2 / Sv: 1000km challenge med Bjørn Nyland - live nå
« på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 21:33 »
Spennende!

14
Model 3 / Sv: Nürburgring
« på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 13:11 »
Modifisert M3P på ringen

https://www.youtube.com/watch?v=I-LI_jeytBI

Nå er Misha helt overbevist.


15
ID. 3. / Sv: VW ID.3 - tråden
« på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 12:07 »
90km/t test på motorvei med en ID. 3. Plus i Tyskland. 129wh/km og 421km distance med 23km restrekkevidde. Utetemp mellom 19 og 24 grader celcius.

https://www.youtube.com/watch?v=FgyN7pdss7o

Sider: [1] 2 3 ... 59