Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Autodidact

#1
Polestar 2 / Sv: Redusert pris for Single motor-variantene
torsdag 02. september 2021, klokken 20:04
32k eller mer av på AWD, så er den super-interessant igjen, for økningen de hadde på den gjorde den betydelig mindre fristende.

Jeg har kun interesse av AWD — uansett, så de kan sette ned de andre så mye de orker uten at det utgjør noen forskjell for mitt vedkommende.
#2
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 - bytte av setebelter
torsdag 22. juli 2021, klokken 00:25
SitatHusk at de må kodes om på verksted også, ikke bare å skifte selv.

Har aldri hørt noe slikt før, og hadde ikke i utgangspunktet hatt noen betenkeligheter med å bytte — om jeg hadde hatt PS2, nå.

Utdyp gjerne litt ...
#3
Polestar 2 / Sv: Prisreduksjon 80.000
tirsdag 04. mai 2021, klokken 09:29
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 04. mai 2021, klokken 07:34
Forøvrig er prisen på Polestar 2 OPP gitt samme utstyrspakke som eksisterende AWD long range.

Ja, det var utrolig skuffende å se det dagen etter jeg lastet ned "mitt tilbud" og bestemte meg for å sikte på bilbytte mot sommeren.
Over 30k for "ingenting" er ikke aktuelt, så jeg droppet prosessen med å kvitte meg med TM3 for å kjøpe ny PS2.

PS har mistet meg som nybilkjøper med mindre de justerer ned igjen prisen på "den opprinnelige" modellen.

Kanskje dukker det opp en brukt til rett tid og pris, med mindre jeg faller for et annet merke litt senere.
Det begynner jo å dukke opp flere spennende alternativer.
#4
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
torsdag 15. april 2021, klokken 14:25
SitatHm, vet ikke hvor nøye du er med å tørke av pakninger og vinduer.

Ikke i det hele tatt. Ikke noe jeg har gjort på noen bil før, og har ikke tenkt å begynne med det fordi TM3 er — som de sier, bygget for California.

SitatPå en elbil med 50/50% vektfordeling funker bakhjulstrekk utmerket i bratte oppoverbakker, men forhjulstrekk blir fort problematisk dersom det ikke er mye vekt over drivhjulene.

Har ikke tenkt på det med vekt og grep i bakker, men på ICE-bil har jeg alltid foretrukket FWD på grunn av hvordan egenskapene på glatt føre er.
Å dra bilen i riktig retning når grepet mistes, er mer kontrollerbart enn å skyve, så jeg ville i utgangspunktet vært negativ til RWD.
#5
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
torsdag 15. april 2021, klokken 12:46
Er ikke umulig at lyktene til TM3 har blitt bedre i senere utgaver enn min (03.2019), men med tanke på hvordan det føles å kjøre med min versjon på veier som ofte er for smale for to biler når det er mørkt og surt, så fremstår PS2 sine lykter som en våt drøm i forhold.

Som THE nevner, skal det en del til for å tine opp håndtakene. Faktisk tar det mye tid og innsats for å tine vinduene også selv om de er skrapte. Virker som de i feil vær, fryser på innsiden av døren.

Jeg har flere ganger opplevd å slite med å få åpnet førerdøren, og ved et par-tre anledninger har jeg ikke klart å lukke den etterpå, fordi glasset ikke vil rikke seg. Uansett hvor mye jeg skraper og dunker i glasset ovenfra. Noe jeg har gjort med litt ekstra kraftig og høy puls i tilfelle det skulle gå til ...

De to gangene det har vært på det verste, har jeg kjørt 10-15 minutter med varmen på fullt mens jeg jevnlig har brukt vindusheisen opp og ned. Til slutt har vinduet sluppet taket. sist var det ikke en gang regn før frosten, bare mildvær ved ankomst og frost ved avgang noen timer senere.

For meg er ikke slikt "whatever", men en del av en pakke med seriøst irriterende egenskaper jeg vil slippe å forholde meg til. TM3 er den eneste bilen jeg har hatt så mye tull og irritasjon med om vinteren.
#6
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
onsdag 14. april 2021, klokken 08:53

  • Svake kjørelys i mørkt og dårlig vær gjør landeveiskjøring slitsomt og skummelt.
  • Dørhåndtak som kan være tilnærmet umulige å få åpnet.
  • Vinduer som fryser fast — og de må opp og ned for å åpne/lukke dørene.
  • Jevnlig snøras og fossefall inn bakluka.
  • Panser som fryser fast og umuliggjør fylling av spylervæske.

Se for øvrig denne tråden; https://elbilforum.no/index.php?topic=55326.0
#7
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
tirsdag 13. april 2021, klokken 15:20
Det er en som har aktuell konfigurasjon, men når jeg er klar (økonomisk) er nok den borte.
Denne gangen har jeg ikke likviditet til å ha to biler.
#8
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
tirsdag 13. april 2021, klokken 13:30
Sitat fra: Preference på tirsdag 13. april 2021, klokken 13:26
De har nok ikke fått ny WLTP range med varmepumpe enda, men er nok ganske sikkert at en riktig tunet varmepumpe vil gi noe bedre rekkevidde på i hvert fall vinterføre.

For 31.5k bør det være en vesentlig forbedring.

Ser forøvrig poenget til Håvar om hengerfeste.

Det og hva jeg hater med Modell 3'en jeg har i dag (vinterproblemer), var grunnen til at jeg begynte å opparbeide meg lyst på Polestar 2 i utgangspunktet. Det har hatt betydning for når og til hvor mye jeg har fått for alle de tre nybilene jeg har eid før.
#9
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
tirsdag 13. april 2021, klokken 13:28
La for øvrig merke til ørsmå forskjeller i utformingen når jeg hoppet mellom tilbudene.

[ You are not allowed to view this attachment ]  
#10
Polestar 2 / Sv: Kommer nye modeller neste uke
tirsdag 13. april 2021, klokken 13:18
Der kjente jeg lysten jeg har jobbet med, bli vesentlig redusert.

I går kostet konfigurasjonen min 496.300, mens den i dag koster den 527.925 — med varmepumpe, som ikke en gang har økt rekkevidden.

Bruktbilprisene på Finn har vært latterlig høye med tanke på den korte leveringstiden, men nå blir de vel enda verre.
#11
Polestar 2 / Sv: OTA P2108.3?
mandag 05. april 2021, klokken 02:26
Sitat fra: Polestar-eier på mandag 29. mars 2021, klokken 12:36
Nå holder det å ha hånden på rattet.

Det, er en vesentlig og god nyhet. :)
#12
Polestar 2 / Sv: Sånn ser min (foreløpige) PS2 drøm ut
onsdag 24. mars 2021, klokken 15:11
Mindre leking.
Mest for å eksperimentere med et alternativt bildebehandlingsprogram.

Litt annerledes lyssetting, og sort logo på panseret.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#13
Lade hjemme / Sv: Er CCS kabler like?
onsdag 24. mars 2021, klokken 14:25
SitatMistenker du blander CCS, som er hurtiglading, og Type2-pluggen som brukes til saktelading.

Ja. Gjør nok det.

For som dere sier så er det bare den øverste delen som brukes hjemme med "ladekladden" — for saktelading.

En dag dukker nok behovet for å låne kabel opp, og da er det greit å vite at man kan låne av andre uten å ødelegge noe i bilen.

Men jeg kunne tenkt med å prøve min Tesla kladd på en e-208 fordi sistnevnte lader fra samme støpsel med under halvparten av farten jeg får. (6km/t vs 14km/t).
#14
Lade hjemme / Er CCS kabler like?
tirsdag 23. mars 2021, klokken 23:10
Er nysgjerrig på generelt basis, men også med tanke på at vi har to biler som begge har CCS tilkobling.

Regner med at det er samme protokoll uansett hvordan ladekabelen og slow-charger boksen på den ser ut, men er åpen for at det kan være feil, og at å låne annen kabel i nødsfelle muligens kan være en dum ide?
#15
Polestar 2 / Sv: «Selvsalg»
tirsdag 23. mars 2021, klokken 11:08
Har så vidt registrert det med gavekortet. Var ikke det en kompensasjon til de som har opplevd noen (programvare?)problemer i starten?

Så ikke for meg at det var noe de gir med på kjøpet etter at de har løst oppgaven tilfredsillende.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA