Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - morkm

#1
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Selger Golf Citystromer
fredag 03. februar 2012, klokken 11:37
Jeg har ikke mobbet noen som helst inne på dette forumet!!!

De fleste argumentasjoner folk har mot elbiler har vært at det virker utrykt å kjøre i de små bilene laget av, for bilindustrien, utradisjonelle matrialer. Golf 3 karroseri er, uansett hva dere mener, en tryggere bil enn buddy og think og reva.

OneMore:
Du må sette deg litt inn i hva Wikipedia er og står for. Om jeg skriver en artikkel i wikipedia betyr det ikke at det jeg skriver er sannhet!! En skryteartikkel, "reklame" forteller gjerne en side av saken som ikke ville være tilfellet for de fleste av brukerene. Selv om mange bilprodusenter skryter av lavt forbruk, vill det for de aller fleste brukere ikke være mulig å oppnå så lavt forbruk pga kjørestil.

Jeg har til en mulig kjøper ikke løyet, eller skrytt på bilen noen egenskaper den ikke har. Jeg er dønn ærlig i annonsen. Da burde du holde deg for god for å kommentere ting du åpenbart ikke har greie på, for som du sier, å redde noen fra et kjøp.
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Selger Golf Citystromer
torsdag 02. februar 2012, klokken 13:38
Jeg sier bare jøss!!!

Hva i alle dager er dette for et salgsforum!! Her er det jo ikke lurt å legge ut noe som helst!! Utrolig med besservissere som ikke har andre intensjoner enn å ødelegge for andres salg!!

OneMore: hva i alle dager er det du sammenligner Citystromer med blybatteriene med? Hvis det er tilstrekkelig for en som bor i utkant oslo å kjøre 2-4 mil om dagen, noe jeg har gjort i 4 år, kan man vell si at batteriene er OK. De hadde ikke spesielt mye lengre rekkevidde når de var nye, så da er det vell innenfor OK kattegori på 3 år gamle batterier?

Jeg selger en bil for en gi bort pris i forhold til andre elbiler på markedet, man kan ikke regne med å få en "Tesla" for 30000- Markedet har stupt og derfor går den billig. Er du ikke int i å kjøpe kan du la være å kommentere og ødelegge et ellers så bra forum med udokumentert drittpreik...
#3
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Selger Golf Citystromer
onsdag 01. februar 2012, klokken 10:23
Med tungt hjerte og mange fremtidige timer forran meg i kø, ser jeg meg nødt til å selge min litt sjeldene Citystromer. Skal skilles og kan ikke sitte med to biler og da er en elbil desverre ikke alternativet.

Se finn anoonse for mere info.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32668147



(Edit forum admin: oppdatert med riktig link)
#4
Enkle batterispørsmål / Sv: Balanserere, en god ide?
fredag 27. februar 2009, klokken 15:51
Er det none som har periling på om dette egner seg til 6v batterier?? jeg har 16 stk av dissse Helt nye og lurer på om jeg skal invistere i balanse utstyret for å sikre lengre drift... jeg er ganske sikker på at ubalanse tok livet av mine batterier - en etter en...  :(
#5
Avansert: Avanserte reparasjoner / Sv: reparert Simovert inverter
onsdag 21. januar 2009, klokken 22:39
Superbra og grattis med resultater. Håper det ordner seg med batterier... jeg har kjøpt en ny pakke nå men har ikke byttet den ut enda.... hvis du ikke får tak i noen brukte batterier så kan jeg sikkert avse noen etter at jeg har fått byttet ut med de nye... er ikke sikker på når jeg får gjort det men jeg skal si ifra...
#6
Andre Elbiler / Sv: CityStromer starter ikke bestandig
fredag 12. desember 2008, klokken 15:22
Grattis med det.. alltid digg når ting løsner....  :)

Hvordan merker du at en av fasene i inverteren er gåen?

Jeg har fortsatt et blinkende lys på instrumentpanelet... Det helt til høyre med motor med utropstegn... finner ikke ut hva dette er eller hvorfor, men jeg har en feilmelding på Inverter lest med VAG som sier.

                Address 51: Electric Drive
Control Module Part Number: 1H8 901 135
  Component and/or Version: Elektroantrieb     V2.2
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:

01062 - Signal for Battery Current Reduction
        06-00 - Signal too High

___________________________________________________

Har du peilig på dette??
#7
Andre Elbiler / Sv: CityStromer starter ikke bestandig
torsdag 16. oktober 2008, klokken 09:45
her er en link til manualen til Inverteren i Bilen din.. den kan være nytting hvis du skal åpne den å gjøre noe inni....

http://www.metricmind.com/data/man_w.pdf
#8
Andre Elbiler / Sv: CityStromer starter ikke bestandig
tirsdag 14. oktober 2008, klokken 22:40
Har du sjekket spenningen på 12v batteriet?? jeg tror ikke hovedkontaktorene slår in hvis spenningen er under 11.xxV (er ikke helt sikker på setingene på denne) Siden det også kan virke som om du har et problem med servosystemet som går hele tiden, kan dette tappe 12v batteriet for strøm!!
Bare et forsllag...

Når det gjelder rekkevidden er jeg ganske sikker på at traksjonsbaatteriene dine er på veg til å ryke.... det er mine og jeg har liten rekkevidde nå....
#9
Enkle batterispørsmål / Sv: Nye batterier til Golf CityStromer
mandag 22. september 2008, klokken 14:25
Hei igjen Arne Magnus og takk for meget god forklaring...

Tanken bak forslaget var jo at ved å parallellkoble 2 og 2 12v og sette in 8 slike par i serie var at man da kunne få flere amp med relativt mye rimeligere 12v blokker (samt at det også er mye mer tigjengelig i forskjelling størrelser) og allikevel ha 96v spenning...

Har Kewet og Buddy parallellkoblede blokker ??? Da kan vel ikke sjangsen være så veldig stor for det du beskriver ??? BMAS vill jo også gi meg beskjed om jeg har en dårlig blokk på en av sidene.... vill den ikke??
#10
Enkle batterispørsmål / Sv: Nye batterier til Golf CityStromer
søndag 21. september 2008, klokken 23:33
Hei igjen... Rio.... og velkommen hjem fra Rio...  ;D

Nei jeg har ikke kjøpt noe enda.. og jeg leter fortsatt.... Jeg skal reise til Hamburg på jobbtur i fra tirsdag i neste uke men har du tid, og muligheten til å sjekke noen av dine kilder til batterier hadde jeg blitt kjempe happy...

Hei til Arne Magnus
Kan du forklare meg teorien bak påstanden om at batteriene har bedre av og at det blir sikrere om man seriekobler 8 og 8 og legger deretter 8 og 8 i parallell? Jeg tviler ikke på at det er riktig men det hadde vert int å vite hvorfor!?
#11
Enkle batterispørsmål / Nye batterier til Golf CityStromer
søndag 21. september 2008, klokken 16:51
Hei Arne Magnus...

Mener du at jeg bør seriekoble 8 battterier to ganger for så å føre hver 8+8 pakke i egen kabel til koblingsboksen?? det er litt problematisk siden jeg har seks batterier forran og 10 bak... eller tenker jeg helt feil?? Da må jeg vell trekke helt nye tykke kabler fra koblingsboksen til bakre batterikasse....
#12
Enkle batterispørsmål / Nye batterier til Golf CityStromer
lørdag 20. september 2008, klokken 21:52
Hei og takk for nytting informasjon..

Som noen andre her på forumet har nevnt for meg, og som jeg ikke syntes var en dårlig ide. Hva med å bruke 12v batterier, paralellkoble 2 og 2, 8 par i serie??? På dene måten kan man komme opp i ganske mange amp med like mange volt, og jeg tror det skal la seg gjøre plassmessing?!?
#13
Enkle batterispørsmål / Nye batterier til Golf CityStromer
fredag 19. september 2008, klokken 11:23
Kan noen gi meg gode råd...

Jeg tror batteriene i min Golf CityStromer er på god veg til å bli utskiftningsklare. Jeg har i dag Sonnenschein Dryfit Electric vehicle som jeg tror en av type BlyGel. Jeg har kontaktet noen batterileverandører som skal ha blodpris for tilsvarende ... fra 3000 til 5500 +mva og frakt per batteri...

Jeg lurer på om det er noen her på forumet som har funnet disse eller tilsvarende til en rimeligere pris??

Jeg lurer også på om jeg kunne ha brukt en billigere type batterier med mitt kjøremønster....  Jeg kjører egentlig bare 1.5-2  mil før jeg lader igjen  siden jeg har lademulighet på jobb og hjemme...  jeg har egentlig ikke behov for en kjemperekkevidde på bilen. Kunne jeg da bruke en billigere type batterier???

#14
Avansert: Batterier og Lading / Sv: vw City Stromer
onsdag 17. september 2008, klokken 20:51
Hei Igjen

Nei jeg er ikke helt i mål ....

Har brukt bilen siden jeg fikk BMAS tilbake fra reperajon og den har virket tilsynelatende bra når den er fullt oppladet, men når den når halv "tank" så er det ikke mye futt i bien... jeg har funnet ut nå at det er batteriene som ikke er helt gode... jeg har to batterier som er ødelagt som jeg må bytte og muligens flere som kommer til å ryke snart??!!

Jeg fant ut, etter min fadese, at sikringene i inverteren som som går til DC-DC konverteren, den som lader 12v batteriet, også var røket. Det kan jo hende dette er problemet ditt?? Dette er ganske godt beskrevet i en annen tråd som jeg startet her på forumet under "Avangserte reperasjoner"

Jeg har fortsatt et blinkende lys på instrumentpanelet... Det helt til høyre med motor med utropstegn... finner ikke ut hva dette er eller hvorfor, men jeg har en feilmelding på Inverter lest med VAG som sier.

                Address 51: Electric Drive
Control Module Part Number: 1H8 901 135
  Component and/or Version: Elektroantrieb     V2.2
           Software Coding: 00000
            Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:

01062 - Signal for Battery Current Reduction
        06-00 - Signal too High

_________________________________________

Jeg tror lyset er relatert til dette...

Har verkstedsmanual på tysk og prøvd å få noen til å hjelpe meg med oversettelse.. jeg kan ikke tysk...  :D  men det ble litt for teknisk...

Jeg ble bare fornøyd med at bilen virker så jeg har ikke gjort noe mere med det... det er sikker ikke så lurt men...
#15
Avansert: Batterier og Lading / Sv: vw City Stromer
onsdag 17. september 2008, klokken 10:53
Hei ..

Jeg har lest denne tråden og ser at den er gammel... Har du løst problemet nå eller er bilen solgt??

Jeg gjorde nøyaktig den samme tabben som deg for en tid tilbake ved at jeg skulle hjelpestarte med start kabel...
Hos meg var det BMAS som var røket og jeg fikk denne reparert hos de som har produsert den tyskland...

Kontaktinformasjon er:
ibb
Winkelfeld 9-11
D-45739 Oer-Erkenschwick
Germany

sales@ibb-oe.com
Tel. +49 (0)2368 9864 44
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA