Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rolfern

#1
Carwing / Sv: Uønsket lagring av adresser.
mandag 13. april 2015, klokken 18:35
He he. Er vel heller at jeg irriterer meg over at det kommer opp et ladestasjonikon hvert sted vi har ladet. Men fulgte rådene her og fikk ordnet det. Er litt nysgjerrig på hva som trigget den plutselige lagringen, da.
#2
Carwing / Sv: Uønsket lagring av adresser.
torsdag 05. mars 2015, klokken 17:55
Hjertelig takk. Skal inn å endre så snart mor kommer seg hjem fra IKEA... Egentlig rart at sånne småting kan irritere så mye.
#3
Mekanisk / Sv: montere skvettlapper selv?
torsdag 05. mars 2015, klokken 17:45
Lyden av stein blir borte om du legger inn et tykt lag rustbeskyttelse i skjermene. Demper en del annen lyd også.
#4
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Oslo-Gøteborg
torsdag 05. mars 2015, klokken 15:55
Det er også en på Tanum Shoppingcenter inntil E6. Laderen ved Svinesundsparken er Ishavsveien sin og koster 240,- for en lading om du ikke har avtale. Vi ladet på en McDonalds i Sarpsborg som funket fint.
#5
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Oslo-Gøteborg
torsdag 05. mars 2015, klokken 15:47
Jeg vet at det er Chademolader på McDonalds i Munkedal. Den ligger helt inntil E 6. Det ligger også en Chademo i Kungälv. Jeg fant en side der det var god oversikt over ladere i Norden: www.uppladdning.nu. Er en del der borte, men har ikke kjørt lenger enn Strömstad med Leaf ennå, så del gjerne hvordan det har gått!
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Offentlige ladestasjoner i Stavanger-området
torsdag 05. mars 2015, klokken 14:16
Den vinklede kontakten på ladekabelen er jo relativt idiotisk og øker ikke akkurat muligheten til å holde kontakten skadefri. Fant ut at flere stolper kan lures ved å sette inn noe i stedet for låsehempen. Vinkelen er fremdeles ugunstig, så blir nok innkjøp av en sladd.
#7
Carwing / Sv: Uønsket lagring av adresser.
onsdag 04. mars 2015, klokken 20:55
Ok, strømmenyen neste...
#8
Carwing / Sv: Uønsket lagring av adresser.
onsdag 04. mars 2015, klokken 15:20
Skal jeg lete grundigere nå må jeg bruke brekkjern. Et eller annet må jo ha satt det i gang.
#9
Carwing / Uønsket lagring av adresser.
onsdag 04. mars 2015, klokken 14:18
Noen som kan fortelle meg hvorfor bilen plutselig har begynt å lagre hvert eneste sted jeg setter inn en kontakt som ladestasjon? Og hvordan jeg kan stoppe det?
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Flyer for feilparkerte biler...
lørdag 22. november 2014, klokken 11:22
Olatho: Takk!!
#11
Tok med en kompis og kjørte Stavern-Bryne for å dra på whiskykongress og fagmesse, 17-19/10. Som fersk Leaf-eier var dette en artig og nervepirrende opplevelse. Vi startet 06.30 og satte kursen mot Brokelandsheia der vi hadde tenkt å spise frokost mens bilen fikk litt å gå på. Det var 2 grader og snø på de høyeste toppene i Larvik da vi dro. Det regnet sidelengs. På Brokelandsheia fikk jeg ikke noen av boksene til å gi strøm, noe som sendte adrenalinet til himmels. Vi fikk lade på Statoil i 1,5 timer. Vi satt kursen for Arendal og hurtigladeren på Stoa, men jeg innså fort at det neppe ville gå, så en kjapp stopp i Tvedestrand ble lagt inn. På Stoa rullet vi omsider inn med blinkende streker og puls langt over det forsvarlige. Vi ladet her til 100%, noe som tok en time. Greit med kafe i byggvarehuset. Herfra gikk turen smertefritt til Kristiansand og hurtigladeren i Vesterveien før vi satt kursen mot Flekkefjord. Dette gikk også strålende, så jeg var både stolt og fornøyd med bilen. Fra Flekkefjord til Bryne hadde jeg ikke funnet et eneste ladepunkt med appen LadeNå, så det ble en spennende tur. Vi tok av E39 ved rv 504 og fikk der beskjed om lavt batterinivå. Vi trillet inn på tunet hos venner med nok en gang masse blinkende streker. Som fersk Leaf-eier og første langtur var det relativt skummelt. Turen bort tok 11,5 timer. Hjemturen på søndag hadde jeg planlagt å legge om rv 44 til Flekkefjord for å slippe de seige bakkene og den høye farta på E39. Denne gangen kom vi til Flekkefjord med 15 km igjen på Gjettometeret. Turen om Jøssingfjorden var helt fantastisk! Jeg hadde neppe kjørt denne veien om det ikke var for håpet om å spare strøm. Enda en fordel med elbil. Alt gikk fint med samme stopp som på turen bortover, bortsett fra at denne gangen trengte vi ikke lade på Brokelandsheia. Jeg hadde tydeligvis lært masse om hvordan bilen skal kjøres underveis og fått et mer avslappet forhold til det hele. Da vi rullet inn på tunet her hjemme med blinkende streker var jeg helt rolig. Turen hjem tok ti timer. Skal ta denne turen flere ganger da datteren vår bor i Sandnes, men på vinteren tar jeg nok ikke sjansen på Leaf. Da får den gamle Patrolen gjøre jobben...
#12
Lading / Sv: Kabel ditt og kabel datt.
mandag 27. oktober 2014, klokken 21:42
Takk for tips. 16a er underveis og varmeovn med lang ledning skal inn i bilen som fast inventar i de kalde månedene.
#13
Lading / Sv: Kabel ditt og kabel datt.
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:52
Gleder meg til tur... Får låne med meg 16A-kabel fra en kompis. Får forske litt på Flekkefjord-Bryne. Hørt at en av Statoilstasjonene i Vestfold langs E18 også får hurtiglader.
#14
Lading / Sv: Kabel ditt og kabel datt.
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:37
Takk for oppklaring. Da blir det nok til at originalkabelen blir. Tenkte å kjøre svært tidlig og ta frokosten på Brokelandsheia, så den er jeg ikke så bekymret for. Mer urolig for strekningen Flekkefjord-Bryne. Er vel omtrent like langt, men finner ingen ladepunkter, verken sakte- eller hurtigladere. Vurderer om rv 44 er flatere og dermed lønner seg selv om den er litt lenger fra Flekkefjord.
#15
Lading / Kabel ditt og kabel datt.
tirsdag 07. oktober 2014, klokken 21:21
Strålende fornøyd eier av Leaf Acenta siden tidlig september. Prøver å bruke bilen mest mulig, den gamle patrolen har nå blitt bil nummer to.
En ting jeg lurer på er dette med kabler. Vurderer en tur til Bryne fra Stavern om et par uker. Ser under planleggingen at noen hurtigladere har kabel type 2. Andre steder ser jeg at de vanlige uttakene bruker kabel type 2. Snakker man om samme kabel? Hva bør jeg kjøpe for å bruke de 10/16A uttak med type 2? Har det noe for seg å kjøpe noen annen kabel enn den originale? Blir jo smårar av alle kabeltypene...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA