Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dachsen III

#1
Jeg har fremdeles samme feilen på min bil, og det til tross for at Opel i Sarpsborg sier at jeg har siste versjon av software og enheten har vært byttet. De skylder på at det er forskjellig produsent av infotainment-systemet og selve DAB-modulen i bilen!
#2
Opel Ampera PH / Sv: Ladeluke på Ampera åpner seg ikke
lørdag 13. februar 2016, klokken 15:54
Har også hatt trøbbel med ladeluka, men det har bare vært med selve fjæra, okke selve låsemekanismen. Og fjæra har vært bytta to ganger hos Østlandsk Auto i Sarpsborg.
Ellers er det tegn som tyder på at nye Volt er på vei også til Europa som Opel Ampera 2017. Jeg krysser fingrene!
http://www.caradvice.com.au/413356/2017-opel-ampera-spied-for-europe-holden-ampera-to-follow/
#3
Bilen min har  vært inne og fått nytt infotainment-system, og trodde at problemet var løst, men den gang ei; etter 4 uker er feilen tilbake og bilen har igjen vært inne hos Opel i Sarpsborg. Det jeg har merket meg er at det først og fremst er de forhåndsinnstilte DAB-stasjonene som blir borte og ikke FM. Så er det også slik at en dag er alle stasjonene borte for så å dukke opp igjen et par dager etterpå som om det ikke har vært noe feil. Har også prøvd å trykke på de blanke knappene, men de har vært tomme. Systemet mitt er oppgradert til siste versjon uten at dette heller har retta feilen. Men er fortløpende i dialog med Opel om feilen...
#4
Jeg har fremdeles mye trøbbel med infotainment-systemet i min Ampera. Anlegget mister hele tiden forhåndsinnstillingene på radioen, både på FM og DAB og i det siste har heller telefonoppkoblingen med blåtann funket som den skal. Etter 4. forsøk på verksted er jeg nå blitt innvilget ny radio fra Opel Norge, så da håper jeg at ting blir ok. Har hatt to totale blackouts på displayet, men alle brytere har da virket. Problemet er blitt borte etter lading.
Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen som nå runder 15 000 km med et snittforbruk på 0.29 l/mil som jeg synes er bra og som skyldes flere lange turer på 150 mil uten lading underveis. I nærmiljøet der bilen brukes mesteparten av tiden, kjører vi bare elektrisk!
#5
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
tirsdag 21. april 2015, klokken 11:33
Jeg har en Ampera som har gått ca 10 000 km siden august 2014. Bruker den en del på langtur så totalforbruket mitt ligger på 3,2 l/100 km. Hadde en langtur t/r Fredrikstad - Odense på tilsammen 1370 km med kun lading hjemmefra. Det var den dagen det snødde 50 cm på Østlandet i mars og det gikk litt strøm for å holde rutene duggfrie... Totalt 42 km på strøm, og snittforbruk på denne turen ble 0,59 liter pr. mil noe jeg synes er greit på denne turen som gikk på motorvei det meste av tiden med jevn hastighet på mellom 110 - 120 km/t. Min gamle Opel Insignia med diesel brukte like mye på samme type kjøring.
Har aldri opplevd å få mindre enn 40 km på el-drift uansett temperatur og vi kjører klimaanlegget på "Komfort". I disse dager holder strømmen til mellom 70 og 80 km. All ferdsel i nærområdet går på strøm og vi er veldig fornøyd med bilen.
Har stadig trøbbel med entertainment-panelet som mister de forhåndsinnstilte stasjonene på DAB...
#6
Takk for svar Thorlar og Sjokomelk. Svaret til Sjokomelk svarer godt til problemene jeg opplever, bortsett fra at DAB-radioen ofte er slik fra starten av på morgenen etter at bilen har vært ladet. Har selvfølgelig klaget til Opel, men de har ikke funnet ut av det. Har en video som viser feilen i bruk som jeg får vise dem og høre hva de sier...
#7
Jeg har en Ampera 2013 modell og er egentlig storfornøyd med bilen. Men jeg har ett problem som har vær der siden bilen var ny, og det er at DAB-delen av radioen ikke virker som den skal. Den kommer da opp med meldingen "Tjeneste ikke tilgjengelig" og flere av forhåndsinstillingene mangler. Det hjelper ikke hverken å skanne båndet eller trykke på en av forhåndsinstillingene.
En annen opplevelse jeg hadde var at klimapanelet ikke viste riktig status på skjermen. Knappene virket som de skulle, jeg fikk styrt vifte og temperatur, men skjermen viste ikke innstillingene, - den var helt død. Etter ny lading av bilen ble feilen borte. Noen som har opplevd lignende?
#8
Opel Ampera PH / Sv: Ennå håp for Opel Ampera?
torsdag 22. januar 2015, klokken 17:41
I følge flere nettsteder kommer det ny Opel Ampera i 2016. Den baseres selvfølgelig på nye Volt, så det blir spennende!
http://www.autofil.no/932470/detroit-ny-chevrolet-volt
#9
Opel Ampera PH / Sv: Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
onsdag 31. desember 2014, klokken 09:38
Jeg kjøpte meg en ny Ampera i august, en 2013-modell som hadde stått på lager en stund. Har kjørt 5000 km og har et snittforbruk på 0,27 liter bensin pr. mil som skyldes en del langturer på 40-50 mil. Jeg er strålende fornøyd med bilen og regner med at jeg får kjørt mer elektrisk framover. Opplever at 50 km rekkevidde på strøm selv i 10 minus er realistisk, i hvert fall når jeg kjører en forvarmingsrunde før jeg drar avgårde. I august hadde jeg flere turer på over 80 km på strøm. Var på langtur i Tyskland for noen uker siden og ble stoppet av Autobahn Polizei, og grunnen var at de var nysjerrige på bilen, de hadde aldri sett denne Opelen før!
Når det gjelder service og deler blir nok ikke dette noe problem så lenge GM fortsetter produksjon av Volt i USA. Verditap på bil er jo alltid en bingoøvelse, så det er vanskelig å si noe om, men jeg vet at flere av bilene som ligger til salgs på Finn kan leases, så da kan man jo kvitte seg med bilen etter at leasingperioden er over. Men sjansen er nok stor for at du da ønsker å beholde bilen. Prisene på Amperaene som ligger på Finn må sies å være reine kupp, så jeg sier som Thorlar; - løp og kjøp!
#10
Opel Ampera PH / Sv: Bedre lys på Ampera
torsdag 18. desember 2014, klokken 12:10
Jeg spurte en forhandler om mulighet til å oppgradere lyset på bilen til xenon, men de gjorde ikke dette så lenge det ikke var utstyr som var godkjent av Opel. Skal det gjøres etter forskriftene, må de ha automatisk nivåregulering og dette gjør installasjonen svært dyr.
Jeg har hatt xenon som jeg har installert sjøl på plass i bilen i et par måneder og har ikke hatt noen problemer med dette. Lyset er blitt mye bedre og det ikke vært noe blinking fra biler i motgående kjørefelt, så jeg tror ikke blending er noe problem. Lysbildet på Amperaen er veldig avgrenset noe som gjør at motgående trafikk sjelden blendes hvis lysene er riktig justert og man senker lyset når bilen er tungt lastet.
#11
Opel Ampera PH / Sv: Forvarming på Opel Ampera
torsdag 18. desember 2014, klokken 12:03
Jeg tror problemet er at kursen du har kobla på bilen ikke leverer nok strøm til at batteriet holder seg toppladet. Oppvarmingen drar vel rundt 6 Kw så det betyr at du må ha mer enn 10 Ampere på kursen som lader bilen. Har du investert i kraftigere lading? Hvis så, kan du dele type og pris?
#12
Opel Ampera PH / Sv: Bakke-modus Opel Ampera
mandag 17. november 2014, klokken 12:37
Ja, det er jo greit! Men så blir spørsmålet om forbruket blir høyere om du kjører i BAKKE-modus i forhold til HOLD-modus, om du oppnår å få de elektriske km som en bonus ved å kjøre i BAKKE? Eller at vinninga går opp i spinninga med økt bensinforbruk?
#13
Opel Ampera PH / Bakke-modus Opel Ampera
søndag 16. november 2014, klokken 13:30
Jeg har nå hatt min Opel Ampera i 3 måneder og kjørt ca 3000 km, og er kjempefornøyd med bilen. Har kjørt noen lengre turer også, en på 550 km og flere på rundt 200, og jeg er godt fornøyd med forbruket også på de lange turene, som alle har endt med snittforbruk under 0.5 liter pr.mil. Men jeg lurer på en ting: Er det slik at batteriet lades opp når jeg kjører i bakke-modus? Når jeg kjører i HOLD regenereres strøm innimellom som benyttes igjen straks det er behov eller mulig å bare bruke strøm, og søylen som viser batterikapasitet står stille. Når jeg kjører i BAKKE går det tilsynelatende så mye strøm tilbake til batteriet at den grønne batterisøyla vokser. Vet ikke om det er mulig å fylle hele søyla på denne måten eller om bensinmotorer bruker mere drivstoff når den jobber på denne måten. Noen som har noen erfaringer rundt dette?Jeg fikk 5 km ekstra rekkevidde på kort tid! Jeg hadde forøvrig bilen min inne på verksted for en SW oppgradering i forrige uke...
#14
Opel Ampera PH / Sv: Bedre lys på Ampera
søndag 05. oktober 2014, klokken 23:03
Har selv kjøpt LED-ryggelys, men det blir spennende å se hvordan det blir med xenon i ryggelyset. Etter det jeg har skjønt er det litt jobb å komme til ryggelyspæra...
#15
Opel Ampera PH / Sv: Bedre lys på Ampera
søndag 05. oktober 2014, klokken 22:06
Jeg har nå fått på plass xenon i bilen min, det ble et kit med 55 watt og 6000 K som gir et hvitt lys med litt blåskjær. Fulgte også fremgangsmåten i videoen og hadde ingen problemer. Både fjern- og nærlyset er nå blitt såååå mye bedre og jeg er kjempefornøyd. Gratulerer med flott bil CagmaN! Flere har nå prøvd min bil og blitt veldig imponert over tekniske løsninger, komfort og kjøreegenskaper.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA