Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aness

#1
Ser ut som noe skjer i Hobøl, https://www.nve.no/konsesjonssaker/konsesjonssak?id=5094&type=A-1

Ser ut som det er ved XY langs E18, adresse dit er Osloveien 265, 1825 Tomter

Kartet som er vedlagt viser 20 stalls, http://webfileservice.nve.no/API/PublishedFiles/Download/201904029/2747677
#2
Sitat fra: Muffinman på onsdag 20. mars 2019, klokken 21:17
Nå er det hverken autopilot eller visning av hastighet på 2013 modeller. Det kom vel ikke før høsten 2014 i produksjon og tidlig 2015- ish på leverte biler i Norge :)

De første AP1-bilene kom til Norge i november 2014.

Min AP1-bil er levert i desember 2014 og har altså både autopilot og visning av hastighet.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parkerlingslapp på avveie
mandag 17. desember 2018, klokken 12:48
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 14. desember 2018, klokken 13:17
Jeg har et par parkerings ID-kort nedi der etterhvert. SKal forsøke med støvsuger og se om det skjer noe  :+1:

Har også hatt parkerings-ID nede i der, og hadde akkurat en loaner med parkeringslapp foran VIN.

Kjørte rundt med ID der i et par år før jeg fikk det tilbake etter bytte av frontrute, var null problem.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Navigasjon i Tunell
onsdag 12. september 2018, klokken 23:42
Det går begge veier, jeg har opplevd at bilen trodde den var parkert nede i operatunnellen.
Den sto heldigvis trygt oppe på bakken når jeg kom tilbake  :)

Tidligere har jeg også opplevd at kartet mener at jeg kjører ved siden av tunneller, godt inn i fjellet.

Jeg har en mistanke om at det som skjer er at bilen innimellom tror at den er for langt unna tunnellen til at den er inne i den, og at den derfor velger nærmeste vei i henhold til hvor den tror den er.
#5
Lading av Tesla / Sv: charging solutions for tourist
onsdag 05. september 2018, klokken 18:35
Sitat fra: fredag på onsdag 05. september 2018, klokken 15:10
(you must use the same card both to activate the charging session and to stop the charging session / release the cable).
Easiest way to release is to unplug the type-2 cable from the car first, the charger will then release automatically without any card.
#6
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
søndag 17. juni 2018, klokken 18:36
Sitat fra: THE på søndag 17. juni 2018, klokken 15:54
Sitat fra: Simen1 på søndag 17. juni 2018, klokken 14:33
Ønsker meg superladere som knytter Nord-Sverige med Nord-Norge. I tillegg til den planlagte i Töre foreslår jeg i prioritert rekkefølge:

1. Gällivare
2. Karesuvanto
3. Kiruna
4. Pello

Det viktige her er å åpne en trasé gjennom Nord-Skandinavia. Behovet er antagelig ganske lavt alle disse plassene så jeg foreslår 4 ladestolper på hver plass, med mulighet for framtidig utvidelse. På den norske siden er neste steg nordover Alta.

Storuman er inne på lista til Tesla, så Gallivare og Karesuvanto hadde vært glimrende i tillegg for kjøring langs E45.

Videre hadde jeg ønsket meg Karasjok og Tana bru.

Ser for meg at Tesla må prioritere Nord Skandinavia nå som Model 3 kommer.

Da ønsker jeg meg Rovanjemi, Inari og Neiden eller Hesseng, så er vel de vanligste rutene dekket?

Men tar heller Varangerbotn enn Tana.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sove i Teslaen - tips til madrass?
tirsdag 22. mai 2018, klokken 00:08
Sitat fra: ChrisG på fredag 18. mai 2018, klokken 10:43
Er det noen som har et godt tips til hvordan man forlenger liggeflaten mot førersetene. Madrassen til dream case har jo en stiv del i hodeenden. Jeg prøvde å legge en sekk ned i åpningen men det ble ikke høyt nok.

Tror hattehyllen kan brukes.
#9
Lading av Tesla / Sv: Elendige Brokelandsheia.
mandag 14. mai 2018, klokken 22:51
Sitat fra: Ellemelle på mandag 14. mai 2018, klokken 10:45
Alternativt kan du rusle ned til Cirkle-K, den er vel også døgnåpen.

Den stenger sent, men er ikke døgnåpen.

Circle-K i Porsgrunn er døgnåpen.
#10
Sitat fra: Andrewas på lørdag 12. mai 2018, klokken 21:29
Noen som har mer info?

NVE har tydeligvis en søknad inne, https://www.nve.no/konsesjonssaker/konsesjonssak?id=4882&type=A-1

Og jeg vil tro at denne også er interessant, ihvertfall for de av oss som tar turen over fjellet innimellom:

https://www.nve.no/konsesjonssaker/konsesjonssak?id=4883&type=A-1

"Nettstasjon til hurtiglader på Øyrane Torg i Bergen"
#11
Sitat fra: Smudsm på mandag 16. april 2018, klokken 11:39
Kjører i dag en TMS 60 med dobbeltlader (2014 mod). Er det sånn at den innebygde laderen i eldre modeller har lavere kapasitet? Er det noen hensyn man evt bør ta i så måte?

Ja og nei, gamle enkeltladere var maks 11kW, har du dobbeltlader er maks 22kW.

Vær obs på at for å få 11kW trenger du 400V, trefase og 16A. For 22kW trenger du samme, og 32A.
Har du 230V-anlegg er normalt maks 7.2kW (enfase, 32A), men det er også få ut litt mer fra 3-fase (se andre innlegg her for detaljer)

Når det gjelder hvilke kabler du trenger må noen andre svare deg.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp - gammel service avtale
mandag 26. mars 2018, klokken 18:41
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mars 2018, klokken 16:14
En annen ting er hvor lurt det var å inngå en slik avtale i utgangspunktet.

Alternativet var å ikke inngå en slik avtale, og at de endret vilkårene uansett.

Men ja, akkurat det punktet der var hovedårsaken til at jeg kjøpte en 5-års serviceavtale.
#14
Fant denne, https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/RxlJ2r/Kanskje-ingen-superlader-for-Tesla-pa-Algard-likevel (betalingsmur)

Overskrift og ingress er:

--
Kanskje ingen superlader for Tesla på Ålgård likevel

Tesla har ikke klart å komme til enighet med grunneiere i Gjesdal. Det betyr at Ålgård kanskje ikke blir ladestasjon for Tesla på Nord-Jæren.
--

Oppsummering er at kommunen og Tesla ville ha ladere på Ålgård, men siden Tesla ikke har blitt enige med grunneierene så ser de nå etter andre alternativer.
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
torsdag 22. mars 2018, klokken 16:48
Sitat fra: Porsgrunn på torsdag 22. mars 2018, klokken 16:13
Er det noen som vet hvor mange av de registrerte Leafene som er bruktimport.

Det har jeg også lurt på.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49634 sier 1837 nye og 620 brukte, hittil i år.
Regner med at de tallene er noen dager gamle, og de sier jo ingenting om hvor mange som er registrert i mars..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA