Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EL-Chupa

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2022.8.10.1 - MCU1 får oppdatering nå!
torsdag 01. september 2022, klokken 00:41
Kom her også, ser bra ut, fjerner dog auto avkjøring fra motorvei(på autopilot) så ikke så happy med det...
#2
Tesla SW og AP / Slutt på oppdatering til ModelS?
mandag 27. september 2021, klokken 18:49
Har ikke fått noen oppdateringer fra 2021, bare bugfix på 2020. Bilen er fra 2017, MCU2 og FSD3.0.

Har noen en tilsvarende bil OG fått en FW versjon som starter med 2021?
#3
Tesla SW og AP / Sv: Sende reiserute fra iPhone og Apple Maps/ kart.
tirsdag 10. november 2020, klokken 15:55
Har akkurat byttet et ødelagt daughterboard og håpet kanskje noe skulle endre seg, men nei... Prøvd å skifte språk alle veier, telefonen kvitterer fremdeles med at rute er delt, men ingeting skjer i bilen >:(
#4
Cheezy kommentarer til tross... https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw
#5
Tesla SW og AP / Sv: Tesla kommer med Fuglesyn (Bird’s eye view)
onsdag 07. oktober 2020, klokken 21:20
Sitat fra: Motorwatt på mandag 05. oktober 2020, klokken 23:08
Den kan vel ikke "rendre" bilder den aldri har sett? Hvis man ser på Sentry-bilder fra frontkamera ser man hva den ikke ser....

SitatHøres mest ut som spekulasjoner.
SitatJeg bare spekulerer,
:D

Bortsett fra første gang man kjører etter at denne oppdateringen er på plass, kan man alltid buffre de siste 10-20 meterne man har kjørt. Med mindre du løfter opp bilen og flytter den vil alltid "huske" hvor den har vært.
#6
ABRP gir bare feilmelding, i motsetning til maps/ kart som sier alt er ok etter deling. Igjen prøvd med engelsk og norsk språk. Men takk for tips.
#7
Dette har fungert lenge, men nå(FW 2020.24.6.11) fungerer det ikke. Når jeg velger dele og Tesla app, får jeg beskjed om at ruten, uten waypoints, er delt, men i bilen skjer det ingen ting. Har forsøkt å skifte språk, både i bilen og på Tesla app, men forandrer ingen ting. Noen andre som får det til? Bruker iPhone 11 Pro med siste FW både for iOS og app.
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32
onsdag 18. september 2019, klokken 13:43
Et lite hack for å få den til å justere opp fra 60 til 80 er å aktivere vanlig cruise først, sette denne til 100 eller hva du ønsker i forhold til hastigheter du vil møte på din rute, deretter aktiverer man autopilot og da følger den angitte fartsgrenser, opp og ned. Funker fint for meg:)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladehastighet med TWC
onsdag 29. mai 2019, klokken 22:47
 [ You are not allowed to view this attachment ]
Tesla oppgir også ca 8,5kW
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladehastighet med TWC
onsdag 29. mai 2019, klokken 22:28
Reelle tall burde være: 230V x 32A x 1,73(tre fas) x 0,66( man får bare brukt 2 av fasene) = 8403,6W
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
mandag 27. mai 2019, klokken 22:02
Jeg bruker 2019.16.2 og kjører daglig på god norsk "kjærrevei", bilen har alltid hatt litt problemer på denne veien og spesielt med en krapp(nesten 90 grader) sving i 50 sone. Mulig jeg lurer meg selv, placebo er fint, men jeg føler at om jeg "hjelper" bilen i de svingene den ikke klarer, dvs manuelt stepper ned 5-10km på cruice hendelen, blir den bedre over tid. Min AP står til +10km og på alt over 60 sone er det greit, under pleier jeg å steppe ned med 5-10km. Føler ikke bilen ble noe dårligere etter 16.2, men ble noen nye runder med "opplæring". NoA har fungert fint, det er min opplevelse. Jeg vil anslå at jeg bruker AP 80%+ av tiden og siden jeg kjører samme strekning hver dag lærer jeg fort hvor bilen trenger litt hjelp. Andre som bruker samme "hjelp til selvhjelp" metode og har synspunkter? Et annet lite "hack" jeg bruker for å få bilen til å endre hastigheter oppover, er å starte med vanlig cruice, bruke hendelen og klikke meg opp til maks hastighet på den veien jeg er, deretter aktivere AP. Bilen klarer da å gå fra 60 til 70 og 80 soner og ned igjen uten at jeg må gjøre noe mer. Har kjørt Model S siden 2014 og det går rette veien, ikke alltid like fort som ønsket, aldri like fort som lovet, men det går fremover! Jeg er veldig fornøyd med å ha en bil som blir bedre hele tiden :)
#12
Tesla / Sv: Mye hakk i plata når Spotify spilles
mandag 13. mai 2019, klokken 07:03
Nei, det virker som om den ikke sletter, når USB pinnen er full, må jeg slette manuelt. Slik det var til å begynne med når dashcam kom også...
#13
Tesla / Sv: Mye hakk i plata når Spotify spilles
søndag 12. mai 2019, klokken 19:57
Har også 12.1.1 og masse Spotify hakking, samt blackscreen ukentlig. Noe annet jeg oppdaget er at Dashcam tydeligvis filmer og lagrer mye mer enn før, før slettet den fortløpende, bortsett fra om jeg hadde bedt om lagring, nå har jeg byttet til 32GB da 8GB USB ble fylt nesten på hver tur... Ha prøvd vanlig og deep reset.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladehastighet Tesla S og SC
søndag 12. mai 2019, klokken 19:41
For min del er jeg ikke sikker på at Tesla's «feature» forklaring gjør meg happy, stod ikke noe sted at man skulle begrense bruk av hurtig DC lading for ikke å få degradering av batteri, utover normalen. Nå har jeg ikke ladet mange kW på DC, men 4-500kW er det sikkert blitt, hvis jeg bare kan lade 2-3000kW før dette inntreffer vil jo de fleste oppleve dette ila 4-6år og batteriet er garantert til 8år. Noen andre som har tanker rundt dette?
#15
Model S 2013 - 2022 / Autopilot Lane change
tirsdag 16. april 2019, klokken 22:51
Mulig alle vet dette, men i dag oppdaget jeg ved en tilfeldighet følgende: Med bilen(75D nov 17' AP2,5) Autopilot på, lå i høyre felt på motorvei og ønsket egentlig å steppe opp 5km med cruice kontroll hendelen, men klikket på feil spak og aktiverte blinklys mot høyre, skrudde av blinklys igjen ila et sekund, men blinkingen vedvarte og bilen skiftet fil, mot høyre. Testet et par ganger og den oppførte seg likte hele tiden. Jeg har tidligere satt på blinklys og latt det stå på til filskift er gjennomført, men tydeligvis ikke nødvendig...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA