Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olegregert

#1
Arbeider i Oslo kommune og vi har laget løsninger for lading med mulighet til utvidelse.
Vi har 2 ladestasjoner fra Salto ladestasjoner type 2. Vi har en rekke 400 V 32 amp. for Tesla.
Vi har også en rekke 16 amp. schuko løsninger for enkel lading og varmeapparater

Det er mange som lader av ansatte og leverandører som kommer på besøk. Vi har stor kapasitet med 11 KV. anlegg for strøm inn og strøm ut fordi vi er leverandør av energi og har stor kapasitet på strøm på anleggene våre og ønsker å gi ansatte som tenker miljø mulighet til å lade.
#2
Dette sier meg at innsikt og kompetanse er fraværende og mange rare oppfatninger om elbiler og lading lever der ute. 

I vårt lille sameie betaler jeg ekstra husleie beregnet av meg selv uten at det blir de store diskusjoner om omfang av dette

Det brukes mye mer strøm på lys i garasje anlegg og snøsmeltingsanlegg på interne veier.
Elbiler er en liten del av det hele.
#3
e-Golf / Sv: varme bilen før kjøring
onsdag 23. desember 2015, klokken 22:52
Jeg har E-UP og det fungerer med forvarming med tilkoblet strøm om vinteren
Det er et meget bra råd til alle
#4
e-up! / Sv: Avgangstider
søndag 22. november 2015, klokken 15:01
Jeg har bare en dessverre så vidt jeg husker.
#5
e-up! / Sv: Avgangstider
lørdag 21. november 2015, klokken 14:09
Jeg har ikke avgangstid i min E-UP og bilen er produsert i ultimo mai 2014
#6
Takk for at Lars tar ansvar vi må bruke energi på 98 % av bilene som blir solgt og skape DC løsninger for lading
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Den store fremtidsladetråden!
lørdag 21. november 2015, klokken 10:12
Den store utfordringen er Oslo med gratis løsninger for alle som har EL.bil. Det blir ikke noen private aktører som satser å bygger ut AC/ DC løsnnger før kommunen tar seg betalt.

Man utvikler ikke markeder med gratis løsninger i Oslo.  Jeg tror det må snus rundt og åpne opp for private aktører på helt ny måte og kommunens må ta seg betalt gjerne med enkle abonnements løsninger som krever lite administrasjon

#8
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Ny hurtiglader Kiwi/Bogstad
mandag 09. november 2015, klokken 07:54
Jeg var der igår for å hurtigladebilen min men DC løsningen fungerte ikke
Det er beklagelig at det ikke fungerte. Jeg kun ikke ringe Fortum fordi telefon lå hjemme.

#9
Det er da bare DC lading i fremtiden som blir meningsfylt for 90 % av elbil eierne. AC 43 KW er fordi få og ingen andre
#10
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Parkert bil på Hurtiglading..
mandag 05. oktober 2015, klokken 18:14
Jeg håper at du ikke får rett men ser alle endringene som skjer rundt oss og
hvor egoistiske jeg og andre blir i hverdagen.

Analaysen din er ikke feil men jeg har fortsatt tro på at dette kan bli bedre
Jeg vil ikke gi opp men være en del av noe bedre en egotripperne i hverdagen.

Siden jeg er mye i Frankrike så opplever og ser jeg et mer høflig og hyggelig kultur
#11
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Parkert bil på Hurtiglading..
søndag 04. oktober 2015, klokken 19:36
Jeg har ingen problemer å følge siste nevnte innlegg. Men jeg tror mye av problemet er at mange er for ego orienterte og tar lite hensyn. Det ser man mange tilfeller i hverdagen. Vi er ikke som tyskere og svensker som ståre i kø og venter på sin tur.

Jeg tror også at mange ikke har nok egen innsikt om hvor lang tid det tar å lade og sånn sett ¨glemmer¨tid og ansvar for egen bil som ståt til lading

Jeg tror vi får utviklet kultur på lading som vi har på mange andre områder i samfunnet. Dette er nytt og må læres.

Jeg har bare gode erfaringer og treffer mange hyggelige mennesker.

Dette var noen refleksjoner fra min side.
#12
e-Golf / Sv: Leveringstid fra Wolfsburg til Norge?
fredag 02. oktober 2015, klokken 20:45
Det virker underlig at WW  bruker 2-3 uker fra fabrikk til kunde. Min UP brukte enda lenger tid i fjor
WW har tilsynelatende logistikk løsninger som bidrar til cash flow blir unødvendig bundet opp i ¨sløsing¨. De har solide effektiviseringspotensialer i logstikk løsningene.



#13
Sitat fra: E_S på fredag 25. september 2015, klokken 15:27
På Tesla ser man ikke nødvendigvis noe på bilen, men om den lader med standard ladekabel er det på "kladden" på kabelen noen dioder. Om de lager en pulserende grønn "sti" lader bilen, om bare en grønn diode lyser lader den ikke. Med type 2-kabel vet jeg dessverre ikke om noen måte å se om bilen er ferdigladet, men type 2-kabelen sitter jo som oftest også fast i ladepunktet til den som plugget den inn låser opp..

På E-UP er den låst til eier låser opp bilen. Det betyr at man kan ikke røske ut kabelen fordi man vil ha ladepunktet for seg selv.
#14
Grelland løsningen er helt ok, men det er behov for DC lading sørover på E-!8 på shell siden. Da hadde Vestfold hatt komplett DC løsning.

Oslo-Drammen-Grelland-Fokserød vært topp løsning

Vi får vente å se.

Kiwi Holmestrand er backup
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Utfordringer med elbil
lørdag 26. september 2015, klokken 09:43
Jeg mener denne tråden har vi hatt tidligere. Teknologien i bilene er ikke like selv med CCS løsning så varierer teknologi og programvare som styrer dette.

Kundene gjør vel også mye rart fordi kunnskapen mangler/frustrasjon over venting/manglende kontakt med lade selskap.  Dette er bare litt av det som kan skje.

Når dette markedet får satt seg og det blir klarer standarder så vil ladingen og oppetid bli bedre
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA