Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - vstrand

#1
Bluetooth sluttet å fungere hos meg i går. Start og stopp av bilen hjalp ikke, restartet iDrive og da fungerer det igjen. Får også noen ganger feilmelding på start av forvarming.
#2
BMW i3 / Sv: Hva har folk som Max batterikapasitet på 60Ah mod.
mandag 26. juni 2017, klokken 15:39
2014
"socMax" : 18.88
46149km

Hurtigladet 5 ganger
#3
BMW i3 / Sv: Slitasje på lyst skinnratt
tirsdag 21. mars 2017, klokken 08:25
Sitat fra: Kim Sørensen på mandag 20. mars 2017, klokken 21:40
Hei.
Noen som har hatt problemer med at skinnet på rattet blir slitt og det sorte under kommer frem? Slitasjen er øverst på rattet der man holder mest.

Hva kan man gjøre med dette på en 2014 mod?

Samme på min, dårlig etter kun 40' km. Spent på hva forhandler vil gjøre når jeg klager på kvaliteten...
#4
BMW i3 / Sv: Dårlige bremser i vått vær + ulik bremsestyrke
tirsdag 10. januar 2017, klokken 14:51
Vi opplever det samme på vår bil, på litt slapseføre i høst så var det praktisk talt ingen bremseeffekt og selv med liten fart i forbindelse med parkering endte bilen i husveggen. Forhandler sjekket bilen og mente bremsene var i orden, men vi har opplevd redusert effekt flere ganger senere. Bilen er nå gått 39000km og for et par dager siden begynte slitasjevarsler for bremseklosser å lyse, har ikke sjekket om det er en feil eller om klossene faktisk er utslitt.

Var ikke fornøyd med svaret jeg fikk fra BMW om at det ikke kunne være noe feil med bilen, men det blir jo påstand mot påstand. De sier jo at det ikke er rapportert lignende tilfeller tidligere.
#5
BMW i3 / Sv: Pure Wallbox gir fra seg klikkelyd
tirsdag 03. november 2015, klokken 22:12
Hadde samme problem med en av våre biler med 32A veggboks. Det var en feil på laderen i bilen (fungerte heller ikke med hurtiglading). Laderen ble byttet og nå er det kun ett klikk i releet når klimatisering startes. 
#6
BMW i3 / Sv: Test av forbruk i bakker/undersjøiske tunneler
mandag 04. august 2014, klokken 10:32
Har testet lignende forhold fra Blindheim til Ålesund lufthavn gjennom to undersjøiske tunneler. Distansen er 58km t/r. i3 viste at rekkevidden var redusert med 61km. Hadde "tom" bil til flyplassen men smekkfull bil/bagasjerom på returen.
#7
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
onsdag 30. juli 2014, klokken 23:14
Bestilte 4 ladere, den ene er ikke montert enda (skal monteres hjemme hos en ansatt, kobles til eksisterende 16A kurs, så det bør ikke bli så galt). Totalt kom installasjon med ladere på ca 45.000,- ink. mva. På kontoret var det ca 7 timers jobb, gjennom 2 stk 20cm betongvegger og ca 15m kabel. Hjemme trakk jeg inn kabelen (12m) til sikringsskapet selv, elektriker monterte og koblet laderen. På hytta har jeg montert den selv.
Synes prisen er OK, ikke gratis selvsagt, men siden begge bilene er firmabiler og i perioder vil bli kjørt mer enn 15 mil per dag er det OK å kunne lade på såpass kort tid.

Vidar
#8
BMW i3 / Salto lader til BMW i3
mandag 28. juli 2014, klokken 15:14
En liten erfaring med Salto lader med fast kabel til våre 2stk i3. Har fått montert samme lader på kontoret, hjemme og på hytta og er strålende fornøyd. Det beste er kanskje å slippe å drasse ledning/klump inn og ut av bilene... Har ikke så lange erfaringen foreløpig men så langt fungerer de knirkefritt. Laderen på jobb ble bestilt med kortleser men det manglet et rele så den fungerer foreløpig ikke. Hjemme og på kontoret er de programmert til å lade med 28A, på hytta med 20A.

Har testet litt med lading på kontoret i dag og her er foreløpige testresultat målt med appen:
35 til 66 % - 1:18, rest tid 2:15
66 til 80 % - 1:42, rest tid 1:20
80 til 90 % - 2:04, rest tid 0:58
90 til 95 % - 2:32, rest tid 0:28
95 til 100% - 2:58

Nettspenning varierte mellom 234 og 236V. Såg at bilen rapporterte ladetid på 3:18 mens appen sa 3:35 umiddelbart etter at lading startet. Sluttresultatet ble 2:58 så vi er veldig godt fornøyd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA